Що не так з фінансовою розвідкою?

15.04 13:55 | Економічна правда. Колонки

Текст оновленого меморандуму з МВФ вже опублікований, і значна його частина – посилення фінансового моніторингу з боку Національного банку, ефективне застосування штрафів за порушення та їхнє збільшення, жорсткіший нагляд за політично значущими особами тощо.
Але є окремий пункт про ревізію Служби фінансового моніторингу. "Робота та ефективність Державної служби фінмоніторингу (ДСФМ), підрозділу фінансової розвідки (ПФР) України, щодо аналізу та поширення повідомлень про підозрілі трансакції будуть посилені, зокрема шляхом розробки та впровадження дорожньої карти технічної допомоги. Щоб підготувати ПФР до оцінки Moneyval та забезпечити відповідність нашої системи гармонізованій структурі європейських країн, буде проведено незалежну перевірку сильних і слабких сторін у роботі ДСФМ до кінця грудня 2025 року в консультаціях з МВФ та відповідними зацікавленими сторонами, включаючи узгодження технічного завдання, критеріїв та методології. Перевірка проводитиметься міжнародно визнаною компанією, яка проаналізує інформацію, надану ДСФМ відповідно до вимог законодавчого пакету ЄС щодо боротьби з відмиванням грошей/фінансуванням тероризму та Стандартів FATF", – йдеться в меморандумі. З одного боку, я рада появі цього пункту.
Проблема з загальною неефективністю системи протидії відмиванню є і вона стає дедалі помітнішою.
З іншого – вважаю, що фрагментарна оцінка системи запобігання тільки у розрізі ДСФМ – це страшна помилка. Читайте також: Лише 1 з 10 за ґратами.
Як в Україні карають за корупційні та економічні злочини Щоб щось перезавантажувати, треба спочатку оцінити стан того, що прагнеш оновити.
Бо національний спорт з бездумного перезавантаження усього, що рухається, призвів до того, що у нас критична ситуація з перезавантаженими судами, ціла купа питань до оновлених органів прокуратури, Вищої кваліфікаційної комісії суддів, і цей перелік можна довго і сумно продовжувати. Не хотілося б до цього ряду історій успішного успіху додавати ще й фінрозвідку.
Я наполягаю, що нам потрібно одночасно проаналізувати усю систему запобігання в комплексі. Тобто, слід неупереджено – і для таких цілей цілком підходять іноземні оцінювачі, як це пропонує меморандум – подивитися, чи все якісно працює з первинною ланкою, чи субєкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) ефективні у виявленні підозрілих операцій. Одночасно з цим поглянути на діяльність ДСФМ, як органу, який працює з матеріалами СПФМів про підозрілі операції, і на їх основі готує узагальнені матеріали для правоохоронців, які мали б лягати в основу кримінальних проваджень. Читайте також: Новий олігарх чи Курченко-2.
Хто такий Максим Кріппа і звідки в нього гроші? Водночас перевірити, що не так з правоохоронними органами – чому вони не відкривають провадження на підставі узагальнень Держфінмоніторингу (що не відкривають, ми знаємо абсолютно точно).
Одночасно перевірити, що відбувається в прокуратурі, бо з того, що я чула на останніх спільних конференціях від прокурорів САП, трохи сивіють скроні. Вони відмовляються йти в суди з намаганням довести і покарати відмивання без предикатів, бо, мовляв, чекають, поки з"явиться відповідна судова практика.
Як з"явитися судовій практиці, якщо ніхто з прокуратури не хоче передавати до суду автономні матеріали обвинувачення (тобто, по відмиванню без предикатів), не уточнюється. Окремо треба з"ясувати, що за "любов" у нашої правоохоронної системи до угод зі слідством? Moneyval ще у 2017 році нас попереджав, що не сприймає жодних угод зі слідством у сфері боротьби з відмиванням – тільки невідворотність покарання.
І попри це сторона обвинувачення вперто продовжує такі угоди подавати на затвердження, а суди погоджувати. Ну і нарешті одночасно треба зрозуміти, що з нашими судами? Як зробити так, щоб судді не губилися у томах таких справ та мали адекватний рівень експертизи для того, аби розбирати антилегалізаційні кейси. Читайте також: Чи стали під час війни краще боротися з корупцією? От тільки за умови, що усі п"ять елементів будуть оцінені одночасно, в комплексі, картинка буде тривимірною і адекватною.
Інакше, будь-яке оцінювання ефективності одного органу приречене на те, що бути необ"єктивним. І робити на його основі висновки про необхідність чергового перезапуску – доламувати державу там, де прихильникам простих рішень це ще не вдалося, попри їх тривалі та системні спроби.

