Правила експансії. Як побудувати стратегію масштабування на 2025 рік

01.01 10:29 | Економічна правда

Глобалізація ринків – невпинний процес.
Для підприємців по всьому світу побудова сильного та стійкого до викликів бренду взаємопов’язана з виходом на нові ринки, розширенням впливу та аудиторії. Для українських бізнесів іноземна експансія є головною вимогою для виживання.
Після того, як на початку повномасштабного вторгнення український ринок зупинився, стрімкий розвиток отримали бренди, які побачили необхідність боротися і масштабуватися за кордон. На нашому прикладі – російська ракета, що знищила склад з 9-місячним запасом продукції — стала поштовхом до дій.
Проте для всіх бізнесів основна причина це диверсифікація, що веде до стабільності.
Адже вихід на нові ринки допомагає не залежати від внутрішньої економічної ситуації. Плануйте на майбутнє Я рекомендую визначати загальний курс експансії на найближчі 2-3 роки.
І тоді трансформувати шлях, розбиваючи його на кроки, обирати план на наступний рік.
Читайте також: Стратегія експансії: що потрібно знати українському бізнесу перед виходом на ринок США Варто взяти до уваги, що за кордоном, наприклад, у США від домовленості до фактичного підписання контракту може пройти рік.
Додайте сюди ще час на встановлення контактів з потенційними замовниками, відбір та виготовлення товару, сертифікацію.
Шлях на новий ринок – гра в довгу. Відмовляйтесь від того, що не працює, навіть якщо дуже хочеться Рухатися одразу у всі боки – це помилка.
Для якісного результату – треба вчитися відмовлятися. Адже експансія на зовнішні ринки це ресурсно дуже затратний процес.
Вам доведеться вкладатися фінансово, боротися з конкурентами, завойовувати нову аудиторію.
Робити все це одночасно для багатьох ринків – складно. Ми в 2022 році не мали чіткої стратегії і просто тестували ринки.
Це експериментальний, дуже цікавий, але недешевий метод. Тому раджу спочатку проаналізувати ємність ринків, аудиторію та її ментальність, релевантність вашого продукту.
Тобто чи буде вам цікавий ринок економічно, а також чи зацікавить ваша продукція нового споживача. Окресліть для себе потенційні маркети завчасно і бийте точно в ціль. Наприклад, ринок США ми обрали, бо економіка країни лідирує у світі з ВВП у $23,315 трлн., аудиторія схожа на українську і любить купувати та тестувати нові продукти.
А ще США задає тренди, тож ми мали бути там. Як будувати впізнаваність та лояльність до бренду у новій країні Познайомити з брендом — це задача №1.
Проте найважливіший виклик – побудувати lovemark, зробити так, щоб цінності твого бенду були почуті і прийняті. Якщо вже перший контракт може забезпечити впізнаваність, то робота над лояльністю ніколи не завершується.
Потрібно постійно підсилювати свій бренд, робити якісні продукти і пітчити їх новим партнерам, розширювати кількість точок, постійно живити інтерес аудиторії до асортименту, дивувати новинками.
Зупинятися не можна! З власного досвіду скажу, що ритейл-мережі США спочатку можуть запропонувати меншу мережу точок для тесту товару, але, якщо ви покажете крутий результат і попит на ваш бренд буде високим – із задоволенням збільшать кількість. У цьому році ми потрапили до однієї з найбільших ритейл-мереж США і спочатку отримали 500 точок.
Невдовзі нам запропонували розширитися до 2500, вийти у Канаду. Як обрати новий продукт, що працюватиме? Креатив + математика в парі дають крутий результат.
Раджу слідкувати за трендами, але не в ніші, а загалом.
Дивитися більш широко, аналізувати, як рухаються вподобання аудиторії і якими вони можуть бути згодом.
Ваша ціль – визначити болі аудиторії та закрити їх. Зараз на перший план виходить Generation Z – вони впливають на цінності, задають тренди у соцмережах, активно захищають власні переконання.
І скоро саме це покоління буде найбільш платоспроможним.
З одного боку – Generation Z заохочують до простоти і справжності, з іншого – до самовираження. В основі всього цього чесність.
Чесність, справжні цінності не на словах, а закріплені вчинками – мають бути в основі вашого бренду.
Тоді Generation Z вас полюбить. Активно залучайте команду до планування Досягати високих результатів можливо тоді, коли команда підтримує лідера на 100% і так само зацікавлена у виконанні стратегії.
А тому вкрай важливе спілкування, обговорення, спільне будування планів. Я, наприклад, дуже люблю великі стратсесії.
Цього року на стратегування ми виділили 5 повних днів.
Чому так багато? Бо стратсесія – глибинний процес і складається з кількох етапів.
Треба визначити слабкі місця в компанії, що заважає рухатися вперед, встановити нові цілі і розробити план, як цілі досягнути. Лідеру важливо запропонувати своє бачення команді і бути готовим почути зворотній зв’язок.
Далі необхідні процеси можна розбити на блоки і запропонувати співробітникам їх опрацювати, перетворивши у проєкти. Раджу також проводити брейншторми – це дозволяє команді вивільнити всі ідеї та думки, краще пізнати один одного, відчути цінність, скреативити щось нове.
Такі зустрічі дозволяють напрацювати злагодженість. Лайфхак успішного брейншторму: кілька годин виписувати всі ідеї на папір, а потім спробувати скреативити ще десять.
Як правило, всі банальні і прості ідеї придумують в перші години, останні десять ідей – можуть бути золотими. Верхньорівневу стратегію я рекомендую фіксувати на 3 роки, але звірятися з планами варто щоквартально. В основі стабільності – диверсифікація.
А тому саме вихід на нові ринки може зробити ваш бренд стійким до будь-яких економічних чи політичних процесів.
В контексті майбутнього нового року я однозначно радила б брендам зазирнути за кордони і спробувати себе на іноземних ринках. Це хороша можливість перевірити свої сили, покращити сертифікацію відповідно до закордонних норм. Масштабування – гра в довгу і результати тривалої роботи можна оцінити лише згодом.
Проте це надихаючий еволюційний процес бренду, логічна сходинка на шляху до тривалого успіху.

