Звіт про базове відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 112 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 р. № 515 і від 23 червня 2021 р. № 648"

15:28 | Міністерство економіки України

Постанова Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 112 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 р. № 515 і від 23 червня 2021 р. № 648» (далі – постанова).
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Міністерство економіки України.
3. Цілі прийняття акта
Верховною Радою України прийнято Закон України від 09.08.2023 № 3311-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями» (далі – Закон), який набрав чинності 17.09.2023.
Законом, зокрема, унесено зміни до Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» (далі – Закон про підтримку) у частині:
розширення сфер, у яких може реалізуватися інвестиційний проєкт із значними інвестиціями;
надання можливості заявнику не раніше ніж за 18 місяців до дати подання заявки до уповноваженого органу здійснити значні інвестиції в об’єкти інвестування в обсязі, що не перевищує 30 % загального обсягу значних інвестицій, необхідних для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями;
надання можливості заявнику виступати інвестором із значними інвестиціями, якщо він є окремою юридичною особою, створеною для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями, та стороною спеціального інвестиційного договору як інвестор;
доповнення форм державної підтримки, а саме: компенсація за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів та з інших джерел, не заборонених законом, вартості збудованих заявником або інвестором із значними інвестиціями об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (автомобільних шляхів, ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо), необхідних для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями; компенсація витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж, необхідних для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями; звільнення від відшкодування втрат лісогосподарського виробництва для реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями;
зменшення межі розміру значних інвестицій (з 20 млн євро до 12 млн євро) та кількості створених нових робочих місць протягом строку реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями, а саме змінено та диференційовано вимоги щодо створення робочих місць для можливості залучення до інвестиційного процесу більше суб’єктів господарювання;
установлення часових можливостей для доопрацювання, а не повернення поданих заявником документів, зокрема техніко-економічного обґрунтування та спеціального інвестиційного договору, у рамках проведення оцінки інвестиційного проєкту із значними інвестиціями, а також можливості проведення переговорів із залученням представників уповноваженої установи для узгодження положень спеціального інвестиційного договору після отримання висновку про доцільність реалізації інвестиційного проєкту із значними інвестиціями та укладення спеціального інвестиційного договору;
передбачення повернення державної підтримки в повному обсязі в разі недосягнення обсягу значних інвестицій, який визначений Законом про підтримку (12 млн євро), неможливість збільшити обсяг державної підтримки, коли фактичний обсяг значних інвестицій більше, ніж визначений у спеціальному інвестиційному договорі, а також можливість корегування обсягу державної підтримки, якщо фактичний обсяг значних інвестицій менший, ніж передбачено спеціальним інвестиційним договором, шляхом унесення змін до такого договору.
Постанова розроблена з метою приведення у відповідність із вимогами Закону положень підзаконних нормативно-правових актів, що регулюють механізм надання державної підтримки інвестиційних проектів із значними інвестиціями, а саме: вимог до техніко-економічного обґрунтування проекту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 № 515 (далі – Вимоги до ТЕО), та вимог до заявника щодо фінансової спроможності для реалізації проекту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.06.2021 № 648 (далі – Вимоги до фінансової спроможності), а також спрощення таких вимог з урахуванням практичних аспектів та реалій сьогодення, зокрема щодо стану макроекономічної ситуації в умовах широкомасштабної війни в Україні тощо. Постановою внесено зміни до Вимог до ТЕО, зокрема щодо приведення положень таких вимог у відповідність із Законом, а саме:
уточнення загальних вимог до оформлення та подання ТЕО;
приведення у відповідність термінології;
урахування нових форм державної підтримки та нових вимог до проектів, зокрема, щодо можливості заявника здійснити значні інвестиції в об’єкти інвестування до дати подання заявки до Мінекономіки, а також підтвердження їх здійснення;
виключення економічного аналізу при проведенні оцінки проекту, зокрема, аналізу витрат та вигод;
перегляд соціальних показників проекту та оцінки соціального ефекту від його реалізації;
уточнення окремих положень змісту ТЕО та впорядкування його структури з метою більш логічного та послідовного викладу, а також виключення низки вимог до змісту ТЕО з метою імплементації практичного досвіду, отриманого під час оцінки перших заявок.
Крім того, постановою внесено зміни до Вимог до фінансової спроможності, зокрема приведення положень таких вимог у відповідність із Законом, а саме:
зниження вимог до заявника щодо відповідності всім критеріям, визначеним такими вимогами, до відповідності щонайменше одному з них;
уточнення або виключення положень, що втрачають актуальність у зв’язку із зниженням рівня вимог до відповідності лише одному з критеріїв;
урахування тільки обсягу значних інвестицій протягом строку реалізації проекту при підтвердженні відповідності критеріям щодо фінансової спроможності заявника для реалізації проекту (здійснені значні інвестиції заявником не раніше ніж за 18 місяців до дати подання заявки не враховуються);
уточнення вимог щодо подачі фінансової звітності та аудиторського звіту щодо всіх юридичних осіб, які забезпечуватимуть фінансування проекту;
виключення вимог до банків-резидентів щодо мінімального рейтингу, враховуючи поточну економічну ситуацію в Україні.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 02.02.2025 по 02.03.2025.
5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне)
Базове відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Статистичний метод.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом проведення аналізу кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта, розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта, кількості поданих (заявок) інвестиційних проектів із значними інвестиціями, які надійшли до уповноваженого органу (Мінекономіки) для проведення їх оцінки, кількості висновків про доцільність / недоцільність реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, кількості укладених спеціальних інвестиційних договорів та кількості реалізованих інвестиційних проектів із значними інвестиціями.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Протягом року після набрання чинності регуляторним  актом відстеження було здійснено за такими показниками:
кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта, – 2;
розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта, – неможливо визначити;
кількість поданих (заявок) інвестиційних проектів із значними інвестиціями, які надійшли до уповноваженого органу (Мінекономіки) для проведення їх оцінки, – 6;
кількість висновків про доцільність / недоцільність реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями – 6;
кількість укладених спеціальних інвестиційних договорів – 2;
кількість реалізованих інвестиційних проектів із значними інвестиціями – 1.
Постанова оприлюднена на офіційному вебпорталі Верховної Ради України.
9. Оцінка результатів реалізації акта та ступеня досягнення визначених цілей
Регуляторний акт має достатній ступінь досягнення визначених цілей.
Постанову прийнято з метою забезпечення приведення Вимог до ТЕО та Вимог до фінансової спроможності у відповідність із Законом та вдосконалення / спрощення їх положень, що надасть можливість опосередковано вплинути на збільшення чистого притоку прямих іноземних інвестицій та капітальних вкладень вітчизняних підприємств, а також надання державної підтримки, передбаченої Законом про підтримку, для реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, що сприятиме активізації інвестиційної діяльності в Україні.

