ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
24.03 13:29 | Fin.Org.Ua
Дніпропетровщина: понад 1,1 млрд грн плати за землю надійшло від платників до місцевих бюджетів
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
Протягом січня – лютого поточного року місцеві бюджети Дніпропетровщини платники поповнили платою за землю на понад 1 102,1 млн гривень. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Теодозія Чернецька, надходження виросли у порівнянні з січнем – лютим 2024 року майже на 47,6 млн грн, темп росту – 104,5 відсотків.
Очільниця обласного податкового відомства висловила вдячність платникам за високий рівень фінансової дисципліни та звернула увагу, що податкова активно впроваджує Національну стратегію доходів до 2030 року (Стратегія), яка є удосконаленням процедур податкового адміністрування.
Як підкреслила керівник ГУ ДПС, вирішення проблемних питань, що впливають на рівень довіри до податкових органів, у рамках Стратегії сприятиме, зокрема, підвищенню загального рівня податкової культури платників податків і рівня їх консультування податковим органом, в тому числі за категоріями уваги, а також – удосконаленню та розширенню податкових сервісів і послуг, що надаються податковим органом. Результат – збільшення рівня податкових надходжень, у тому числі за рахунок добровільної сплати.
Трудовий договір та його роль в регулюванні трудових відносин
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
В умовах ринкової економіки в трудовому праві на перший план виходять договірні методи регулювання праці.
Всі питання, пов'язані з договірним регулюванням трудових відносин, завжди залишаються в полі зору законодавства, а практика укладання трудових договорів свідчить про важливість даного методу регулювання суспільних відносин у сфері застосування праці.
Трудовий договір виступає основною формою реалізації свободи праці, включаючи право на працю для кожного, хто бажає працювати. Разом з тим трудовий договір є тією юридичною формою, яка в максимальній мірі надає можливість роботодавцю для вільного здійснення підбору необхідних йому працівників з урахуванням його власних інтересів і потреб.
Отже, в трудовому договорі відображається, зокрема договірний принцип регулювання трудових відносин, що дозволяє сторонам вільно і добровільно вибирати один одного. У цьому виявляється важлива соціальна та економічна роль трудового договору.
Трудові договори – це юридичні факти, що виступають підставами виникнення правовідносин, зміст яких визначається законодавчими або підзаконними нормами. При цьому, трудовий договір є засобом індивідуального регулювання трудових відносин між роботодавцем та працівником, а умови цього договору повинні відповідати загальним принципам трудового права.
Важливою особливістю сучасного трудового законодавства України є оптимальне поєднання законодавчого і договірного регулювання трудових відносин. Трудовий договір відповідає національним умовам і забезпечує належну безпеку і гнучкість, дозволяючи враховувати реалії ринку праці. Він є способом досягнення згоди між його сторонами. Іншими словами, трудовий договір є засобом гармонізації трудових правовідносин. Оскільки за допомогою трудового договору досягається стабільність трудових правовідносин.
Акцентуємо увагу, що з моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
- гідні та безпечні умови праці;
- нормований робочий час;
- оплачувані та неоплачувані відпустки;
- регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
- можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
- захист від незаконного звільнення;
- страхові виплати в разі непрацездатності;
- пільги для неповнолітніх;
- додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
- захист прав тощо.
Наголошуємо, що роботодавцям необхідно переглянути стан оформлення трудових відносин і відповідно до вимог чинного законодавства про працю офіційно укласти з найманими працівниками трудові договори.
До місцевих бюджетів Дніпропетровщини за видобування залізних руд платники спрямували понад 472,0 млн грн рентної плати
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
Впродовж двох місяців 2025 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від платників рентної плати за видобування залізних руд надійшло понад 472,0 млн грн, що порівняно з січнем – лютим минулого року на понад 78,4 млн грн, або майже на 20 відсотків.
Інформуємо, що 31.03.2025 – останній день сплати рентної плати, зокрема за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за лютий 2025 року.
