Як штучний інтелект шукає працівників
12:45 | Економічна правда
На третьому році великої війни кадрове питання стоїть максимально гостро: компанії перебудовують бізнес-процеси, відповідаючи на нові виклики.
Для супроводження цих процесів потрібні люди, які є рушійною силою бізнесу.
У великому та середньому бізнесі суттєве значення відіграють технології та інновації.
Цифрові рішення для HR-команд очолили запити.
У 2025 році на ринку вже є знакові приклади того, як технології, зокрема з елементами штучного інтелекту, успішно допомагають компаніям вирішити низку завдань, звільнивши ресурс кваліфікованих працівників для інших цілей.Пошук релевантних кадрів
Велика війна, мобілізація, переміщення 8 млн українців за межі країни створили брак кадрів у всіх типах компаній.
Зараз немає жодного керівника чи власника бізнесу, які б не шукали рішення для розв’язання кадрового питання.
Рекрутери перезавантажені, а якість їхніх рішень має ледь не доленосне значення для компаній.
Потрібно знайти працівника рідкісної кваліфікації чи залучити новачків з мінімальним досвідом роботи – усе це вимагає від HR-команд високої інтенсивності роботи та врахування численних чинників.
Наш досвід показує, що в цій сфері ШІ успішно перебирає на себе рутинні завдання, стає оперативним і точним помічником.
Так, опублікована компанією заявка – опис вакансії та вимог до кандидатів – синхронізується з внутрішніми базами компаній і сайтами з пошуку роботи, звідки ШІ підтягує потрібні CV.
Алгоритм ранжує CV кандидатів і впорядковує інформацію про них в окремий шаблон.
Рекрутер отримує порівняльну таблицю, примітки і маркер ступеня відповідності вимогам.
У компаніях групи IT-Enterprise ми запровадили ці рішення восени 2024 року, отримали максимально позитивні результати і наразі впроваджуємо такі ШІ-помічники для українського ритейлера.
З цікавого: маємо запит від мережі маркетів на аналіз відеовізитівок щодо соціальних емоцій – важливих якостей для роботи у сфері обслуговування.Швидкий онбординг та дотримання регламентів
Процес оформлення на роботу теж можна оптимізувати.
Якщо раніше дані з документів співробітника (паспорт, атестат, диплом, водійські права, медична довідка) фахівці вносили вручну і завантажували скановані копії, то тепер прикладають документи до сканера або наводять смартфон із застосунком.
ШІ розпізнає дані і переносить їх в ERP-систему, наповнюючи профіль нового співробітника включно з фото.
Це дозволяє працювати з даними всього колективу, використовуючи їх для аналітики за різними категоріями.
Процес внесення даних у систему скоротився до чотирьох хвилин.
Імовірність помилки знизилася, а фахівець HR-відділу може оперативно знайти дані в максимальній кількості категорій: від числа співробітників з науковим ступенем або неповнолітніми дітьми до рейтингу найпоширеніших імен у команді.
Найбільш популярними для компаній стали рішення, що допомагають новим співробітникам зрозуміти свої завдання, зв’язки з колегами, мати в смартфоні посадові інструкції та орієнтуватися в регламентованих бізнес-процесах (BPM).
Читайте також: Штучний інтелект шукає таланти.
Як створений українцями стартап JobCannon змінить рекрутинг
У ДТЕК з допомогою цифрових інструментів онбордингу призначаються ролі (керівник, наставник, новий співробітник), плануються зустрічі в календарі, додаються навчальні курси, формуються цілі на випробувальний термін.
Візуалізація кроків, карти бізнес-процесів – усе це в прикладному вигляді допомагає новому співробітнику швидко ознайомитися із своїми завданнями і з перших днів реалізовувати свої таланти на новому робочому місці.
У системних компаніях такі рішення сприяють якісному підходу до роботи нових працівників і допомагають уникати численних пояснень від членів команди.
До того ж кожен керівник знає: ясність завдань і розуміння послідовності дій – це не лише повага до нового працівника, а й запорука його ефективності.
"Нібулон", Comfy, "Ашан" працюють з такими цифровими рішеннями.Навчання та мотивація
У корпоративних системах українських компаній цифрові рішення ефективно використовуються для візуалізації співробітникам їх KPI, прогресу на шляху до запланованих показників і заохочення на різних етапах.
Наприклад, в "Укрнафті", яка динамічно розвивається і може бути прикладом для приватних та іноземних компаній, діє автоматизована система мотивації персоналу.
Мотивація прив’язана до KPI: алгоритми аналізують дані про досягнення показників і генерують пропозиції щодо заохочень.
Для гіганта, де працюють понад 20 тис.
осіб, це економить час і мінімізує помилки.
Читайте також: Оборонні компанії шукають ІТ-фахівців.
Кого саме і які умови?
Окремий блок – використання цифрових інструментів у корпоративному навчанні.
Показовий кейс – компанія ДТЕК з її освітнім пріоритетом і прагненням розвивати таланти.
Академія ДТЕК спільно з Modus X завершила запровадження комплексу надсучасних цифрових рішень у навчальні процеси.
Цифрові інструменти в цьому комплексі перебрали на себе частину завдань.
Модуль системи управління навчанням (Learning Management System, LMS) тепер дозволяє адмініструвати процес навчання та є базою знань, що допомагає створювати дистанційні курси й тести.
Завдяки власній платформі, зокрема у відеоформаті, навчання відбувається без прив’язки до зовнішніх джерел, таких як YouTube, що відповідає сучасним вимогам цифрової безпеки.
Розширений інструментарій перетворив LMS на платформу для створення курсів, тестів та опитувань.
Це дає змогу опрацьовувати комплекс завдань в одному місці та розвивати роботу з персоналом усієї групи ДТЕК.
Нові цифрові рішення в корпоративній екосистемі "Укрпошти" дозволяють її співробітникам бачити у своїх профілях інформацію щодо оплати праці, планів та досягнутих показників, опцію для оформлення заяви на відпустку.
Технології перебирають на себе дедалі більше рутинних процесів.
Алгоритми не замінять людину, але вони вивільняють час для створення креативних високоінтелектуальних рішень, що розвиватимуть і людину, і команди.