ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!

14:24 | Fin.Org.Ua

 
Плата за землю: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 6,1 млрд гривень
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
У січні – жовтні 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 6,1 млрд грн плати за землю. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на понад 814,7 млн грн, або на 15,2 відсотки. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
За словами керівника обласної податкової до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, порядок формування якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 07.10.2024 № 495, включатимуться і юридичні, і фізичні особи – підприємці, які відповідатимуть певним вимогам та критеріям. Своєчасність та повнота виконання податкових обов’язків платником податків – серед таких вимог та критеріїв.
«Висловлюю вдячність і бізнесу, і громадянам за сумлінну сплату податкових платежів! Продовжуємо роботу у напрямку забезпечення позитивної динаміки надходжень до бюджетів», – акцентувала очільниця податкової служби регіону.
 
 
Понад 22,4 млн грн частини чистого прибутку – внесок до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
З початку 2024 року платники Дніпропетровської області поповнили загальний фонд державного бюджету частиною чистого прибутку на понад 22,4 млн гривень.
Нагадуємо, що для визначення обсягу чистого прибутку (доходу) (рядок 01 Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), враховуються наступні показники:
- сума чистого фінансового результату (прибутку), яка визначається за даними рядка 2350 (прибуток) Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) (форма № 2);
- сума капіталу в дооцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, розраховується відповідно до п. 21 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби»;
- частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному за рішенням органу управління.
 
 
Фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, додає або вилучає види діяльності: заповнення деяких полів заяви за ф. № 5-ОПП
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України в підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Відповідно до п. 1.5 розд. І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588), інформація про платників податків, отримана для їх обліку згідно з Порядком № 1588, вноситься до Реєстру самозайнятих осіб, який є складовою частиною Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Пунктом 9.2 розд. ІХ Порядку № 1588 визначено, що у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком № 1588, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява (для осіб, які провадить незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі – Заява за ф. № 5-ОПП) подається з позначкою «Зміни».
Враховуючи зазначене, для забезпечення відображення у Реєстрі самозайнятих осіб достовірної інформації про платника податків щодо видів діяльності, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, у разі їх зміни повинна подати Заяву за ф. № 5-ОПП з позначкою «Зміни», в якій у полях 4 «Основний вид діяльності за КВЕД» та 4а «Другорядні види діяльності за КВЕД» зазначити всі види діяльності, які планує провадити така фізична особа.
 
 
За користування надрами платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 80,7 млн грн рентної плати
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Впродовж десяти місяців поточного року від платників Дніпропетровської області за користування надрами до загального фонду державного бюджету спрямовано понад 80,7 млн грн рентної плати.
Для розвитку підприємництва та підтримки економіки нашої держави необхідно, щоб переважна більшість платників податків мала високий рівень добровільного та свідомого виконання податкового законодавства. ДПС України запроваджено проєкт «Територія високого рівня податкової довіри». Це нові підходи у комунікації бізнесу та держави, які сприятимуть ефективній взаємодії з платниками. Проєкт направлений на постійне зростання кількості учасників Території високого рівня податкової довіри. 
Звертаємо увагу, що для зручності платників ДПС України розроблено окремий ресурс – субсайт «Територія високого рівня податкової довіри», де розміщено усю необхідну інформацію про цей проєкт.
 
