Чому фінансування ЗСУ з місцевих бюджетів досі не легалізоване?

24.03 13:30 | Економічна правда

За умов, коли військова та фінансова допомога від міжнародних партнерів нестабільна, необхідно оптимізувати видатки держбюджету та шукати додаткові джерела фінансування Збройних сил України.
За таких обставин місцеві бюджети могли б стати альтернативним джерелом фінансування потреб армії. Законодавство передбачає три способи допомогти ЗСУ коштами місцевих бюджетів.
Перший – забезпечення добровольчих формувань територіальних громад харчуванням, ліками, обмундируванням, але не технікою і не зброєю.
Другий – переказ коштів у держбюджет або конкретній військовій частині як субвенції.
Третій – купівля військових облігацій.
Проте жоден з них не дозволяє оперативно та повною мірою задовольняти потреби військових частин. Частина громад задовольняють нагальні потреби військових підрозділів та швидко реагують на запити бригад, але при цьому часто не дотримуються законодавства.
Деякі громади аргументують недостатню підтримку Збройних Сил відсутністю законодавчих підстав передавати кошти частинам чи купувати озброєння. У червні 2024 року парламент ухвалив законопроєкт "Про внесення змін до деяких законів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з підтримки сектору безпеки і оборони України".
Він пропонує додати до компетенції сільських, селищних і міських рад "надання фінансової та матеріальної підтримки сектору безпеки і оборони у період дії воєнного чи надзвичайного стану, затвердження місцевих програм підтримки сектору безпеки і оборони". Однак законопроєкт не набув чинності, адже досі чекає на підпис президента Володимира Зеленського. "У мене немає повноважень коментувати, чому президент не підписує та чим керується верховний головнокомандувач під час війни.
Думаю, він точно володіє більшою інформацією, ніж ми, народні депутати.
Але як співавтору законопроєкту, безумовно, мені б хотілося, щоб він був підписаний", – пояснив руху "Чесно" співавтор законопроєкту та член комітету з питань організації державної влади та місцевого самоврядування від "Слуги народу" Віталій Безгін. "Законопроєкт нівелює можливість сказати, що органи місцевого самоврядування не мають повноважень та законодавчого забезпечення, щоб підтримувати ЗСУ.
На превеликий жаль, поодинокі такі випадки існують", – додав Безгін. Читайте також: Питання на 120 мільярдів: що буде, якщо в місцевих громад забрати "військовий" ПДФО? Натомість інший співавтор законопроєкту, депутат від "Голосу" Роман Лозинський, вважає, що причиною, з якої президент не підписує документ, є поширення міфів про можливі зловживання додатковими повноваженнями. "Можу лише припустити, що він підпише закон тоді, коли позбудеться міфів про наслідки ухвалення цього закону.
На жаль, у найближчому оточенні Володимира Зеленського є люди, які трактують його як крок до створення "приватних армій".
Це абсурд, адже ухвалена редакція закону не дозволяє купувати зброю і містить запобіжники, що унеможливлюють такі загрози", – зазначив Лозинський. Доки законодавчо не врегульовані повноваження місцевої влади з підтримки армії, оборонні закупівлі з місцевих бюджетів і надалі можуть трактуватися контрольними органами як нецільове використання коштів.
За це посадових осіб можуть притягати до адміністративної і навіть кримінальної відповідальності. Лозинський припускає, що неврегульоване питання фінансування ЗСУ з місцевих бюджетів у майбутньому може стати інструментом для боротьби з опонентами. "Будь-яка допомога, яку місцеві ради нині виділяють Силам оборони, формально перебуває поза законом.
Я би дуже не хотів, щоб це стало приводом для політичних переслідувань, особливо коли постане питання підготовки до виборів.
Цю карту можуть розіграти для боротьби з опонентами", – каже він. У коментарі руху "Чесно" виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан зазначив, що вже є справи щодо нецільового використання коштів міськими радами, які фінансували потреби ЗСУ зі своїх бюджетів. Коли ресурси обмежені, а ситуація на фронті загострюється, місцеві бюджети є додатковим стабільним джерелом фінансування армії.
Органи місцевої влади повинні підтримувати ЗСУ, не ризикуючи отримати кримінальні провадження. Якщо законодавчо врегулювати розширення повноважень місцевої влади з підтримки ЗСУ, це дозволить фінансово спроможним громадам акумулювати додаткові ресурси на потреби фронту й уникнути довгих бюрократичних процесів. Крім розширення повноважень, необхідно забезпечити ефективний контроль за розподілом бюджетних коштів.
Важливо, щоб ресурси місцевих бюджетів мали цільове призначення, забезпечували пріоритетні та об’єктивні потреби фронту.

