Інформація щодо здійснення Мінекономіки регуляторної діяльності у І кварталі 2025 року

09.04 14:36 | Міністерство економіки України

Щодо планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів у сфері господарської діяльності протягом І кварталу 2025 року (дотримання принципу передбачуваності та послідовності)
Підготовка проєктів регуляторних актів здійснювалося відповідно до Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2025 рік (далі – План), затвердженого наказом Мінекономіки від 04.12.2024 № 27492, який розміщено на офіційному вебсайті Міністерства.
Згідно із Планом на 2025 рік було заплановано розробку 3 законопроєктів, 3 проєктів постанов Кабінету Міністрів України та 13 проєктів наказів Мінекономіки, всього 19 проєктів.
Разом з тим, на виконання низки доручень Кабінету Міністрів України та з метою реалізації окремих положень прийнятих законів України Мінекономіки здійснювало розроблення проєктів регуляторних актів, які були включені до Плану додатково, зокрема:
6 проєктів постанов Кабінету Міністрів України,
9 проєктів наказів Міністерства.
За результатами опрацювання, у звітному періоді:
видано наказ Мінекономіки від 31.12.2024 № 28558 «Про затвердження Типової форми державного контракту (договору) поставки та закладення матеріальних цінностей до державних резервів», зареєстрований в Мін’юсті 24.07.2024 за № 1110/42455;
прийнято постанови Кабінету Міністрів України:
від 07.03.2025 № 258 «Про внесення змін до Порядку сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності» (інд. 23);
від 21.01.2025 № 58 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про державні резерви» щодо формування державних резервів» (інд. 27);
від 18.03.2025 № 305 «Про затвердження типових форм договорів відповідального зберігання та резервування матеріальних цінностей державного матеріального резерву» (інд. 27);
від 21.02.2025 № 273 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 р. № 893» (інд. 48).
Положення проєктів регуляторних актів, розробником яких є Мінекономіки, спрямовані на вирішення наступних питань:
скасування інструментів державного регулювання, які втратили актуальність, не виправдано застосовуються та засмічують регуляторне поле, забезпечення чіткого і прозорого регулювання, розвитку підприємницької діяльності;
забезпечення приведення у відповідність з нормами ЄС положень законодавства щодо охорони прав на комерційну таємницю;
правове врегулювання питань щодо здійснення прямих іноземних інвестицій у операторів критичної інфраструктури, суб’єктів господарювання, які здійснюють користування надрами, мають стратегічне значення для сталого розвитку економіки та обороноздатності держави;
забезпечення формування раціональної структури експорту та імпорту окремих видів товарів;
установлення єдиних вимог, обумовлених агресивною війною російської федерації проти України, для суб’єктів господарювання щодо безпечної експлуатації всіх типів електроустановок та електрообладнання;
установлення вимог щодо безпеки та здоров’я працівників під час розробки нафтових і газонафтових родовищ: загальних – до виробництв нафтогазового комплексу України та обов’язкових – для суб’єктів господарювання, які використовують найману працю, на нафтових і газонафтових родовищах;
урегулювання процедури державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються майнових прав на твір;
урегулювання процедури складання, подання та проведення експертизи заявок на компонування напівпровідникових виробів;
забезпечення ефективного механізму виявлення фактів порушення законодавства про працю; підвищення рівня чисельності офіційно працевлаштованих працівників, сприяння збільшенню надходжень до державного бюджету та бюджету Пенсійного фонду України;
збільшення кількості суб’єктів підприємництва, що здійснюють діяльність у сфері дошкільної освіти, що передбачає діяльність дошкільних закладів (ясла, дитячий садок з повним днем перебування дітей);
забезпечення приведення у відповідність з нормами ЄС положень законодавства щодо одиниць вимірювання;
стимулювання підприємницької діяльності в регіонах, які зазнали/зазнають втрат унаслідок бойових дій, обстрілів, ракетних атак тощо.
Щодо дотримання принципу прозорості та врахування громадської думки
З метою забезпечення прав суб’єктів господарювання та громадськості на участь у здійсненні регуляторної діяльності проєкти регуляторних актів разом із супроводжуючими документами оприлюднюються для обговорення та одержання пропозицій і зауважень на офіційному вебсайті Мінекономіки.
Також на офіційному вебсайті Мінекономіки розміщується інформація про стислий виклад змісту проєкту регуляторного акта, поштову та електронну адресу Мінекономіки, інформацію про спосіб оприлюднення проєкту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (далі – АРВ), інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій. Передбачається можливість надання громадськістю коментарів, зауважень та пропозицій до проєктів регуляторних актів, які опрацьовуються та, у разі доцільності, враховуються структурними підрозділами Мінекономіки.
