Мінцифри: ЦНАПи демонструють найвищий рівень прозорості в Україні — результати опитування НАЗК
18.03 18:16 | Fin.Org.UA за інформацією КМУНаціональне агентство з питань запобігання корупції дослідило рівень корупції в установах, що надають послуги населенню та бізнесу в Україні, — ЦНАПи показали найвищий рівень прозорості.
У 2024 році лише 3,8% відвідувачів ЦНАПів стикалися з корупційними проявами, що більш ніж удвічі менше порівняно з 2023 роком — це результат цифрових змін, які впроваджує Мінцифри, співпрацюючи з міжнародними партнерами, ОВА та громадами.
Уже кілька років ми активно працюємо над тим, щоб зробити послуги в ЦНАПах зручнішими та прозорішими.
Автоматизація процесів, електронні документи й онлайн-запис, чіткі стандарти обслуговування, постійне навчання допомагають не тільки мінімізувати бюрократію, а й зменшити ризики корупції.
Окрім цього, ЦНАПи активно впроваджують систему оцінки якості надання послуг за допомогою системи моніторингу Мінцифри.
Це дає змогу кожному відвідувачу залишити враження про візит, відповідаючи на запитання анкети, що допомагає покращувати рівень сервісу.
Так, за минулий рік понад 70 тисяч громадян залишили відгуки про відвідування ЦНАПів, за підсумками яких показник задоволеності сягнув 94,9%.
Це свідчить про високий рівень довіри українців до ЦНАПів.
Модернізовані приміщення ЦНАПів не лише комфортні та сучасні, а й облаштовані за принципами прозорості в спілкуванні з клієнтами.
Продовжуємо працювати над мінімізацією корупційних ризиків у сфері надання послуг у 2025 році.
Водночас сфера будівництва залишається однією з найбільш корумпованих в Україні.
27,4% громадян минулого року давали хабарі за реєстрацію земельної ділянки, а понад 8% опитаного бізнесу — за дозвіл на будівництво та отримання містобудівних умов.
Натомість могли б отримати ці послуги через Дію, безпосередньо не контактуючи з посадовцями.
Працюємо, щоб зменшити рівень корупції в будівельній сфері за допомогою цифровізації: 13 будівельних онлайн-послуг уже доступні на порталі Дія.
Також 14,6% українців у 2024 році стикалися з корупцією під час заміни водійських посвідчень, а 19% — під час реєстрації чи перереєстрації автомобілів.
Дія ж дає змогу зробити це зручно, прозоро та без потреби відвідувати Сервісні центри.
Просто відкриваєте застосунок, клік-клік — і готово.
Цифрові рішення допомагають змінювати державні послуги: роблять їх простішими, швидшими та прозорішими.
Важливо, щоб якнайбільше українців знало про онлайн-послуги та користувалося ними.
У 2024 році кількість таких громадян зросла до 36,1%, що на 6,7% більше, ніж у 2022-му.
Найбільше українці обізнані про електронні черги для отримання адмінпослуг та сервіси медичних послуг, найменше — про сервіси в будівельній сфері та послугу єМалятко, яка дає змогу батькам новонароджених оформити до 10 документів онлайн або в ЦНАПі.
Бізнес демонструє кращу обізнаність щодо електронних послуг — 59,9% у 2024 році (на 2,7% більше, ніж у 2023 році).
Серед найвідоміших бізнесу онлайн-послуг — послуги з питань реєстрації чи зміни діяльності, отримання витягів та довідок і система публічних закупівель Prozorro.
Нагадаємо, що Дія пропонує бізнесу зручні онлайн-послуги — від реєстрації ФОП і ТОВ до отримання ліцензій та дозволів, зокрема в будівництві.
На порталі Дія також доступна комплексна послуга е-Підприємець, яка дає змогу за одною заявою отримати відразу 13 послуг.
Усе це спрощує взаємодію з державою, зменшує бюрократію та мінімізує корупцію.
Цифровізуємо державні послуги заради прозорості та зручності.