 
Як здійснюється розрахунок діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) для цілей трансфертного ціноутворення (з наведенням прикладу)?
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Відповідно до п.п. 39.3.2.2 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо під час застосування методів трансфертного ціноутворення порівняння ціни або рентабельності в контрольованій операції проводиться з цінами або показниками рентабельності кількох зіставних неконтрольованих операцій або юридичних осіб, які не здійснюють операції з пов’язаними особами, обов’язково використовується діапазон цін (рентабельності).
Згідно з п.п. 39.3.2.3 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 ПКУ якщо ціна в контрольованій операції або відповідний показник рентабельності контрольованої операції перебуває:
- в межах діапазону, вважається, що умови контрольованої операції відповідають принципу «витягнутої руки»;
- поза межами діапазону цін (рентабельності), розрахунок податкових зобов’язань платника податків у контрольованій операції проводиться відповідно до ціни (показника рентабельності), яка (який) дорівнює значенню медіани такого діапазону (крім випадків проведення платниками податків самостійного коригування відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ).
Разом з цим, відповідно до п.п. 39.5.4.1 п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ у разі застосування платником податків під час здійснення контрольованих операцій умов, що не відповідають принципу «витягнутої руки», та/або не відповідають розумній економічній причині (діловій меті), платник податків має право самостійно провести коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету; розрахувавши свої податкові зобов’язання відповідно до: максимального значення діапазону цін (рентабельності), якщо ціна/показник рентабельності контрольованої операції була вище максимального значення діапазону цін (рентабельності); та/або мінімального значення діапазону цін (рентабельності), якщо ціна/показник рентабельності контрольованої операції була нижче мінімального значення діапазону цін (рентабельності).
Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) затверджується Кабінетом Міністрів України.
Застосування для цілей оподаткування медіани діапазону цін (рентабельності) здійснюється за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету.
Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) для цілей трансфертного ціноутворення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 року № 381 (далі – Порядок № 381).
Порядком № 381 встановлено, що для визначення діапазону цін (рентабельності) використовується вибірка цін (фінансових показників) зіставних операцій, впорядкована за зростанням. Кожному значенню вибірки починаючи з мінімального присвоюється порядковий номер. Якщо вибірка містить два і більше однакових значення, до неї включаються всі такі значення. До вибірки не включається ціна (фінансовий показник) контрольованої операції.
Розрахунок діапазону цін (рентабельності) здійснюється таким чином:
1. У разі якщо при обчисленні нижнього та верхнього квартилей діапазону цін (рентабельності) добуток чисел 0,25 та 0,75 і числа значень вибірки цін (фінансових показників) не є цілим числом.
Ціна товару у контрольованій операції становить 300 дол. США за 1 тону.
Маємо інформацію про ціни шести зіставних операцій(дол. США/т): 330, 250, 400, 320, 380, 330.
Упорядкуємо всі ціни за зростанням, кожній ціні присвоюємо порядковий номер:
№ 1 – 250, № 2 – 320, № 3 – 330, № 4 – 330, № 5 – 380, № 6 – 400.
До вибірки значень цін зіставних операцій було включено обидва значення ціни 330 дол. США/т, кожне з яких має окремий порядковий номер у вибірці (№ 3 та № 4).
Для того щоб визначити діапазон цін, який складають значення між нижнім та верхнім квартилем, необхідно розрахувати ці квартилі.
Визначаємо нижній квартиль діапазону цін. Для цього множимо число значень вибірки на коефіцієнт 0,25:
6 х 0,25=1,5.
Добуток не є цілим числом (дробове число). У дробовому числі 1,5 ціла частина дорівнює 1. Збільшуємо це значення на одиницю: 1 + 1 = 2. Отже, нижнім квартилем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 2. У нашому діапазоні це ціна 320 дол. США/т.
Визначаємо верхній квартиль діапазону цін. Для цього множимо число значень вибірки 6 на коефіцієнт 0,75:
6 х 0,75 = 4,5.
Добуток не є цілим числом (дробове число). У дробовому числі 4,5 ціла частина дорівнює 4. Збільшуємо це значення на одиницю: 4 + 1 = 5. Отже, верхнім квартилем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 5. Отже, верхнім кварти лем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 5. У нашому діапазоні цін це ціна 380 дол. США/т.
Ми отримали діапазон цін, нижній квартиль якого є його мінімальним значенням та дорівнює 320 $/т. Максимальне значення діапазону цін (верхній квартиль) дорівнює 380 дол. США/т.
Ціна контрольованої операції становить 300 дол. США/т. Ця ціна перебуває поза межами діапазону цін.
Для визначення медіани діапазону цін множимо число значень вибірки 6 на коефіцієнт 0,5:
6 х 0.5 = 3.
Добуток є цілим числом. Отже, медіаною діапазону цін буде ціна, яка розраховується як середнє арифметичне значення між ціною, що має у вибірці порядковий номер, рівний такому цілому числу, та ціною, що має наступний порядковий номер у вибірці. Отриманий добуток дорівнює 3. Цьому значенню у вибірці відповідає ціна 330 дол. США/т. Наступний порядковий номер – 4, якому відповідає ціна 330 дол. США/т. Середнє арифметичне цих цін: (330+330) : 2 = 330. Отже, медіаною діапазону буде ціна 330 дол. США/т.
Припустимо, що контрольована операція, яка розглядається у прикладі, це операція із продажу товару пов’язаній особі – нерезиденту. Обсяг операції – 10000 тонн. У зв’язку з тим, що ціна контрольованої операції перебуває поза межами діапазону цін, платник податку має збільшити податкове зобов’язання з податку на прибуток на різницю між договірною ціною – 300 дол. США /т та значенням нижнього квартилю у разі проведення самостійного коригування.
Сума податку на прибуток, яку платник повинен додатково сплатити, становить:
(330 дол. США – 300 дол. США) х 10000 т. х 18 відс. (податок на прибуток) = 54000 дол. США.
Якщо ж під час контрольованої операції платник податків придбавав товар за ціною 300 дол. США/т, то, незважаючи на те що договірна ціна перебуває поза межами діапазону цін, податкове зобов’язання не коригується, оскільки це призведе до зменшення суми податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету.
2. У разі якщо при обчисленні нижнього та верхнього квартилей діапазону цін (рентабельності) добуток чисел 0,25 та 0,75 і числа значень вибірки цін (фінансових показників) є цілим числом.
Показник рентабельності контрольованої операції становить 30 відс..
Маємо інформацію про фінансові показники чотирьох зіставних операцій.
Показники рентабельності зіставних операцій становлять 20 відс., 34 відс., 25 відс., 38 відс..
Упорядкуємо всі показники рентабельності за зростанням, кожному фінансовому показнику ціни присвоюємо порядковий номер: № 1 – 20 відс., № 2 – 25 відс., № 3 – 34 відс., № 4 – 38 відс.
Визначаємо діапазон рентабельності, для чого розраховуємо нижній та верхній квартилі діапазону.
Для отримання показника нижнього квартиля число значень вибірки 4 множиться на коефіцієнт 0,25:
4 х 0,25 = 1.
Добуток є цілим числом – 1. Тому розрахуємо середнє арифметичне значення між значенням показника рентабельності, що має у виборці порядковий номер, що дорівнює такому цілому числу (20 відс.), та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці (25 відс.):
(20 відс. + 25 відс.): 2 = 22,5 відсотки.
Таким чином нижній квартиль дорівнює 22,5 відсотки.
Визначаємо верхній квартиль діапазону рентабельності. Для цього множимо число значень вибірки 4 на коефіцієнт 0,75:
4 х 0,75 = 3.
Добуток є цілим числом – 3. Розрахуємо середнє арифметичне значення між значенням фінансового показника, що має у вибірці порядковий номер, що дорівнює такому цілому числу (34 відс.), та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці (38 відс.):
(34 відс. + 38 відс.): 2 = 36 відсотків.
Таким чином, верхній квартиль дорівнює 36 відсотків.
Ми отримали діапазон рентабельності, мінімальне значення (нижній квартиль) якого дорівнює 22,5 відс., а максимальне значення (верхній квартиль) – 36 відсотків.
Показник рентабельності контрольованої операції (30 відс.) перебуває в межах діапазону рентабельності (22,5 відс. – 36 відс.), тому вважається, що умови контрольованої операції відповідають принципу «витягнутої руки». 
(ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view
 