Чи буде вважатися безстроковою ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, видана до 01.01.2025 терміном на 1 рік?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) нагадує, що з 01.01.2025 набрали чинності окремі норми Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 3817), згідно з яким, зокрема, встановлено безстрокову дію всіх ліцензій, що видаються з 01 січня 2025 року.
При цьому ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, які були видані відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями) до 01 січня 2025 року, вважаються чинними та підтверджують право на провадження відповідного виду (видів) господарської діяльності до завершення строку, на який їх було видано (для ліцензій, виданих на визначений строк), або до дня припинення їхньої дії в порядку, визначеному Законом № 3817 (п. 3 розд. ХІІІ Закону № 3817).
За спеціальне використання води загальний фонд держбюджету отримав від платників Дніпропетровщини понад 22,6 млн грн рентної плати
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
У січні – лютому 2025 року до загального фонду державного бюджету платники Дніпропетровської області за спеціальне використання води спрямували понад 22,6 млн грн рентної плати. Надходження виросли у порівнянні з аналогічним періодом 2024 троку на понад 5,5 млн грн, або на 32,1 відсотки.
Нагадуємо, що податкова декларація з рентної плати (квартальна) в електронному вигляді подається за ідентифікаторами форм F0800108 (для фізичних осіб) та J0800108 (для юридичних осіб) разом з додатками.
Триває реформа податкового адміністрування
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) повідомляє.
Основні положення Національної стратегії доходів до 2030 року (НСД), узгоджені з МВФ, враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР.
Мета впровадження заходів НСД – модернізувати податкове адміністрування та створити умови для справедливої податкової політики. На виконання НСД ДПС активно впроваджуються ризик-орієнтовні підходи до формування планів перевірок.
Крім того, ведеться робота над такими основними напрямами:
- управління реформами – оновлюються критерії моніторингу реформ та впроваджується ефективне управління змінами;
- управління комплаєнс-ризиками – здійснюється розробка ключових показників ефективності для експериментального проєкту, аудит навичок співробітників тощо;
- податковий аудит – впроваджуються ризик-орієнтовані підходи до аудиту, розробляються ключові показники ефективності аудиту;
- реформи у сфері IT – підвищується автоматизація процесів для зниження адміністративного навантаження та максимальної прозорості.
З актуальними матеріалами щодо впровадження НСД можна ознайомитися на вебпорталі ДПС України в спеціальній рубриці «Національна стратегія доходів» https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv
На Дніпропетровщині з початку року платники податків отримали в електронному вигляді 25 482 адміністративні послуги
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС), станом на 01.03.2024 адміністративні послуги надаються у 17 Центрах обслуговування платників (ЦОП) при ДПІ, мобільному ЦОПі та ГУ ДПС.
Центри обслуговування платників здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема надають адміністративні послуги, виконують інші функції сервісного обслуговування платників незалежно від місця обліку платника податків.
Платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних. ЦОПи надають 91 адміністративну послугу, 61 з яких надається безкоштовно.
Так, протягом січня – лютого 2025 року до ЦОПів Дніпропетровської області надійшло 54 998 звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, що на 2 806 звернень менше у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року. В т.ч. в електронному вигляді надійшло 28 345 звернень, або 51,5 відс. від загальної кількості, та на 3 210 звернень більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
За два місяці поточного року платниками податків отримано 51 968 адміністративних послуг, що на 2 850 послуг менше ніж у відповідний період минулого року. В т. ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 25 482 адміністративні послуги, або 49,0 відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг, та на 3 237 послуг більше ніжу відповідному періоді 2024 року.
З початку року здійснено 277 виїздів мобільного ЦОПу до територіальних громад Дніпропетровської області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, з яких здійснено 87 адресних виїздів до мало мобільної групи населення та 166 – до центрів надання адміністративних послуг(ЦНАП) територіальних громад Дніпропетровщини.