Додати коментар

Користувач:
email:





Ринок валютний –
Дійшло до кульмінації
Тисячоліття.

- Fin.Org.UA

Новини

14:19 - Руслан Кравченко: У січні – лютому 2025 фіксуємо зростання надходжень акцизного податку з алкогольних напоїв
14:09 - Держаудитори Харківщни перевірять бюджет Нововодолазької громади
13:33 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
12:24 - московія під ударом хакерів: збої в банках, мобільних мережах і "Лукойлі"
12:00 - Валюта Ірану на рекордному мінімумі: долар перетнув позначку в 1 мільйон реалів
11:44 - Гамбія продасть Білорусі три літаки Airbus, що може стати способом обійти санкції для московії
11:14 - Україні потрібно імпортувати рекордні 5 мільярдів кубометрів газу через атаки московія – Bloomberg
10:53 - московіяни збільшили імпорт компонентів для ВПК з Китаю – ГУР
10:42 - московія веде переговори зі США про постачання газу в Європу – МЗС московія
10:37 - НСД: впровадження нових механізмів роботи ДПС
10:36 - Змінили прізвище або місце проживання – повідомте податкову!
10:31 - Що є джерелами погашення податкового боргу?
10:21 - АРМА розриває контракт з управителем "Моршинської"
10:17 - Електронний сервіс предзаповнення податкової декларації про майновий стан і доходи для фізичних осіб – платників податків
10:12 - Мінімальна заробітна плата – соціальна гарантія для найманого працівника
10:11 - Курс валют на 26 березня: скільки коштують долар та євро
10:09 - Фізичні особи – платники плати за землю спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини майже 74,0 млн гривень
10:07 - Збір за місця для паркування транспортних засобів: місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали понад 8,1 млн гривень
10:05 - На соціальні потреби до державних цільових фондів від платників Дніпропетровщини надійшло понад 6,5 млрд гривень єдиного внеску
10:03 - Боротьба з «конвертами» та мінімізацією доходів: податківці Дніпропетровщини здійснюють системну роботу з легалізації ринку праці
10:00 - Вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовано для користування особами з порушенням зору
09:58 - «Національний кешбек» та «Зимова підтримка»: Чи потрібно декларувати виплати та сплачувати за них податки
09:56 - Руслан Кравченко: ДПС викрила масштабну схему ухилення від сплати ПДВ на 286 млн грн у двох відомих мережах електроніки
09:37 - Ціни на нафту біля тритижневого піка на тлі побоювань щодо постачань
09:30 - "Укрзалізниця" третій день відновлює онлайн послуги після кібератаки
09:00 - Суд у США тимчасово заблокував закриття "Радіо Свобода"
08:00 - Як вибудувати партнерські відносини з великим бізнесом
08:00 - Де працюють 1,35 мільйона українців
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 26.03.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.3574
Канадський долар29.195
Юань Женьміньбі5.7444
Чеська крона1.814
Данська крона6.0512
Гонконгівський долар5.363
Форинт0.113477
Індійська рупія0.4861
Рупія0.0025098
Новий ізраїльський шекель11.3827
Єна0.27806
Теньге0.082904
Вона0.02844
Мексиканське песо2.0839
Молдовський лей2.3152
Новозеландський долар23.9704
Норвезька крона3.9909
московський рубль0.49435
Сінгапурський долар31.2158
Ренд2.2955
Шведська крона4.1807
Швейцарський франк47.3268
Єгипетський фунт0.8247
Фунт стерлінгів54.0199
Долар США41.6949
Білоруський рубль15.1552
Азербайджанський манат24.5221
Румунський лей9.0728
Турецька ліра1.0982
СПЗ (спеціальні права запозичення)55.4014
Болгарський лев23.0792
Євро45.1389
Злотий10.8411
Алжирський динар0.30678
Така0.3396
Вірменський драм0.105329
Домініканське песо0.66703
Іранський ріал0.00007112
Іракський динар0.031627
Сом0.47378
Ліванський фунт0.00042
Лівійський динар8.476
Малайзійський ринггіт9.2849
Марокканський дирхам4.1619
Пакистанська рупія0.1482
Саудівський ріял11.0469
Донг0.0016211
Бат1.21254
Дирхам ОАЕ11.2812
Туніський динар13.0501
Узбецький сум0.0032174
Новий тайванський долар1.25939
Туркменський новий манат11.8375
Сербський динар0.36798
Сомоні3.7938
Ларі14.8366
Бразильський реал7.0922
Золото125984.48
Срібло1396.47
Платина41014.44
Паладій40112.16

Курси валют, встановлені НБУ на 26.03.2025