 
Як отримати ЕДП на електронні носії у Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС України (алгоритм дій)?
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, що для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) необхідно:
1) ознайомитися з Регламентом Надавача та умовами Договору про надання ЕДП;
2) підготувати необхідні для отримання ЕДП документи, з переліком яких можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» вебсайту Надавача, обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія»);
3) звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів. У разі наявності відображення паспорта громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон в застосунку «Дія», версії не нижче 2.0 – ідентифікація користувача та передача документів здійснюється за допомогою смартфону;
4) мати в наявності носій інформації (з’ємний флеш-носій, оптичний носій CD/DVD, захищений носій ключової інформації, тощо), куди буде генеруватися особистий ключ.
ВПР не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів.
 
 
ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
 
Плата за землю: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 6,1 млрд гривень
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
У січні – жовтні 2024 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 6,1 млрд грн плати за землю. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на понад 814,7 млн грн, або на 15,2 відсотки. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
За словами керівника обласної податкової до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, порядок формування якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 07.10.2024 № 495, включатимуться і юридичні, і фізичні особи – підприємці, які відповідатимуть певним вимогам та критеріям. Своєчасність та повнота виконання податкових обов’язків платником податків – серед таких вимог та критеріїв.
«Висловлюю вдячність і бізнесу, і громадянам за сумлінну сплату податкових платежів! Продовжуємо роботу у напрямку забезпечення позитивної динаміки надходжень до бюджетів», – акцентувала очільниця податкової служби регіону.
 
 
Понад 22,4 млн грн частини чистого прибутку – внесок до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
З початку 2024 року платники Дніпропетровської області поповнили загальний фонд державного бюджету частиною чистого прибутку на понад 22,4 млн гривень.
Нагадуємо, що для визначення обсягу чистого прибутку (доходу) (рядок 01 Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), враховуються наступні показники:
- сума чистого фінансового результату (прибутку), яка визначається за даними рядка 2350 (прибуток) Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) (форма № 2);
- сума капіталу в дооцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, розраховується відповідно до п. 21 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби»;
- частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному за рішенням органу управління.
 
 
Фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, додає або вилучає види діяльності: заповнення деяких полів заяви за ф. № 5-ОПП
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України в підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Відповідно до п. 1.5 розд. І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588), інформація про платників податків, отримана для їх обліку згідно з Порядком № 1588, вноситься до Реєстру самозайнятих осіб, який є складовою частиною Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Пунктом 9.2 розд. ІХ Порядку № 1588 визначено, що у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком № 1588, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява (для осіб, які провадить незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі – Заява за ф. № 5-ОПП) подається з позначкою «Зміни».
Враховуючи зазначене, для забезпечення відображення у Реєстрі самозайнятих осіб достовірної інформації про платника податків щодо видів діяльності, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, у разі їх зміни повинна подати Заяву за ф. № 5-ОПП з позначкою «Зміни», в якій у полях 4 «Основний вид діяльності за КВЕД» та 4а «Другорядні види діяльності за КВЕД» зазначити всі види діяльності, які планує провадити така фізична особа.
 
 
За користування надрами платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 80,7 млн грн рентної плати
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Впродовж десяти місяців поточного року від платників Дніпропетровської області за користування надрами до загального фонду державного бюджету спрямовано понад 80,7 млн грн рентної плати.
Для розвитку підприємництва та підтримки економіки нашої держави необхідно, щоб переважна більшість платників податків мала високий рівень добровільного та свідомого виконання податкового законодавства. ДПС України запроваджено проєкт «Територія високого рівня податкової довіри». Це нові підходи у комунікації бізнесу та держави, які сприятимуть ефективній взаємодії з платниками. Проєкт направлений на постійне зростання кількості учасників Території високого рівня податкової довіри. 
Звертаємо увагу, що для зручності платників ДПС України розроблено окремий ресурс – субсайт «Територія високого рівня податкової довіри», де розміщено усю необхідну інформацію про цей проєкт.
 