Станом на 01.03.2025 фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу надано 2 170 адміністративних послуг, з яких 178 адміністративних послуг під час адресних виїздів до мало мобільних груп населення та 1 345 інших послуг.
Зокрема, під час роботи мобільного ЦОПу в ЦНАПах територіальних громад Дніпропетровської області до фахівців ГУ ДПС звернулось 3 972 громадянина, які отримали 1 992 адміністративні послуги та 1 278 інших послуг.
Під час роботи мобільного ЦОПу приділялась увага роз’ясненню податкового та іншого законодавства, контроль за яким здійснюють податкові органи, зокрема Деклараційній кампанії 2025, перевагам електронних сервісів ДПС (Електронного кабінету та застосунку ДПС України «Моя податкова») тощо.
Чи має право суб’єкт господарювання використовувати одну печатку на всіх ПРРО, які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) звертає увагу, що користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані, зокрема, забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа та невідкладно повідомляти надавача електронних довірчих послуг про підозру або факт компрометації особистого ключа.
Компрометація особистого ключа – будь-яка подія, що призвела або може призвести до несанкціонованого доступу до особистого ключа.
Отже, суб’єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій (далі – ПРРО), які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів.
У разі, якщо при використанні ПРРО задіяні касири, то для кожного такого ПРРО необхідно створити окрему печатку.
Довідково: Закон України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями.
Повідомлення за ф. № 20-ОПП: особливості заповнення у разі придбання/оренди гаражного боксу
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) повідомляє, що у розд. 3 «Відомості про об’єкти оподаткування» Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП, об’єкт оподаткування), дані щодо об’єктів оподаткування заповнюються відповідно до даних правовстановлювальних документів, які є першоджерелом даних щодо об’єктів оподаткування, і актуальні на дату подання цієї заяви.
У графі 7 Повідомлення за ф. № 20-ОПП зазначається назва населеного пункту/району у місті, у графі 8 – тип вулиці (вулиця/бульвар/площа/проспект/провулок/проїзд/узвіз тощо), у графі 9 – назва вулиці, у графі 10 – номер будинку, у графі 11 – доповнення до номера будинку (у разі наявності), у графі 12 – корпус (у разі наявності), у графі 13 – номер квартири, гаражного боксу, машиномісця тощо.
При заповненні граф 7 – 9 Повідомлення за ф. № 20-ОПП, що подається в електронній формі, у спливаючому вікні платник податків обирає необхідні дані з довідника, активуючи відповідне поле. Заповнення даних для граф 10 – 13 здійснюється вручну.
Під час заповнення даних у Повідомлення за ф. № 20-ОПП про гаражний бокс, як про об’єкт оподаткування, у графі 13 розд. 3 «Відомості про об’єкти оподаткування» зазначається номер гаражного боксу, оскільки він є самостійним об’єктом права на нерухоме майно у складі іншого об’єкта та має окремо присвоєну адресу.
Отримали в минулому році дохід за межами України – подайте податкову декларацію про майновий стан і доходи!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) нагадує, що триває Деклараційна кампанія 2025.
Якщо громадянин України отримував дохід за межами України, важливо пам’ятати про свої податкові зобов’язання: необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (Декларація).
Які податки необхідно сплатити?
Будь-який дохід, отриманий за кордоном, підлягає оподаткуванню в Україні. Він оподатковується за ставками:
- 18 % – податок на доходи фізичних осіб (ПДФО);
- 1,5 % – військовий збір (але тільки для доходів, отриманих до 1 січня 2025 року).
Якщо дохід був отриманий в іноземній валюті, то сума перераховуються в гривню за офіційним курсом НБУ на день нарахування доходу.
Як уникнути подвійного оподаткування?
Якщо податки вже сплатили за кордоном, то в Україні повторно не доведеться сплачувати ПДФО. Але важливо, щоб ця країна мала з Україною угоду про уникнення подвійного оподаткування.