Додати коментар

Користувач:
email:





Торги на біржі,
Стрімко зростає графік,
Поринули всі.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 3 січня: історичний мінімум курсу гривні, "данська модель"
20:30 - Золото не растёт, но преобладают повышательные риски
20:27 - Британська розвідка прогнозує труднощі для економіки московія
19:39 - Правоохоронці затримали податківця-хабарника: вимагав гроші за "позитивне" рішення
19:31 - Зеленський підписав закон про дерегуляцію торгівлі вживаними авто: що зміниться
19:08 - Олексій Чернишов провів зустріч із Надзвичайним і Повноважним Послом Австрії в Україні
18:59 - Прямі іноземні інвестиції в Україну скоротилися
18:41 - Україна вийшла на рівень експорту агропродукції довоєнного періоду
18:33 - Відеоінтерв’ю Андрія Пишного про підсумки роботи НБУ у 2024 році та економічні перспективи у 2025 році
18:22 - Україна поглиблюватиме секторальну інтеграцію з Європейським Союзом, — Прем'єр-міністр
18:12 - Кабмін обмежив виплату спецпенсій
17:51 - Мінрозвитку: Уряд схвалив проект Закону України “Про основні засади житлової політики”
17:50 - Курс гривні до долара оновить історичний мінімум: НБУ назвав дату
17:32 - Італія пропонує ЄС знизити граничну ціну на газ
17:27 - Майже 5,5 тисяч гектарів перейдуть до складу природоохоронних територій нацпарку “Кармелюкове Поділля” на Вінниччині
17:21 - Фінський суд підтримав затримання танкера "тіньового флоту", що пошкодив кабелі
17:00 - Ветеранський спорт: незабаром старт програми
16:52 - У Молдові суттєво підвищили тарифи на електроенергію та опалення
16:49 - Резерви банківської системи США впали до найнижчого рівня з 2020 року
16:35 - Естонія збудує електростанцію через пошкодження кабелів у Балтійському морі
16:14 - Аргентинська державна авіакомпанія скорочує витрати напередодні можливого продажу
16:11 - Ветерани зможуть отримати 1500 гривень на квартал для занять спортом
15:58 - Цифровий рейтинг командирів: військові частини подаватимуть щоденні звіти про ураження через Армія+
15:55 - Ціни на золото досягли тритижневого максимуму на тлі ослаблення долара
15:46 - Мінстратегпром: На підтримку розвитку спроможностей ОПК на 2025 рік спрямовано 54,5 млрд гривень
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 06.01.2025
15:29 - Українці торік скаржилися на неякісні товари з інтернет-магазинів та послуги ЖКГ
15:20 - Надходження від приватизації можуть сягнути 12 мільярдів, що втричі більше ніж планувалось
15:15 - Акции США начинают год в страхе
15:02 - Мін’юст: Протидія рейдерству - підсумки 2024 року


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.1793
Канадський долар29.2223
Юань Женьміньбі5.7513
Чеська крона1.7223
Данська крона5.8093
Гонконгівський долар5.4103
Форинт0.104475
Індійська рупія0.49065
Рупія0.0025989
Новий ізраїльський шекель11.5246
Єна0.26778
Теньге0.080209
Вона0.028629
Мексиканське песо2.0402
Молдовський лей2.2707
Новозеландський долар23.595
Норвезька крона3.7028
московський рубль0.38003
Сінгапурський долар30.7084
Ренд2.2448
Шведська крона3.7904
Швейцарський франк46.2922
Єгипетський фунт0.8288
Фунт стерлінгів52.2197
Долар США42.0889
Білоруський рубль15.2984
Азербайджанський манат24.7553
Румунський лей8.711
Турецька ліра1.1902
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.6785
Болгарський лев22.1567
Євро43.3347
Злотий10.1404
Алжирський динар0.31003
Така0.35025
Вірменський драм0.105985
Домініканське песо0.69023
Іранський ріал0.00007364
Іракський динар0.032084
Сом0.48312
Ліванський фунт0.00047
Лівійський динар8.5497
Малайзійський ринггіт9.3977
Марокканський дирхам4.1564
Пакистанська рупія0.15092
Саудівський ріял11.1903
Донг0.0016491
Бат1.22407
Дирхам ОАЕ11.4425
Туніський динар13.1903
Узбецький сум0.0032529
Новий тайванський долар1.28166
Туркменський новий манат12.0084
Сербський динар0.37323
Сомоні3.8434
Ларі14.9041
Бразильський реал6.8049
Золото111770.86
Срібло1253.92
Платина39383.85
Паладій39020.2

Курси валют, встановлені НБУ на 06.01.2025