Шлях до ЄС: які європейські транспортні стандарти необхідно запровадити Україні

08:10 | Економічна правда. Колонки

Імплементація норм Європейського Союзу в українське законодавство є важливим етапом на шляху до повної інтеграції України у європейське співтовариство.
Це складний процес, який вимагає суттєвих змін у багатьох секторах економіки та суспільного життя. Серед найважливіших сфер реформування — транспортна інфраструктура, права пасажирів, безпека перевезень та кваліфікація працівників галузі.
Імплементація ключових директив і регламентів ЄС не тільки допоможе забезпечити виконання зобов’язань за Угодою про асоціацію з ЄС, але й відкриє нові перспективи для розвитку економіки України. Розділ в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС, який стосується зобов’язань України імплементувати в своє правове поле європейські стандарти і норми, що стосуються транспортної інфраструктури налічує близько 54 різноманітних європейських Директив та Регламентів. Впровадження цих європейських норм і правил можливе як через прийняття відповідних законів у стінах Верховної Ради України, так і шляхом ухвалення різноманітних підзаконних актів Кабміном і галузевими виконавчими органами.
Проте, на жаль, на сьогодні Україна імплементувала лише близько 58% «транспортного» розділу Угоди про асоціацію, що є одним з найгірших показників серед усіх розділів. Гірше лише впроваджуються норми, що стосуються налагодження співробітництва між Україною та ЄС із питань запобігання та боротьби з шахрайством, корупцією та іншою незаконною діяльністю з коштами міжнародної технічної допомоги (імплементовано тільки близько 24% таких норм). Тож розглянемо основні європейські норми і правила, які Україні ще доведеться запровадити у транспортній сфері щоб надолужити виконання власних зобов’язань за Угодою про асоціацію з Євросоюзом. Регламент №1370/2007 має на меті встановити чіткі правила для організації та фінансування громадських пасажирських перевезень, забезпечуючи їхню доступність і якість.
Впровадження цього документа в українське законодавство дозволить значно підвищити прозорість процесів, які супроводжують тендери на надання послуг у сфері транспорту, сприятиме конкуренції між перевізниками та допоможе залучити інвестиції для модернізації інфраструктури.
Це, у свою чергу, створить передумови для підвищення ефективності перевезень і забезпечення соціально важливих маршрутів. Не менш важливим є Регламент №1371/2007, який регулює права пасажирів залізничного транспорту.
Імплементація цього документа підвищить захист пасажирів, включаючи можливість отримання компенсацій у разі затримок або скасування поїздів, що підвищить рівень довіри до залізничного транспорту.
Окрім того, регламент зобов’язує транспортні компанії забезпечувати доступність послуг для осіб з обмеженими можливостями, що є важливим кроком до соціальної рівності та інклюзивності. Серед пріоритетних документів є і Директива Ради №92/6/ЄЕС, яка вимагає обов’язкового встановлення пристроїв обмеження швидкості для автобусів та вантажівок.
Виконання цієї директиви в Україні допоможе зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод і підвищити рівень безпеки на дорогах.
Зменшення швидкості на дорогах також сприятиме збереженню дорожнього покриття та зниженню викидів CO2, що стане важливим кроком у напрямку охорони довкілля. Директива 91/440/ЄЕС та Директива 2001/14/ЄС мають велике значення для реформування української залізничної системи.
Перша директива передбачає розділення залізничних підприємств на окремі структури, які займаються операційною діяльністю (перевезеннями) і управлінням інфраструктурою (підтримкою залізничних шляхів, станцій тощо), що підвищує прозорість фінансових операцій і створює умови для конкурентної боротьби.
Друга директива регламентує правила доступу до залізничної інфраструктури, що має сприяти ефективному розподілу пропускної здатності та забезпеченню справедливих умов для всіх операторів.
Імплементація цих директив дозволить Україні підвищити ефективність залізничного транспорту та зменшити ризик монополізації. Регламент №913/2010 спрямований на розвиток конкурентоспроможності вантажних перевезень через створення транскордонних залізничних коридорів.