Що потрібно зробити?
- Отримати довідку з податкової іноземної країни про сплачені податки.
- Легалізувати її у тій країні, в якій були сплачені податки (наприклад, через консульство або органи, до повноважень яких належить легалізація таких документів).
- Важливо! Зараховується сума сплаченого податку за межами України у сумі, що не перевищує суму податку, яку потрібно було б сплатити в Україні.
Тобто:
- якщо за кордоном сплатили податок у розмірі 100 тис. грн, а в Україні визначено до сплати 80 тис. грн, то податок в Україні не сплачується;
- якщо за кордоном сплатили 80 тис. грн, а в Україні підлягає сплаті 100 тис. грн податку, то потрібно буде доплатити тільки різницю – 20 тис. гривень.
Що робити, якщо документів про сплату податків немає?
- Подається заява до української податкової за місцем реєстрації та перенести термін подачі декларації до 31 грудня.
Декларування благодійної допомоги
Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то:
- не потрібно подавати Декларацію та платити податки, якщо ви отримували грошову чи гуманітарну допомогу від іноземних урядів або благодійних фондів.
- потрібно подавати Декларацію, якщо ви мали інші доходи (наприклад, зарплату або прибуток від фрілансу), навіть якщо отримували благодійну допомогу.
Як подати Декларацію, перебуваючи за кордоном?
- Поштою – надсилайте документи з описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до кінцевого терміну подання;
- Електронною поштою – через систему електронного документообігу України.
Детальніше про процес подання Декларацій та важливі терміни можна дізнатися за посиланнями:
Як подати декларацію читайте за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini
Про терміни подання декларації: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini
Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini
Дотримання платниками вимог заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції під час сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) нагадує, що з 01 грудня 2023 року надавачами платіжних послуг впроваджено використання платниками виключно структурованого формату реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції, згідно з міжнародним стандартом, що спрощує для платників механізм сплати податків.
Відповідно до вимог пункту 37 розділу ІІ Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою Постановою Правління НБУ від 29.07.2022 року № 163 платіжна інструкція, оформлена платником в електронній або паперовій формі, повинна містити обов'язкові реквізити, зокрема «Код платника».
Пунктом 40 розділу ІІ Інструкції НБУ № 163 визначено, що у випадках, передбачених законодавством, коли платник ініціює платіжну операцію за фактичного платника, заповнюється реквізит «Код фактичного платника».
Порядок заповнення під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення затвердженого наказом від 22.03.2023 № 148.
У Порядку № 148 наведено приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу», зокрема поля «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».
Сплата податків та єдиного внеску оформлюються за кожним напрямом сплати та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією.
Також звертаємо увагу, що згідно пункту 38.2. статті 38 ПКУ, сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, – податковим агентом, або представником платника податку.
Отже, платники під час сплати податків та єдиного внеску повинні дотримуватися наступних правил заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції.
1 При безготівкових розрахунках платників з бюджетами та фондом соціального страхування від власного імені.
Юридичні особи, ФОП та громадяни заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч. реквізит «Код платника» (податковий номер юридичної особи – ЄДРПОУ, РНОКПП ФОП та громадянина) та реквізит «Призначення платежу».
2. При безготівкових розрахунках платників з бюджетами та фондом соціального страхування за відокремлені підрозділи (філії).
Юридичні особи (головні підприємства) у випадках, передбачених ПКУ, заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч.:
реквізит «Код платника» (податковий номер головного підприємства);
реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер філії);
реквізит «Призначення платежу».
3. При готівкових розрахунках платники під час сплати податків та єдиного внеску за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал) та через каси надавачів платіжних послуг заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції, у т.ч. реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер платника податків) та реквізит «Призначення платежу». При цьому реквізит «Код платника» містить код надавача платіжних послуг, з використанням технічного пристрою якого або через каси якого проводиться готівковий розрахунок.
За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області