Як мислити і діяти по-новому: тенденції у маркетингу, які змінюють бізнес
13:25 | Економічна правда
У 2025 році бізнес зустрічає нову реальність – інноваційні технології від AI та машинного навчання до криптоплатежів і блокчейну, що проникають в усі сфери, переосмислення цінностей і зміну звичок клієнтів, а також новий рівень конкуренції за дані та цифрову безпеку.
Як конкурувати в цьому середовищі?
Щоб не тільки залишатися на плаву, а й розвиватися у 2025 році, важливо мислити та діяти не так як раніше, впроваджуючи інновації у свою роботу, знати та розуміти тенденції, що змінюють бізнес просто зараз.
Про ці тенденції ми й поговоримо.
На початку нового року TikTok опублікував глобальний звіт про тенденції, що змінюють бізнес і маркетинг, і стануть ключовим фактором успіху в найближчі роки.
Штучний інтелект
Перший у списку глобальних чинників змін – це, звісно ж, AI.
Ще кілька років тому ця технологія була майже фантастикою, а всі «інтелектуальні» боти були набором скриптів, а не цільними нейромережами.
Читайте також: Інклюзивний інтернет-маркетинг: три табу воєнного стану
Зараз же, через два роки після появи ChatGPT від OpenAI і розвитку його конкурентів в особі великих корпорацій, бізнес зрозумів цінність цієї технології.
AI став драйвером глобальних змін, пропонуючи компаніям масу інструментів:
Аналіз величезних масивів даних для прогнозування ринкових тенденцій, поведінки клієнтів, дій конкурентів.
AI дає змогу виконувати всі ці завдання в автоматичному режимі, в найкоротші терміни надаючи звіти.
Персоналізація клієнтського досвіду – AI вже використовується для оптимізації маркетингової стратегії бізнесу: створення контенту, веб-сайтів, лендінгів.
Всупереч уявленням фантастів, AI здатний виконувати як рутинні завдання (наприклад, переклад відео іншими мовами), так і пропонувати творчі рішення (шукати ідеї для контенту і створювати його у форматі тексту, відео та зображень).
Цільові інфлюенсери
У новому році TikTok робить ставку на те, що бізнес змінить свій підхід у виборі авторитетів для просування свого бренду.
Так, якщо раніше маркетологи вважали за краще наймати великих знаменитостей для більшого охоплення аудиторії, то сьогодні – в епоху, коли дедалі більше людей стають «творцями» з прямим доступом до аудиторії, – їм є сенс переключити увагу на нішевих інфлюенсерів, що допоможуть забезпечити масштабний вплив.
У цьому разі йдеться не про використання «найгучнішого голосу», а про збільшення кількості «малих голосів», які мають тісні зв"язки зі своїми передплатниками і знають, як з ними розмовляти.
Це дає змогу підвищити довіру до товару/бренду та ефективніше впливати на вузькі цільові групи без збільшення рекламного бюджету.
Переосмислення пріоритетів
Бізнес для просування товару або бренду орієнтується на життєві цінності своїх клієнтів, бере за основу для своїх стратегій конкретні цільові групи з конкретними цілями.
Але сьогодні, коли звичні етапи життя, як-от купівля оселі, створення сім"ї зміщуються або змінюються (наприклад, на догоду кар"єрі), маркетологам варто переглянути свій звичний підхід.
Замість орієнтування на універсальні етапи, компанії повинні враховувати більш гнучкі та різноманітні сценарії, що відображають сучасні цінності.
Це може включати підтримку амбіцій або переїзд в іншу країну, прагнення до зміцнення психічного здоров"я або створення вражень.
Наприклад, бізнес, що пропонує фінансові послуги, може зосередитися на продуктах для віддалених працівників.
Такий підхід дає змогу глибше зрозуміти бажання клієнтів, створюючи більш персоналізований і цінний досвід взаємодії з брендом.
Виходячи за рамки цього звіту, варто розповісти про ще кілька тенденцій 2025 року.
З кожним роком дедалі актуальнішим стає питання кібербезпеки.
Відбувається це через зростання цифрової злочинності та появу різних методів відбирання коштів (або даних) через мережу.
У зв"язку з цим компанії намагатимуться надавати кращий захист даних клієнтів, посилюючи прозорість процесів.
За прогнозами експертів, ця проблема стане тільки гострішою зі зростанням використання AI.