Виконання його вимог сприятиме інтеграції української залізничної системи у загальноєвропейську, підвищить обсяг міжнародних вантажних перевезень та забезпечить позицію України як важливого транзитного вузла між ЄС та іншими регіонами. Директива 2008/57/ЄС є ключовою для створення єдиної залізничної системи, що відповідає вимогам інтероперабельності.
Впровадження цієї директиви забезпечить технічну сумісність між різними національними залізничними мережами, що спростить транскордонні перевезення, стимулюватиме модернізацію інфраструктури та сприятиме запровадженню нових технологій у сфері залізничного транспорту. Директива 95/18/ЄС регулює ліцензування залізничних підприємств, встановлюючи прозорі умови для входу на ринок нових операторів.
Це створює рівні можливості для учасників ринку, сприяє розвитку конкуренції та підвищенню якості послуг.
Виконання цієї директиви допоможе Україні підвищити безпеку перевезень та залучити інвестиції в сектор. Підвищення кваліфікації працівників є невід’ємною частиною розвитку транспортної системи.
Директива 2007/59/ЄС встановлює вимоги до підготовки та сертифікації машиністів, що підвищить рівень безпеки залізничних перевезень.
Завдяки її імплементації українські машиністи зможуть працювати на міжнародних маршрутах, що розширить їхні можливості працевлаштування. Регламент №1192/69 про стандартизацію звітності дозволить гармонізувати облік витрат і доходів залізничних підприємств, що забезпечить прозорість фінансових операцій та підвищить інвестиційну привабливість українського ринку.
Це допоможе залізничним компаніям оптимізувати управління ресурсами і підвищити їхню конкурентоспроможність на міжнародному рівні. Морський сектор також не залишиться поза увагою.
Директива №2008/106/ЄС передбачає встановлення мінімальних вимог до підготовки моряків, що підвищить рівень безпеки на морських перевезеннях.
Україна, як країна з розвинутим морським сектором, отримає вигоду від впровадження цих норм, забезпечивши своїм морякам можливість працювати на європейських суднах та підвищуючи їхню конкурентоспроможність на міжнародному ринку праці. Директива 2003/59/ЄС стосується підготовки водіїв, які здійснюють міжнародні вантажні та пасажирські перевезення.
Вона встановлює вимоги до початкової та періодичної підготовки водіїв, що сприятиме підвищенню безпеки дорожнього руху та зниженню витрат на обслуговування транспорту. Регламент (ЄС) №1071/2009 регулює діяльність перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення, забезпечуючи прозорі умови для їхнього функціонування та стимулюючи конкуренцію.
Виконання цього регламенту створить сприятливе середовище для розвитку транспортного бізнесу в Україні та підвищить рівень послуг. Імплементація Директиви №2008/68/ЄС, яка встановлює вимоги до перевезення небезпечних вантажів, є важливим кроком для підвищення безпеки транспортування та захисту довкілля.
Виконання цієї директиви дозволить забезпечити відповідність міжнародним стандартам та знизить ризики аварій під час перевезень. Для запровадження всіх вищезазначених європейських норм, які стосуються «залізничного» кластеру, нещодавно Кабінет Міністрів подав до Верховної Ради законопроєкт «Про систему та особливості функціонування ринку залізничного транспорту України» №12142. Крім того, у Верховній Раді вже тривалий час знаходиться на розгляді урядовий законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актом Європейського Союзу» (№4560), який був прийнятий за основу більше двох років тому та вже підготовлений парламентським Комітетом з питань транспорту та інфраструктури до другого читання зі значною кількістю правок, включно з моїми. Є велике сподівання, що вже незабаром ці два комплексних законопроєкти будуть врешті-решт прийняті Верховною Радою та значно покращать просування України у впровадженні «транспортного» розділу Угоди про асоціацію з Євросоюзом, а відтак, прискорить євроінтеграційний рух нашої держави. Імплементація всіх цих нормативно-правових актів Євросоюзу створить умови для розвитку сучасної, конкурентоспроможної транспортної системи в Україні, яка відповідає європейським стандартам.
Це забезпечить не лише виконання зобов’язань перед ЄС, але й підвищить якість послуг, сприятиме залученню інвестицій та розвитку економіки країни в цілому.

