Огляд торговельної політики Республіки Казахстан

09.10 15:15 | Міністерство економіки України

Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Республіки Казахстан та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/459 і WT/TPR/S/459), які містять детальну інформацію про торговельну політику Казахстану, а також письмові запитання інших членів СОТ. Всього було завчасно направлено понад 300 письмових запитань до Казахстану від 18 членів СОТ, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 32 делегацій, у тому числі й України.
Учасники відзначали стійкість і адаптивність економіки Казахстану, яка демонструє стабільний розвиток протягом останніх років попри чисельні зовнішні потрясіння. Так, незважаючи на падіння економіки у 2020 році (на 2,6 відсотка), викликане пандемією COVID-19, а також нещодавні порушення ланцюгів поставок, спричинені повномасштабним вторгненням росії в Україну, рівень зростання реального ВВП Казахстану становив в середньому 3,3 відсотка у 2017-2023 роках, насамперед, завдяки експорту вуглецевих енергоресурсів, який складає близько 60 відсотків у загальному обсязі експорту товарів і є основним драйвером розвитку. Зростанню сприяли і інші сектори економіки Казахстану, зокрема промисловість, телекомунікації та будівництво, які зазнають помітних позитивних трансформацій. Згадувалися також і досягнення Казахстану у сфері цифровізації, швидкий перехід до цифрової торгівлі та електронного урядування. У цьому зв’язку учасники засідання закликали Казахстан продовжувати реалізацію заходів у напрямі збільшення диверсифікації економіки, підвищення енергоефективності та переходу до “зеленої енергетики”, створення сприятливого бізнес-середовища.
У багатьох виступах віталася активна участь Казахстану у діяльності СОТ, у тому числі з питань торгівлі і забезпечення гендерної рівності, внутрішнього регулювання сфери послуг, електронної комерції, сільського господарства, субсидій у галузі рибальства, сприяння фінансуванню заради розвитку, діяльності малих і середніх підприємств, а також зазначалося про особливий внесок Казахстану у проведення дванадцятої Конференції міністрів СОТ, ратифікацію Угоди про субсидії у галузі рибальства, виконання своїх зобов’язань з направлення повідомлень до СОТ тощо. Згадувалися і прогрес Казахстану в сфері спрощення процедур торгівлі, забезпечення функціонування порталу “єдиного вікна”, що дозволило значно знизити витрати, пов’язані з торгівлею. Оцінюючи вплив вступу Казахстану до СОТ на показники його зовнішньої торгівлі, члени СОТ наводили дані про двократне збільшення її обсягів за відповідний період в результаті запровадження більш відкритого торговельного режиму.
Поряд з визнанням успіхів Казахстану в економічній та торговельній сферах важливим аспектом дискусій були питання щодо особливостей формування міжнародної торговельної політики Казахстану у контексті її “прив’язаності” до спільної торговельної політики та правил Євразійського економічного союзу (ЄАЕС), що створює певні обмеження у доступі до ринків товарів та послуг цієї країни і заважає вільній торгівлі з третіми країнами. У цьому зв’язку питання порушувалися щодо процесу інтеграції та ролі інституцій ЄАЕС у формулюванні цілей торговельної політики Казахстану, можливостей та стану переговорного процесу щодо укладення двосторонніх торговельних угод з третіми країнами; заходів контролю торгівлі товарами в рамках ЄАЕС з урахуванням відмінностей у ставках ввізних мит та правилах технічного регулювання тощо.