Додати коментар

Користувач:
email:





Гроші, як ріка,
Тічуть на український ринок,
Використай їх мудро.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 6 березня: можливі відключення світла, облікова ставка та інфляція
20:28 - "Енергоатом" та французька компанія домовилися про збагачення урану для АЕС
19:51 - Акції Alibaba підскочили після анонсу нового чат-бота зі штучним інтелектом
19:18 - Європейський центробанк знизив процентні ставки
18:53 - США можуть почати "відловлювати" іранські танкери з нафтою в морі – Reuters
18:39 - Мін’юст подав новий позов до російського олігарха Дерипаски
18:33 - Macroeconomic and Monetary Review, March 2025
18:33 - Макроекономічний та монетарний огляд, березень 2025 року
18:26 - Американські компанії скорочують робочі місця: рекорд з часів пандемії
18:00 - В "Укренерго" не виключають погіршення ситуації з постачанням електроенергії після потепління
17:58 - московія вперше за 12 років відправила дизель до Сирії на танкері під санкціями США
17:31 - Російська криптобіржа Garantex зупинила роботу: мільярди на гаманцях заморожено
17:28 - УЗ отримає акумуляторні маневрові тягачі: тендер виграла болгарська компанія
17:26 - Банки мають сфокусуватися на вияленні фіктивних документів клієнтів під час проведення їх належної перевірки
17:00 - БЕБ викрило схему ухилення від сплати митних платежів при імпорті вагонів: фігуранта судитимуть
16:59 - UGB профінансував будівництво трьох установок зберігання енергії
16:57 - Великий потенціал: відновлювана генерація в Україні займає 10% придатних територій
16:54 - В Україні фіксують спад у споживанні електроенергії третій день підряд: причини
16:37 - Китай розширив перелік товарів, які імпортуватиме з України
16:19 - Чотири пункти: Податкова хоче змінити підходи до віднесення платників до ризикових
16:02 - ЄІБ та Єврокомісія нададуть 20 мільйонів євро на консультативну підтримку щодо інвестпроєктів України
15:52 - Інфляція прискорилася до 12,9%: Нацбанк пояснив причини
15:38 - Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Міністерства економіки України “Про внесення зміни до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі”
15:38 - "Земельний банк" вперше сплатив податкове зобов’язання після вилучення земель
15:34 - Проект наказу Міністерства економіки України “Про внесення зміни до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі”
15:33 - Чи пожвавить новий закон проєкти зеленої відбудови енергетики
15:32 - Повідомлення про оприлюднення звіту про базове відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 112 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 р. № 515 і від 23 червня 2021 р. № 648"
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 07.03.2025
15:28 - Звіт про базове відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 112 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 р. № 515 і від 23 червня 2021 р. № 648"
15:23 - Як ВЕС змінюють Закарпаття: історія розвитку Нижньоворітської громади


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.139
Канадський долар28.7195
Юань Женьміньбі5.6938
Чеська крона1.7794
Данська крона5.9739
Гонконгівський долар5.3097
Форинт0.11117
Індійська рупія0.47378
Рупія0.0025267
Новий ізраїльський шекель11.421
Єна0.27957
Теньге0.08304
Вона0.028495
Мексиканське песо2.0225
Молдовський лей2.2613
Новозеландський долар23.6749
Норвезька крона3.8009
московський рубль0.46281
Сінгапурський долар30.9634
Ренд2.2534
Шведська крона4.0656
Швейцарський франк46.5324
Єгипетський фунт0.8145
Фунт стерлінгів53.1818
Долар США41.2742
Білоруський рубль15.0023
Азербайджанський манат24.2789
Румунський лей8.9561
Турецька ліра1.1331
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.8386
Болгарський лев22.7833
Євро44.5596
Злотий10.6715
Алжирський динар0.30678
Така0.3396
Вірменський драм0.105329
Домініканське песо0.66703
Іранський ріал0.00007112
Іракський динар0.031627
Сом0.47378
Ліванський фунт0.00042
Лівійський динар8.476
Малайзійський ринггіт9.2849
Марокканський дирхам4.1619
Пакистанська рупія0.1482
Саудівський ріял11.0469
Донг0.0016211
Бат1.21254
Дирхам ОАЕ11.2812
Туніський динар13.0501
Узбецький сум0.0032174
Новий тайванський долар1.25939
Туркменський новий манат11.8375
Сербський динар0.36798
Сомоні3.7938
Ларі14.8366
Бразильський реал7.0922
Золото119780.2
Срібло1334.83
Платина39924.95
Паладій39020.63

Курси валют, встановлені НБУ на 07.03.2025