Пропозиції та зауваження, що надходять в електронній формі централізовано приймаються відповідним структурним підрозділом Мінекономіки та направляються для опрацювання до профільних департаментів. Строк обговорення проєктів регуляторних актів, відповідно до вимог статті 9 Закону, становить не менше одного місяця та не більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проєкту та відповідного АРВ.
Щодо якості підготовки АРВ
Якість підготовки АРВ регуляторного акта забезпечується завдяки застосуванню адекватних вимірювань та числових показників згідно із методикою здійснення АРВ, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (далі – постанова № 308), з обов’язковим дотриманням чіткого алгоритму обрахунку фактичних витрат для малих та мікропідприємств (М-Тест).
Проєкти регуляторних актів Мінекономіки супроводжуються АРВ відповідно до вимог законодавства та методики, Міністерство залучає заінтересованих стейкхолдерів до розробки регуляторних актів, проводить обговорення проблемних питань з асоціаціями підприємців, використовує статистичні дані для обрахунку прогнозованих витрат та вигоди дії проєкту акта тощо.
На виконання вимог Закону для погодження до уповноваженого органу разом з проєктом регуляторного акта подаються АРВ цього проєкту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проєкту з метою одержання зауважень і пропозицій.
Щодо забезпечення відкритості та систематизації регуляторних актів
На виконання вимог статей 12, 13 Закону спільно з Офісом ефективного регулювання супроводжується Перелік регуляторних актів Мінекономіки (далі – Перелік), який розміщено на офіційному вебсайті Міністерства в рубриці «Діяльність», розділі «Регуляторна діяльність».
Оновлення і наповнення Переліку регуляторними актами разом із АРВ та звітами про відстеження результативності регуляторного акта забезпечує наступність у регуляторній діяльності, надає можливість вчасно переглядати акти та вносити до них зміни у разі необхідності. Водночас Перелік є однією з форм ефективного обміну інформацією про регуляторну діяльність між розробниками і громадськістю, яка маючи до нього доступ, може впливати на регуляторну діяльність Мінекономіки, надаючи коментарі, пропозиції та зауваження.
Також з метою належної реалізації державної регуляторної політики та забезпечення принципу прозорості, залучення громадськості до регуляторної діяльності на офіційному вебсайті Мінекономіки функціонують інформаційні підрозділи, зокрема:
нормативно-правове поле,
розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики,
реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності,
повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів,
звіти про відстеження результативності регуляторних актів,
проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи,
дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності,
які постійно наповнюються та актуалізуються.
Щодо відстеження результативності дії регуляторних актів
Відповідно до вимог статей 10, 13, 26 Закону та постанови № 308 стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.
План-графік здійснення у 2025 році заходів з відстеження результативності власних регуляторних актів та актів Кабінету Міністрів України, розробником яких було Мінекономіки (далі – План-графік) із змінами до нього, затверджено 27.12.2024 та розміщено на офіційному вебсайті Міністерства в рубриці «Діяльність», розділі «Регуляторна діяльність».
Відстеження результативності регуляторних актів включає:
виконання заходів з відстеження результативності; підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності. Згідно із Планом-графіком на 2025 рік із змінами до нього Мінекономіки заплановано у 2025 році здійснити 61 захід з відстеження результативності регуляторних актів.
З метою оцінки стану впровадження регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті, протягом І кварталу 2025 року Мінекономіки здійснено заходи з відстеження результативності 9 регуляторних актів, за результатами яких підготовлено:
5 звітів про базове відстеження наказів Мінекономіки,
2 звіта щодо базових, 1 звіт щодо повторного та 2 звіта щодо періодичного відстеження постанов Кабінету Міністрів України.
Звіти про відстеження результативності регуляторних актів оприлюднювались на офіційному вебсайті Мінекономіки в рубриці «Діяльність», розділі «Регуляторна діяльність».
Підсумовуючи викладене, протягом І кварталу 2025 року регуляторна діяльність Мінекономіки здійснювалась відповідно до принципів державної регуляторної політики та була спрямована на вдосконалення та спрощення правового регулювання господарських відносин, підтримку з боку держави вітчизняного підприємництва та зменшення втручання державних органів у діяльність суб’єктів господарювання особливо у період воєнного стану в Україні.