Визнаючи позитивні кроки у реформуванні інвестиційного режиму Казахстану, учасники закликали Казахстан усунути наявні обмеження, що продовжують застосовуватися в окремих секторах надання послуг. При цьому висловлювалися пропозиції щодо необхідності зменшення безпосередньої участі держави в економіці та просування більш конкурентоспроможних ринків товарів і послуг. Так, на думку деяких учасників, зниження впливу держави на таких ключових ринках, як ринок газу, електроенергії, залізничного та водного транспорту, може сприяти залученню потенційних інвесторів та ще більшому зростанню економіки. Члени СОТ також звертали увагу Казахстану на доцільності збільшення своїх зусиль у забезпеченні прозорості регуляторного процесу та удосконалення механізму проведення консультацій з громадськістю, зокрема з іноземними інвесторами.
Занепокоєння викликали і деякі інші нетарифні бар’єри, збереження яких у торговельному режимі Казахстану, на думку членів СОТ, не узгоджується із необхідністю забезпечення відкритості торгівлі. У цьому контексті згадувалися запроваджені Казахстаном тимчасові заборони на імпорт і експорт з метою здійснення контролю внутрішніх цін і забезпечення внутрішніх поставок.
Запитання також порушувалися щодо санітарних та фітосанітарних заходів, технічного регулювання, правил надання інвестиційних стимулів та субсидій у рамках підтримки вітчизняного виробництва, державних торговельних підприємств, захисту прав інтелектуальної власності, а також сфери сільського господарства, зокрема тарифних квот та заходів стабілізації цін на продовольчі товари.
Завчасно направлені запитання України до Казахстану стосувалися: фіскальної політики та режиму оподаткування; санітарних та фітосанітарних вимог, а також можливостей укладення двосторонніх угод у цій сфері; заходів, що застосовуються Казахстаном з метою спрощення адміністративних процедур для отримання дозволів на міжнародні автомобільні перевезення тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У своєму виступі делегація України відзначила важливу роль Казахстану у світовій торгівлі, особливо на регіональному рівні, та в діяльності СОТ, а також досягнутий прогрес в питаннях спрощення процедур торгівлі, розвитку торговельної інфраструктури, митного оформлення товарів, функціонування “єдиного вікна” тощо. Основну увагу казахської сторони було привернуто до значних перешкод у двосторонній торгівлі у різних секторах, наявність яких спричинило збройне вторгнення рф в Україну в 2022 році та його вкрай негативні наслідки, які продовжують відчуватися до цього часу. Ураховуючи тенденцію до зменшення обсягів двосторонньої торгівлі, казахській стороні було запропоновано додатково вивчити можливості, які надають обом країнам існуючі домовленості та угоди в сфері торгівлі між Україною та Казахстаном. Крім того, казахську сторону було закликано приєднатися до процесів реконструкції та відновлення України, а також реалізації української Формули миру.
Довідково: у 2021 році обсяги торгівлі товарами та послугами між Україною та Казахстаном становили 1,4 млрд доларів США, що перевищувало рівень 2020 року на 67,2 відсотка. У 2022 році через повномасштабне вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами з Казахстаном скоротилися на 37,4 відсотка у порівнянні з попереднім роком – до 0,8 млрд доларів США. У 2023 році обсяги торгівлі товарами між Україною та Казахстаном продовжували зменшуватися (до 0,5 млрд доларів США - на 34 відсотки менше у порівнянні з 2022 роком).
З більш детальною інформацією щодо проведення першого Огляду торговельної політики Республіки Казахстан можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням https://bit.ly/3Nhpw1W, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу

Додати коментар

Користувач:
email:





Інвестуй у розвиток,
Українського ринку знай,
Ти допоможеш йому.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 9 жовтня: бронювання працівників на паузі, ОГХК приватизували
20:47 - Україна здатна пройти зиму без відключень світла – міністр енергетики
20:30 - РБНЗ ускорил смягчение политики, нокаутировав NZD
20:27 - Білорусь постачала добрива до України через компанію в ОАЕ – ЗМІ
20:14 - Для енергобезпеки України необхідно розвивати і атомну, і альтернативну енергетику - міністр Галущенко
19:56 - "Енергоатом" завершив ремонтну кампанію на українських АЕС
19:30 - Атомники достроково завершили планову ремонтну кампанію, всі 9 енергоблоків в роботі - Герман Галущенко
19:26 - "Укрпошта" планує доставляти товари з Amazon в Україну
18:59 - У Києві на вихідні тимчасово обмежать рух транспорту
18:38 - Німеччина прогнозує падіння свого ВВП другий рік поспіль 
18:18 - Процедуру бронювання призупинили: Зеленський обурився великою кількістю заброньованих
18:00 - Україна потребує додаткових засобів ППО для посилення захисту об’єктів енергетики – Міненерго
17:51 - Другий за величиною банк Сінгапура припиняє трансакції за участю московія
17:26 - московія завдала по станціях "Укргідроенерго" понад 140 ракетних ударів від початку війни
16:21 - У Києві закрили станцію метро "Дніпро": в чому причина
16:20 - Китайські акції впали найбільше з 2020 року через скептицизм щодо стимулів економіки
16:07 - Регулятор спростив розрахунок тарифів на виробництво тепла для когенераційних установок
15:55 - Поліція не вилучала документи з фортифікації Покровська при обшуках у підрядника
15:42 - Продажі вироблених в Китаї автомобілів Tesla зросли на майже 20%
15:41 - Раціональне споживання цієї зими допоможе енергетикам тримати енергосистему збалансованою
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 10.10.2024
15:28 - Підприємці отримали 224 мільйони за працевлаштування переселенців у 2024 році
15:24 - Ахметов, Шкіль, Бойко: чиї компанії отримали найбільше держкоштів за рік
15:15 - Огляд торговельної політики Республіки Казахстан
15:12 - Рішення Національного банку про виведення з ринку ПАТ "АВТОКРАЗБАНК" є правомірним – Верховний Суд
14:54 - Україна конфіскувала судно за незаконний захід у порти Криму
14:53 - Honda відкликає близько 1,7 млн автомобілів через проблеми з кермовим управлінням
14:16 - Міністерство енергетики взяло участь у засіданні REPowerEU LNG Diversification за участю заступника держсекретаря США
13:36 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
13:36 - Рада схвалила перезавантаження бізнесу: що передбачає законопроєкт


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар27.717
Канадський долар30.1165
Юань Женьміньбі5.8289
Чеська крона1.7803
Данська крона6.0505
Гонконгівський долар5.2991
Форинт0.112831
Індійська рупія0.49062
Рупія0.0026357
Новий ізраїльський шекель10.9583
Єна0.27699
Теньге0.083904
Вона0.030646
Мексиканське песо2.1292
Молдовський лей2.3359
Новозеландський долар25.0044
Норвезька крона3.8273
московський рубль0.42318
Сінгапурський долар31.5731
Ренд2.3346
Шведська крона3.9696
Швейцарський франк48.011
Єгипетський фунт0.8492
Фунт стерлінгів53.8933
Долар США41.1934
Білоруський рубль14.9729
Азербайджанський манат24.2271
Румунський лей9.0684
Турецька ліра1.2028
СПЗ (спеціальні права запозичення)55.1754
Болгарський лев23.0737
Євро45.1274
Злотий10.4994
Алжирський динар0.3121
Така0.3435
Вірменський драм0.106432
Домініканське песо0.68698
Іранський ріал0.00009177
Іракський динар0.031466
Сом0.48953
Ліванський фунт0.000461
Лівійський динар8.7057
Малайзійський ринггіт9.9961
Марокканський дирхам4.2532
Пакистанська рупія0.14836
Саудівський ріял10.9876
Донг0.0016778
Бат1.27814
Дирхам ОАЕ11.2224
Туніський динар13.6305
Узбецький сум0.0032417
Новий тайванський долар1.30179
Туркменський новий манат11.7771
Сербський динар0.39422
Сомоні3.8702
Ларі15.1127
Бразильський реал7.5853
Золото107883.04
Срібло1263.69
Платина39173.28
Паладій41875.15

Курси валют, встановлені НБУ на 10.10.2024