Додати коментар

Користувач:
email:





Commodities trade
Oil, gold, and grain prices rise
Supply and demand

- Fin.Org.UA

Новини

20:30 - УЗ збільшила ліміти Wi-Fi в поїздах "Інтерсіті" вдвічі
20:27 - Майже 5 мільйонів українців подали заявки на виплату тисячі – Зеленський
20:04 - В "Укрнафті" розповіли, як забезпечують паливом прифронтові регіони
19:31 - Словаччина підтвердила Україні гарантовану потужність для імпорту газу до весни 2026 року
19:01 - московія вдається до кібератак на енергосистему напередодні масованих обстрілів – Міненерго
18:41 - ЄБРР схвалив інвестиції в Україну на понад 1,3 мільярда євро
18:28 - УЗ призначила додатковий поїзд із Харкова до Карпат
18:03 - Графіки відключення світла у четвер будуть застосовувати протягом 16 годин
17:59 - У Міненерго кажуть, що транзит газу московія через Україну все ж зупиниться 1 січня
17:59 - НКРЕКП знову запустила процедуру перегляду граничних цін на електроенергію
17:40 - Сонячна енергетика: як уникнути відключень і забезпечити стабільність
17:29 - БЕБ знайшло у порту контейнери з контрабандними сигаретами на 165 мільйонів
17:12 - Україна скликає засідання Ради МАГАТЕ через атаки московія по підстанціях АЕС
16:51 - В Україні суттєво зріс попит на антидепресанти і вітаміни
16:45 - Собівартість поїздки в метро Києва наближається до 37 гривень
16:32 - АвтоВАЗ скоротить виробництво через обвал рубля і падіння продажів
16:30 - Зі спецрахунку, відкритого НБУ на потреби оборони, за листопад перераховано понад 57,3 млн грн, надійшло – майже 230 млн грн
16:30 - Від великих міст до невеличких сіл: як Київстар розширює 4G-покриття
16:08 - General Motors висунула звинувачення на п'ять мільярдів доларів проти китайських підприємств
16:04 - "Нафтогазу" обрали тимчасового голову правління замість Чернишова
16:02 - В Україні кількість зруйнованих Росією об’єктів нерухомості цьогоріч зросла на 50 тисяч
16:00 - Виступ Голови Національного банку Андрія Пишного під час воркшопу про монетарну політику в країнах з ринками, що розвиваються
16:00 - Грант на 100%. Як написати заявку, яка виграє
16:00 - Гендерна рівність в оплаті праці та розширення прав і можливостей жінок — ключ до сталого розвитку України
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 05.12.2024
15:29 - Нафта з трубопроводу "Дружба" перестала надходити до Чехії
15:24 - До фінансової компанії застосовано захід впливу
15:10 - Щодо подання фізичною особою – резидентом – контролюючою особою у 2024 році повідомлення про набуття участі у контрольованих іноземних компаніях
15:08 - Чи підлягає оподаткуванню ПДФО дохід у вигляді державної грошової допомоги (кешбеку), отриманий в рамках реалізації експериментального проєкту щодо надання державної грошової допомоги покупцям товарів та послуг українського виробництва в рамках Всеук
15:07 - Своєчасно подайте податкову декларацію про майновий стан і доходи та скористайтесь правом на податкову знижку


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.6725
Канадський долар29.6227
Юань Женьміньбі5.7289
Чеська крона1.735
Данська крона5.8602
Гонконгівський долар5.3522
Форинт0.105454
Індійська рупія0.49167
Рупія0.0026142
Новий ізраїльський шекель11.54
Єна0.27558
Теньге0.079305
Вона0.029377
Мексиканське песо2.0492
Молдовський лей2.276
Новозеландський долар24.2936
Норвезька крона3.7593
московський рубль0.39982
Сінгапурський долар30.9209
Ренд2.2917
Шведська крона3.7826
Швейцарський франк46.9705
Єгипетський фунт0.8362
Фунт стерлінгів52.7618
Долар США41.6628
Білоруський рубль15.1435
Азербайджанський манат24.5046
Румунський лей8.7809
Турецька ліра1.1987
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.6945
Болгарський лев22.3501
Євро43.7043
Злотий10.1955
Алжирський динар0.31193
Така0.34654
Вірменський драм0.105374
Домініканське песо0.69081
Іранський ріал0.0000898
Іракський динар0.031744
Сом0.47909
Ліванський фунт0.000465
Лівійський динар8.5237
Малайзійський ринггіт9.3501
Марокканський дирхам4.156
Пакистанська рупія0.1496
Саудівський ріял11.0692
Донг0.0016407
Бат1.21298
Дирхам ОАЕ11.3214
Туніський динар13.2153
Узбецький сум0.0032324
Новий тайванський долар1.27929
Туркменський новий манат11.8813
Сербський динар0.37539
Сомоні3.8159
Ларі14.8527
Бразильський реал6.8615
Золото109898.55
Срібло1274.16
Платина38970.13
Паладій40012.95

Курси валют, встановлені НБУ на 05.12.2024