Додати коментар

Користувач:
email:





Secondary market
Trades existing securities
Provides liquidity

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 15 квітня: Україна ближче до ЄС по роумінгу, про ліміти коштів
20:30 - Туалетний папір, одяг і косметика: ЄС опублікував список товарів США, на які може накласти контрмита
20:05 - У московії створять реєстр "підозрілих" криптогаманців
19:30 - Перший ФОП з інвалідністю отримав компенсацію на облаштування свого робочого місця
18:55 - В Україні оглянуть витрати держбюджету в окремих сферах
18:30 - Болгарія не продаватиме Україні реактори для ХАЕС
18:10 - Україна стала на крок ближче до єдиної зони роумінгу з ЄС
18:00 - Продажі нових авто в Україні зменшились за рік на понад 16%
17:40 - Hermes випередив LVMH і став найдорожчою люксовою компанією в світі
17:37 - Наказ від 11.04.2025 № 2158 «Про надання грантів на створення або розвиток виробництв переробної промисловості»
17:24 - Ключові рішення НКЦПФР від 15.04.2025
17:05 - Штраф за порушення військового обліку можна буде оплатити зі знижкою 50% у "Резерв+"
17:00 - Як змінити уявлення про людей з інвалідністю
16:57 - Українці задекларували 88,2 мільярда доходів з початку року – податкова
16:55 - Крипторынок собирается с силами после отскока
16:32 - Honda переносить виробництво з Канади та Мексики до США через мита
16:31 - 10 ключових досягнень Комітету СОТ з ТБТ у 2024 році
16:18 - Інформація щодо результатів засідання Комітету СОТ з питань технічних бар’єрів в торгівлі (25-28 березня 2025 року)
16:00 - Курси валют, встановлені НБУ на 16.04.2025
15:55 - "Укрзалізниця" призначила додатковий рейс потяга Київ – Дніпро – Київ
15:38 - Кредитування в Україні залишається критично низьким для економічного відновлення – Гетманцев
15:30 - Уряд планує встановити цьогоріч 420 когенераційних установок і котелень
15:09 - Інформація щодо участі в засіданні Комітету СОТ з питань торгівлі та навколишнього середовища (2 – 3 квітня 2025 року)
15:03 - Голова НКЦПФР та Президент Американської ТП в Україні провели зустріч з CEO банків та фінансових установ
14:57 - Моніторинг виконання в Мінекономіки в I кв. 2025 р. плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС
14:52 - Європа шукає спосіб вийти з газових контрактів з Росією без штрафів
14:49 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:20 - У Реєстрі збитків з'явилась Система обліку немайнової шкоди
14:13 - «Зроблено в Україні»: ЕКА підтримало понад 3 млрд грн українського експорту за перший квартал 2025 року
14:02 - Мита Трампа паралізували ринок діамантів: потік через Антверпен обвалився на 85%


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31061
Австралійський долар26.1751
Така0.3375
Канадський долар29.678
Юань Женьміньбі5.6283
Чеська крона1.8595
Данська крона6.2444
Гонконгівський долар5.3088
Форинт0.114417
Індійська рупія0.48007
Рупія0.0024468
Новий ізраїльський шекель11.1559
Єна0.28805
Теньге0.079483
Вона0.02886
Ліванський фунт0.00046
Малайзійський ринггіт9.3315
Мексиканське песо2.0523
Молдовський лей2.3794
Новозеландський долар24.3758
Норвезька крона3.8911
Саудівський ріял10.9731
Сінгапурський долар31.2597
Донг0.0015921
Ренд2.175
Шведська крона4.2135
Швейцарський франк50.4661
Бат1.22644
Дирхам ОАЕ11.21
Туніський динар13.7306
Єгипетський фунт0.8075
Фунт стерлінгів54.4543
Долар США41.1753
Сербський динар0.39753
Азербайджанський манат24.225
Румунський лей9.3636
Турецька ліра1.0808
СПЗ (спеціальні права запозичення)55.693
Болгарський лев23.8311
Євро46.6104
Ларі14.9592
Злотий10.8843
Золото132578.29
Срібло1328.75
Платина39620.93
Паладій39667.05

Курси валют, встановлені НБУ на 16.04.2025