АМКУ виявив у BlaBlaCar ознаки монополії і надав рекомендації (UPD. Додано позицію компанії)
01:50 | Економічна правдаАнтимонопольний комітет України виявив ознаки монополії у ТОВ "І-ТРЕВЕЛС", яке управляє онлайн-платформою спільних автомобільних поїздок BlaBlaCar. Про це повідомила пресслужба регулятора. 19 грудня АМКУ надав рекомендації управляючій компанії щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Також комітет дослідив питання порядку встановлення, сплати та повернення сервісного збору за користування сервісами цієї онлайн-платформи. "Наразі товариство не надало належного пояснення механізму ціноутворення сервісного збору", – зазначили в АМКУ. Регулятор виявив, що за однакових умов скасування бронювання поїздки пасажиром (тобто не з вини водія) одному пасажиру, на власний розсуд товариства, повернуто сервісний збір, а іншому – ні. Водночас компанія не інформує пасажирів на момент отримання послуги про всі умови повернення такого збору. Комітет надав ТОВ "І-ТРЕВЕЛС" обов’язкові до розгляду рекомендації щодо припинення зазначених дій протягом двох місяців. У разі їх невиконання регулятор розпочне провадження у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Нагадаємо BlaBlaCar залучив 100 мільйонів євро інвестицій.
21.12.2024 Додано позицію BlaBlaCar:
Станом на 20 грудня 2024 року рекомендації були озвучені під час зустрічі між представниками АМКУ та BlaBlaCar. До кінця року ми очікуємо отримання офіційного тексту рекомендацій, після чого зможемо ретельно їх проаналізувати та надати детальну відповідь.
Додатково хотіли б зазначити:
· Озвучення або виконання рекомендацій не означає, що BlaBlaCar порушує будь-яке законодавство про конкуренцію в Україні.
· BlaBlaCar працює на ринку України з 2014 року, дотримуючись усіх вимог чинного законодавства та впроваджуючи перевірені міжнародні практики. У 2022 році компанія запровадила сервісний збір в Україні. Він повністю відповідає нормам українського законодавства, а також є поширеною практикою на інших іноземних ринках.
· BlaBlaCar є глобальною компанією, яка працює у 21 країні, дотримуючись високих стандартів якості та турботи про користувачів.
· BlaBlaCar відкрита до конструктивного діалогу та працюватиме над рекомендаціями після їх офіційного отримання.