Чому 99% заправних "бочок" працюють нелегально і хто їх "кришує"
17.10 18:14 | Економічна правда. КолонкиПродовжує детонувати хмельницьке "корупційне кубло".
Тиха область комбайнерів-хліборобів виявилась абсолютно прогнилою зсередини.
Хто б міг подумати?!
Та є речі, які мені особисто відразу сигналізують про проблему влади у регіоні.
Мій лакмусовий папірець - це паливні "бочки".
Свіжу статистику про їх розташування днями опублікувала Нафтогазова асоціація України.
Для пересічного пішохода чи водія не завжди зрозуміло, що це на 99% нелегальні споруди.
Але для будь-кого на паливному ринку це очевидно.
Якщо стисло, то працювати законно вони не можуть ані з нормативного, ані з економічного погляду.
Якщо вони спробують зробити розміщення цієї "бочки" законним (купівля чи оренда землі, цільове призначення, під"єднання мереж, отримання пакету дозволів тощо) і якимось дивом отримають дозвіл на експлуатацію, то об"єкт такої архітектурної форми ніколи не окупиться.
Ну, бо він має обмежену номенклатуру товару, можливості продажів і високу інвестиційну складову.
Є окремі випадки, але це винятки.
Тому там, де можна "вирішити питання", роблять фактично самозахоплення.
І пов"язані тут усі: силовики, податківці, місцеві чиновники.
Точніше, перші, як правило, і є кураторами "бочок", забезпечуючи їм недоторканість з боку тих же податківців і чиновників.
Останні не хочуть сваритися з "погонами", бо проблем і так вистачає.
А "погони" можуть навіть допомогти в якихось питаннях, тому дружити вигідно всім.
Цей сумний рейтинг очолює Львівщина, про яку я кілька разів уже писав.
Більше того, Львівська міськрада встановила незаконне розташування всіх "бочок" (невідповідне землекористування), але це вже багато років не заважає їм працювати.
В області взагалі невідомо що коїться.
Хоча якщо там "тітушки" вибивають силовиків з тютюнової фабрики, то що тут дивуватись якимось "дизельним бочкам".
Щодо Одеси - без сюрпризів, це загалом уже давно якась держава в державі.
Як на мене, цифри щодо регіону дуже неповні.
Про навалу на півдні "бочок" та АЗС, які торгують винятково за готівку, уже ходять легенди.
Там усе цьому сприяє: пальне на кордоні без проблем продають за "другою формою" (готівка, - ред), так воно далі й котиться.
А про суворість і безкомпромісність одеських силовиків ми всі знаємо.
Трохи здивований Франківщиною.
Навіть не знаю, хто за цим стоїть.
Дніпро.
Якщо цифри повні, то прогрес відчутний.
Раніше це був один з регіонів з найбільшою кількістю нелегальних заправок.
Мер Філатов пробував було протестувати, але його швидко заспокоїли.
А поруч є Полтава, де "бочок" майже немає.
Поговорив з місцевими заправниками: як так, у чому секрет? Кажуть, силовики знають, що ми мовчати не будемо.
Може, цей досвід і галичанам перейняти?
Бо у Львові представлені всі потужні мережі - Socar, Shell, UPG, Amic, WOG, а ОККО так узагалі місцеві.
Чому б не звернутись разом до влади? Тим більше всі в ту ж НАУ входите.
На цьому позитивному полюсі найбільш показовий для мене Київ.
Нещодавно БЕБ нарешті придушило останнього й найстійкішого столичного "бочєчника" "Єврогаз", який примудрявся працювати в тіні років з десять.
Кажуть, що він уже встиг змінити декілька власників, зокрема з-поміж силовиків.
Але щось відбулося - й місяць-два тому просто демонтували все обладнання.
У місті залишаються якісь партизани, але вони виникають періодично, це не системно.
До речі, демонтаж у Києві кількох сотень "бочок" за тиждень навесні 2017 року відбувся за прямої допомоги легальних учасників ринку.
Контрастує зі столицею область.
Гадаю, у кожного в його районі є декілька таких об"єктів, і їх явно більше, ніж на мапі НАУ (особисто знаю дві "бочки" у своєму ареалі, яких нема).
Це вже наслідки децентралізації, де рулить влада кожної громади (і 100% з цього щось має).
Який там ще національний і місцевий бюджети, якщо добрі люди поповнюють особисто твій?.
Загалом кількість "бочок" по країні зменшилась, особливо на Лівобережжі.
А зараз мені цікаво, як "бочки" платитимуть нововведений авансовий податок на прибуток? Якщо вони так легко обходять безліч норм, то що їм може завадити обійти ще одну?
Опубліковано з дозволу автора
Оригінал допису