 
Як здійснюється розрахунок діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) для цілей трансфертного ціноутворення (з наведенням прикладу)?
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Відповідно до п.п. 39.3.2.2 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо під час застосування методів трансфертного ціноутворення порівняння ціни або рентабельності в контрольованій операції проводиться з цінами або показниками рентабельності кількох зіставних неконтрольованих операцій або юридичних осіб, які не здійснюють операції з пов’язаними особами, обов’язково використовується діапазон цін (рентабельності).
Згідно з п.п. 39.3.2.3 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 ПКУ якщо ціна в контрольованій операції або відповідний показник рентабельності контрольованої операції перебуває:
- в межах діапазону, вважається, що умови контрольованої операції відповідають принципу «витягнутої руки»;
- поза межами діапазону цін (рентабельності), розрахунок податкових зобов’язань платника податків у контрольованій операції проводиться відповідно до ціни (показника рентабельності), яка (який) дорівнює значенню медіани такого діапазону (крім випадків проведення платниками податків самостійного коригування відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ).
Разом з цим, відповідно до п.п. 39.5.4.1 п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ у разі застосування платником податків під час здійснення контрольованих операцій умов, що не відповідають принципу «витягнутої руки», та/або не відповідають розумній економічній причині (діловій меті), платник податків має право самостійно провести коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету; розрахувавши свої податкові зобов’язання відповідно до: максимального значення діапазону цін (рентабельності), якщо ціна/показник рентабельності контрольованої операції була вище максимального значення діапазону цін (рентабельності); та/або мінімального значення діапазону цін (рентабельності), якщо ціна/показник рентабельності контрольованої операції була нижче мінімального значення діапазону цін (рентабельності).
Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) затверджується Кабінетом Міністрів України.
Застосування для цілей оподаткування медіани діапазону цін (рентабельності) здійснюється за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету.
Порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) для цілей трансфертного ціноутворення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 року № 381 (далі – Порядок № 381).
Порядком № 381 встановлено, що для визначення діапазону цін (рентабельності) використовується вибірка цін (фінансових показників) зіставних операцій, впорядкована за зростанням. Кожному значенню вибірки починаючи з мінімального присвоюється порядковий номер. Якщо вибірка містить два і більше однакових значення, до неї включаються всі такі значення. До вибірки не включається ціна (фінансовий показник) контрольованої операції.
Розрахунок діапазону цін (рентабельності) здійснюється таким чином:
1. У разі якщо при обчисленні нижнього та верхнього квартилей діапазону цін (рентабельності) добуток чисел 0,25 та 0,75 і числа значень вибірки цін (фінансових показників) не є цілим числом.
Ціна товару у контрольованій операції становить 300 дол. США за 1 тону.
Маємо інформацію про ціни шести зіставних операцій(дол. США/т): 330, 250, 400, 320, 380, 330.
Упорядкуємо всі ціни за зростанням, кожній ціні присвоюємо порядковий номер:
№ 1 – 250, № 2 – 320, № 3 – 330, № 4 – 330, № 5 – 380, № 6 – 400.
До вибірки значень цін зіставних операцій було включено обидва значення ціни 330 дол. США/т, кожне з яких має окремий порядковий номер у вибірці (№ 3 та № 4).
Для того щоб визначити діапазон цін, який складають значення між нижнім та верхнім квартилем, необхідно розрахувати ці квартилі.
Визначаємо нижній квартиль діапазону цін. Для цього множимо число значень вибірки на коефіцієнт 0,25:
6 х 0,25=1,5.
Добуток не є цілим числом (дробове число). У дробовому числі 1,5 ціла частина дорівнює 1. Збільшуємо це значення на одиницю: 1 + 1 = 2. Отже, нижнім квартилем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 2. У нашому діапазоні це ціна 320 дол. США/т.
Визначаємо верхній квартиль діапазону цін. Для цього множимо число значень вибірки 6 на коефіцієнт 0,75:
6 х 0,75 = 4,5.
Добуток не є цілим числом (дробове число). У дробовому числі 4,5 ціла частина дорівнює 4. Збільшуємо це значення на одиницю: 4 + 1 = 5. Отже, верхнім квартилем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 5. Отже, верхнім кварти лем діапазону цін буде ціна, яка має порядковий номер 5. У нашому діапазоні цін це ціна 380 дол. США/т.
Ми отримали діапазон цін, нижній квартиль якого є його мінімальним значенням та дорівнює 320 $/т. Максимальне значення діапазону цін (верхній квартиль) дорівнює 380 дол. США/т.
Ціна контрольованої операції становить 300 дол. США/т. Ця ціна перебуває поза межами діапазону цін.
Для визначення медіани діапазону цін множимо число значень вибірки 6 на коефіцієнт 0,5:
6 х 0.5 = 3.
Добуток є цілим числом. Отже, медіаною діапазону цін буде ціна, яка розраховується як середнє арифметичне значення між ціною, що має у вибірці порядковий номер, рівний такому цілому числу, та ціною, що має наступний порядковий номер у вибірці. Отриманий добуток дорівнює 3. Цьому значенню у вибірці відповідає ціна 330 дол. США/т. Наступний порядковий номер – 4, якому відповідає ціна 330 дол. США/т. Середнє арифметичне цих цін: (330+330) : 2 = 330. Отже, медіаною діапазону буде ціна 330 дол. США/т.
Припустимо, що контрольована операція, яка розглядається у прикладі, це операція із продажу товару пов’язаній особі – нерезиденту. Обсяг операції – 10000 тонн. У зв’язку з тим, що ціна контрольованої операції перебуває поза межами діапазону цін, платник податку має збільшити податкове зобов’язання з податку на прибуток на різницю між договірною ціною – 300 дол. США /т та значенням нижнього квартилю у разі проведення самостійного коригування.
Сума податку на прибуток, яку платник повинен додатково сплатити, становить:
(330 дол. США – 300 дол. США) х 10000 т. х 18 відс. (податок на прибуток) = 54000 дол. США.
Якщо ж під час контрольованої операції платник податків придбавав товар за ціною 300 дол. США/т, то, незважаючи на те що договірна ціна перебуває поза межами діапазону цін, податкове зобов’язання не коригується, оскільки це призведе до зменшення суми податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету.
2. У разі якщо при обчисленні нижнього та верхнього квартилей діапазону цін (рентабельності) добуток чисел 0,25 та 0,75 і числа значень вибірки цін (фінансових показників) є цілим числом.
Показник рентабельності контрольованої операції становить 30 відс..
Маємо інформацію про фінансові показники чотирьох зіставних операцій.
Показники рентабельності зіставних операцій становлять 20 відс., 34 відс., 25 відс., 38 відс..
Упорядкуємо всі показники рентабельності за зростанням, кожному фінансовому показнику ціни присвоюємо порядковий номер: № 1 – 20 відс., № 2 – 25 відс., № 3 – 34 відс., № 4 – 38 відс.
Визначаємо діапазон рентабельності, для чого розраховуємо нижній та верхній квартилі діапазону.
Для отримання показника нижнього квартиля число значень вибірки 4 множиться на коефіцієнт 0,25:
4 х 0,25 = 1.
Добуток є цілим числом – 1. Тому розрахуємо середнє арифметичне значення між значенням показника рентабельності, що має у виборці порядковий номер, що дорівнює такому цілому числу (20 відс.), та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці (25 відс.):
(20 відс. + 25 відс.): 2 = 22,5 відсотки.
Таким чином нижній квартиль дорівнює 22,5 відсотки.
Визначаємо верхній квартиль діапазону рентабельності. Для цього множимо число значень вибірки 4 на коефіцієнт 0,75:
4 х 0,75 = 3.
Добуток є цілим числом – 3. Розрахуємо середнє арифметичне значення між значенням фінансового показника, що має у вибірці порядковий номер, що дорівнює такому цілому числу (34 відс.), та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці (38 відс.):
(34 відс. + 38 відс.): 2 = 36 відсотків.
Таким чином, верхній квартиль дорівнює 36 відсотків.
Ми отримали діапазон рентабельності, мінімальне значення (нижній квартиль) якого дорівнює 22,5 відс., а максимальне значення (верхній квартиль) – 36 відсотків.
Показник рентабельності контрольованої операції (30 відс.) перебуває в межах діапазону рентабельності (22,5 відс. – 36 відс.), тому вважається, що умови контрольованої операції відповідають принципу «витягнутої руки». 
(ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view
 