За їхніми оцінками, 25% кібератак до 2028 року відбуватимуться за допомогою AI-агентів.
Згідно зі звітом U.S.
Small Business Administration (SBA) від листопада 2024 року, сьогодні приблизно 20% усіх роздрібних продажів припадає на електронну комерцію, і в майбутньому ця цифра тільки зростатиме.
Якщо бізнес у 2025 році не пропонує свої товари в інтернеті, то втрачає прибуток і можливості для зростання.
Також ця тенденція посилюється завдяки використанню криптовалютних платежів, які спрощують і здешевлюють транзакції незалежно від банків і міжнародних кордонів.
Онлайн-маркетинг у 2025 році зазнає найбільших у своїй історії змін завдяки використанню технологій, наприклад, впровадженню інтерактивних рекламних кампаній на базі «доповненої реальності» або мультивсесвітів.
У новому 2025 році цифровізація та глобалізація пропонують бізнесу таку кількість нових способів взаємодії з клієнтами, яких не було ще ніколи.
І цей останній пункт – привід докладніше поговорити про онлайн-маркетинг у 2025.
Онлайн-маркетинг, як приклад нової парадигми
У новому році дедалі більше людей у всьому світі виходять в інтернет, щоб замовити їжу або таксі, знайти й купити товар або послугу – сьогодні це стосується вже не тільки унікальних речей, а й навіть предметів першої необхідності.
Щоб переконатися в цьому, достатньо поглянути на статистику сайтів малого бізнесу на прикладі США.
81% клієнтів шукають інформацію про товар перед покупкою в мережі: половина з них звертає увагу на відгуки, друга половина – на головний сайт бренду.
99% покупців шукають у мережі підприємства, що знаходяться в їхньому районі.
Тож наявність навіть простого (але інформативного) сайту, велика перевага для розвитку місцевого бізнесу, орієнтованого на роботу у фізичних точках.
Ці дані датовані 2023 роком – сьогодні ж ці показники ще вищі.
При цьому:
73% компаній із сектору малого бізнесу мають власний сайт, але не всі використовують його після запуску, залишаючи без оновлень.
20% використовують лише соціальні мережі.
Незважаючи на їхню користь у комплексному маркетингу, вони не здатні досягти ефекту сайту поодинці.
35% малого бізнесу не вважають, що потенційна користь після запуску веб-сайту перекриє витрати на його розробку та постійну підтримку.
Усе це свідчить про те, що створення сайту для просування актуальне досі і буде актуальним ще дуже довго.
Але до чого тут тенденції 2025 року, якщо запуск сайту був можливий і раніше? Річ у тім, що згідно з тим же звітом 2023 року розробка одного сайту обходилася малому бізнесу в суму від $1 000 до $10 000.
Сьогодні, з появою AI, сервісів електронної комерції та інших інструментів для автоматизації, ситуація кардинально змінилася – у 2025 році для цього потрібен тільки конструктор сайту і мінімальний бюджет на його ведення і підтримку.
За допомогою різноманітних сервісів можна за лічені години запустити робочу версію сайту на основі текстового запиту та вказаних даних про компанію, а також заповнити сайт даними через AI-генератор.
Після запуску власного сайту (або лендінгу для маркетингової кампанії, або онлайн-магазину) можна редагувати його на основі аналізу поведінки клієнтів.
Про важливість створення якісного сайту для розвитку у 2025 також говорить те, що:
38% клієнтів формують думку на основі першого досвіду взаємодії.
Стільки ж людей закривають сайт, якщо він не має зручного дизайну.
44% опитаних покинуть сайт, якщо не знайдуть у ньому контактну інформацію.
40% підуть із повільного сайту, що повільно завантажується, у перші секунди.
У 2025 році технології продовжують не лише автоматизувати та вдосконалювати маркетингові процеси, але роблять їх доступнішими.
Нейромережі, інструменти цифрової комерції, AI-платформи для запуску сайтів та управління рекламними кампаніями стають стандартом, і бізнес, який здатен мислити та діяти по-новому, не просто лідируватиме – він стане рушієм змін у своїй сфері.
У 2025 році онлайн-маркетинг стає більше, ніж просто стратегією: він змінює бізнес, перетворює його на гнучку систему, здатну швидко реагувати на запити часу.
І компанії, що зможуть гармонійно поєднати технології з людськими цінностями, створять не лише успішні бренди, а й нову клієнтську культуру.