Додати коментар

Користувач:
email:





G8 and G20
Governing global finance
Powerful elite

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 17 квітня: меморандум щодо угоди про надра, НБУ погіршив прогноз по інфляції й ВВП
20:50 - московія наростила постачання арктичної нафти до Китаю
20:20 - Трамп пригрозив звільненням голові ФРС, який розкритикував його митну політику
19:50 - Зеленський про ГТС у контексті угоди щодо надр: американці нас нікуди не підштовхували
19:25 - Зеленський анонсував пакет санкцій проти виробників ракет "Іскандер"
19:10 - Индексы: переключение на покупки на спадах, невзирая на экстремальный страх
19:10 - Золото: эпичное ралли
18:49 - Українці мільйон разів перейшли до іншого мобільного оператора, не змінюючи номер
18:25 - В "Якбо" прокоментували звинувачення у несплаті податків
18:09 - Європейський центробанк знизив процентні ставки
18:00 - Коментар Національного банку щодо рівня інфляції в березні 2025 року
17:44 - Коваль закликав бізнес будувати овочесховища
17:30 - Ревальвація гривні: тимчасове диво чи результат правильної політики
17:19 - Бізнес поліпшив очікування щодо подальшого економічного розвитку – результати опитування керівників компаній у І кварталі 2025 року
17:16 - В Україні арештували ділянки найбільшого літієвого родовища
17:07 - Засідання Комісії
16:55 - НБУ презентував нову пам'ятну монету: кому вона присвячена
16:45 - ТРЦ "Гулівер" продовжує відстоювати інтереси колишнього власника
16:30 - Доллар у дна: Тарифы губят 'непомерную привилегию'
16:16 - БЕБ виявило канал контрабанди сигарет та алкоголю під виглядом морозива
15:45 - В Україні буряк коштує вдвічі дорожче, ніж торік
15:38 - "Дружба" закінчується: Чехія оголосила про повну незалежність від російської нафти
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 18.04.2025
15:03 - Фонд гарантування перерахував державі 1,5 мільярда колишнього "Сбєрбанку"
14:44 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:35 - НБУ значно покращив прогноз щодо міжнародних резервів у 2025 році
14:30 - НБУ погіршив прогноз щодо зростання ВВП на 2025 рік
14:25 - Зеленський підписав закон про кіберзахист державних інформаційних ресурсів
14:15 - Нацбанк погіршив прогноз щодо інфляції
14:14 - Speech by NBU Governor Andriy Pyshnyy at Press Briefing on Monetary Policy Decisions


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31205
Австралійський долар26.3151
Така0.3392
Канадський долар29.7662
Юань Женьміньбі5.6695
Чеська крона1.8802
Данська крона6.2948
Гонконгівський долар5.3302
Форинт0.115317
Індійська рупія0.48476
Рупія0.0024584
Новий ізраїльський шекель11.2199
Єна0.29028
Теньге0.079107
Вона0.029206
Ліванський фунт0.000462
Малайзійський ринггіт9.3897
Мексиканське песо2.0778
Молдовський лей2.3893
Новозеландський долар24.5688
Норвезька крона3.9258
Саудівський ріял11.0289
Сінгапурський долар31.5319
Донг0.0015988
Ренд2.1965
Шведська крона4.2586
Швейцарський франк50.6332
Бат1.24361
Дирхам ОАЕ11.2667
Туніський динар13.838
Єгипетський фунт0.8096
Фунт стерлінгів54.7449
Долар США41.3825
Сербський динар0.40095
Азербайджанський манат24.3384
Румунський лей9.4429
Турецька ліра1.0866
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.0588
Болгарський лев24.033
Євро47.0043
Ларі15.0564
Злотий10.999
Золото137618.75
Срібло1337.46
Платина39605.95
Паладій39279.44

Курси валют, встановлені НБУ на 18.04.2025