 
Як отримати ЕДП на електронні носії у Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС України (алгоритм дій)?
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, що для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) необхідно:
1) ознайомитися з Регламентом Надавача та умовами Договору про надання ЕДП;
2) підготувати необхідні для отримання ЕДП документи, з переліком яких можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» вебсайту Надавача, обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія»);
3) звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів. У разі наявності відображення паспорта громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон в застосунку «Дія», версії не нижче 2.0 – ідентифікація користувача та передача документів здійснюється за допомогою смартфону;
4) мати в наявності носій інформації (з’ємний флеш-носій, оптичний носій CD/DVD, захищений носій ключової інформації, тощо), куди буде генеруватися особистий ключ.
ВПР не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів.
 
 
За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
 
 
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Market ebbs and flows
Chaos turned into order
Capital's heartbeat.

- Fin.Org.UA

Новини

15:50 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ -НОВОКОДАЦЬКИЙ, ЧЕЧЕЛІВСЬКИЙТА ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 19.11.2024
15:00 - Нефть у нижней границы диапазона
14:24 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
12:20 - Альткоины набирают силу
11:14 - Як отримати ЕДП на електронні носії у Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС України (алгоритм дій)?
11:12 - Фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, додає або вилучає види діяльності: заповнення деяких полів заяви за ф. № 5-ОПП
11:10 - Розпочалася інформаційно-роз’яснювальна кампанія щодо запровадження системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) у ДПС
11:08 - Плата за землю: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 6,1 млрд гривень
10:59 - Як отримати ЕДП на електронні носії у Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС України (алгоритм дій)?
10:57 - Як здійснюється розрахунок діапазону цін (рентабельності) та медіани діапазону цін (рентабельності) для цілей трансфертного ціноутворення (з наведенням прикладу)?
10:57 - Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 80,7 млн грн рентної плати
10:56 - За користування надрами платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 80,7 млн грн рентної плати
10:55 - Фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, додає або вилучає види діяльності: заповнення деяких полів заяви за ф. № 5-ОПП
10:52 - Податковий календар на 19 листопада 2024 року
10:50 - Понад 22,4 млн грн частини чистого прибутку – внесок до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини
10:49 - Плата за землю: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 6,1 млрд гривень
10:40 - Зустріч з представниками ІГС: на порядку денному – новації Закону № 3813
10:39 - Кампанія інформування платників про новації Закону № 3813 триває
10:37 - Зустріч ДПС та Європейської Бізнес Асоціації: переваги для учасників Території високого рівня податкової довіри
10:30 - Юлія Свириденко та Посол Японії в Україні Накаґоме Масаші обговорили можливості для прискорення розмінування
10:15 - Ситуація в енергосистемі на 18 листопада: внаслідок ворожої атаки застосовуються графіки обмеження споживачів в більшості регіонів; енергетики відновили живлення для майже 150 тисяч споживачів
09:57 - В Одеську область поступово повертається світло – ОДА
09:30 - ВВП зріс на 4,2% за десять місяців 2024 року: зростання підтримують транспорт, будівництво та промисловість
09:28 - У п'яти областях України скасували відключення світла
09:11 - Презентація “Зовнішня торгівля України за розрізом галузей січень-серпень 2021-2024 років”
09:05 - Інформація про бюджет за бюджетними програмами з деталізацією за кодами економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету за 9 місяців 2024 року
09:00 - Участь Міністерства економіки України у роботі Верховної Ради України
09:00 - Нафта відреагувала на новини про дозвіл Україні бити по московія ракетами ATACMS
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 18.11.2024


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.6929
Канадський долар29.3602
Юань Женьміньбі5.7111
Чеська крона1.7264
Данська крона5.8498
Гонконгівський долар5.3147
Форинт0.106801
Індійська рупія0.49021
Рупія0.002609
Новий ізраїльський шекель11.0619
Єна0.26647
Теньге0.082972
Вона0.029604
Мексиканське песо2.0303
Молдовський лей2.2804
Новозеландський долар24.1568
Норвезька крона3.7251
московський рубль0.41341
Сінгапурський долар30.7663
Ренд2.2885
Шведська крона3.7616
Швейцарський франк46.5948
Єгипетський фунт0.8371
Фунт стерлінгів52.2398
Долар США41.3715
Білоруський рубль15.0376
Азербайджанський манат24.3405
Румунський лей8.7679
Турецька ліра1.1981
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.3156
Болгарський лев22.3099
Євро43.6345
Злотий10.0859
Алжирський динар0.3096
Така0.3435
Вірменський драм0.10634
Домініканське песо0.6871
Іранський ріал0.00009233
Іракський динар0.031465
Сом0.48041
Ліванський фунт0.000461
Лівійський динар8.5517
Малайзійський ринггіт9.4149
Марокканський дирхам4.1919
Пакистанська рупія0.1484
Саудівський ріял10.9752
Донг0.0016306
Бат1.22059
Дирхам ОАЕ11.222
Туніський динар13.3344
Узбецький сум0.0032253
Новий тайванський долар1.2873
Туркменський новий манат11.777
Сербський динар0.38324
Сомоні3.8682
Ларі15.0408
Бразильський реал7.1483
Золото107349.53
Срібло1274.93
Платина39638.03
Паладій40288.81

Курси валют, встановлені НБУ на 19.11.2024