Як здійснюється розстрочення (відстрочення) податкового боргу платника податків?

29.05.2023 12:06 | Fin.Org.Ua

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування -  Павлоградський регіон)повідомляє.
Розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків здійснюється органами ДПС згідно з положеннями статті 100 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» (далі – Перелік обставин) та Порядком розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань та податкового боргу платників податків, затвердженим наказом Міндоходів від 10.10.2013 № 574, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1853/24385 (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 100.1 статті 100 Кодексу розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу. На сьогодні процентна ставка по розстрочках та відстрочках становить 30 відсотків річних.
Згідно з пунктом 3.1 Порядку для розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платник податків звертається до органу ДПС за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов’язання (податкового боргу) з письмовою заявою та відповідним економічним обґрунтуванням, яке складається з переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин; аналізу фінансового стану; графіка погашення розстрочених сум; розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.
Підставою для розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов’язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Розстрочені суми податкового боргу (в тому числі окремо – суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення (пункт 100.6 статті 100 Кодексу).
Підставою для відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платника податків є надання ним доказів, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що призвели до загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків (згідно з Переліком), а також економічного обґрунтування, яке вказує на можливість погашення грошових зобов’язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Згідно з розділом II Переліку форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зазначені у частині другій статті 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативно-правовими актами.
Доказами, що підтверджують факт настання (існування) зазначених обставин, є:
сертифікат Торгово-промислової палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили);
рішення Президента України про оголошення окремих місцевостей України зоною надзвичайної екологічної ситуації, затверджені Верховною Радою України.
Відстрочені суми грошових зобов’язань або податкового боргу погашаються рівними частками починаючи з будь-якого місяця, визначеного відповідним контролюючим органом чи відповідним органом місцевого самоврядування, який згідно із пунктом 100.8 цієї статті затверджує рішення про розстрочення або відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, але не пізніше закінчення 12 календарних місяців з дня виникнення такого грошового зобов’язання або податкового боргу, або одноразово у повному обсязі (пункт 100.7 статті 100 Кодексу).
Пунктом 100.9 статті 100 Кодексу визначено, що рішення про розстрочення (відстрочення) податкового боргу щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років,приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) ДПС, про що повідомляється Міністерство фінансів України.
Відповідно до пункту 11 статті 100 Кодексу, якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення (відстрочення), становить 1 мільйон гривень і більше, розстрочення (відстрочення) надається лише за умови:
передачі у податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення (відстрочення) суму грошового зобов’язання, – у разі розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань;
перебування у податковій заставі майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення (відстрочення) суму податкового боргу, – у разі розстрочення (відстрочення) податкового боргу.
Згідно з пунктом 2.1 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) можуть надавати в межах повноважень за кожним окремим випадком ДПС – без обмежень суми, територіальні органи – на суму не більше 3 млн гривень.
Згідно з пунктом 3.2 Порядку за результатами розгляду керівник (заступник керівника) органу ДПС після подання заяви або приймає рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу), або відмовляє платнику в розстроченні (відстроченні) у письмовій формі за відсутності підстав, наведених у пункті 3.1 Порядку, та при недотриманні обов’язкових вимог, визначених цим Порядком.
Рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років, приймається керівником (заступником керівника) ДПС (пункт 2.3 Порядку).
Розстрочення або відстрочення податкового боргу може здійснюватися також згідно з положеннями інших законодавчих актів, що приймаються Верховною Радою України з метою врегулювання податкового боргу окремого кола платників. У такому випадку контингент таких платників та умови розстрочення (відстрочення) визначаються саме цим законом.

Додати коментар

Користувач:
email:





Market fluctuations
Economic uncertainty
Navigating risk

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 15.01.2025
23:00 - Накази Міністерства енергетики України
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:01 - Андрій Сибіга провів у Києві переговори з Міністром закордонних справ Естонії Маргусом Цахкна
21:00 - Новини 14 січня: зліт цін на пальне, зупинка шахти Ахметова в Покровську
20:42 - Арктичний нафтовий бізнес московії зупиняється через санкції США
20:11 - Продажі літаків Boeing впали до найнижчого рівня з часів пандемії
19:36 - HD Hyundai планує створити митно-логістичний хаб на Львівщині
19:35 - Декабрьский PPI снизил страхи жёсткой политики ФРС
19:23 - Мінфін: Відбулося дванадцяте засідання Української платформи донорів. Серед обговорених тем - бюджет-2025, реформи та відновлення
19:21 - Бюджетну підтримку та пріоритетні напрями відновлення обговорили під час засідання Української платформи донорів
19:08 - Нова ініціатива Мінветеранів: сім’ї полонених або зниклих безвісти ветеранів можуть отримати відомості з ЄДРВВ через ЦНАП
19:04 - Ігор Клименко провів зустріч з Надзвичайним та Повноважним Послом Республіки Словенія в Україні Матеєю Превольшек
18:53 - Удосконалюємо процедуру: як зміниться сертифікація вчителів з 1 вересня 2025 року
18:50 - ЄС посилює підтримку соціальної сфери України: зустріч Оксани Жолнович та Єврокомісарки Аджи Лябіб
18:50 - Урядом приведено у відповідність процедуру отримання відстрочки від мобілізації для рідних осіб, зниклих безвісти за особливих обставин
18:47 - Україна затвердила Стратегію цифрового розвитку інновацій: що передбачає
18:43 - Прем’єр-міністр: Соціальна сфера, відбудова інфраструктури, розмінування, цивільний захист — серед інвестиційних пріоритетів цього року
18:39 - Микола Точицький провів телефонну розмову з Міністром культури та медіа Хорватії
18:17 - У московії в більш ніж в чотири рази обвалився експорт сталевих труб
18:07 - За ініціативи України відбулося засідання РБ ООН на тему російських злочинів проти українських військовополонених та цивільних
18:07 - Хто найбільше допомагав Україні грошима і чи збережеться ця підтримка у наступні роки?
18:00 - Посли G7 закликали Шмигаля якнайшвидше забезпечити роботу наглядової ради "Енергоатому"
18:00 - Перебронювання працівників через Дію спрощено: без 72-годинного очікування
17:55 - Олексій Кулеба представив нового очільника АМПУ
17:48 - Вимоги щодо організації процесу управління проблемними активами в банках України буде оновлено
17:42 - ЄС планує контрзаходи проти Китаю через нібито порушення правил конкуренції на ринку медобладнання
17:38 - Мінфін: Уряд затвердив порядок надання додаткової дотації громадам у 2025 році
17:38 - "Будувати чи ні - це рішення української влади": посол Матернова про добудову ХАЕС


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.0911
Канадський долар29.3708
Юань Женьміньбі5.7662
Чеська крона1.7138
Данська крона5.8065
Гонконгівський долар5.4294
Форинт0.105134
Індійська рупія0.48795
Рупія0.0025981
Новий ізраїльський шекель11.6536
Єна0.26775
Теньге0.079752
Вона0.028936
Мексиканське песо2.0492
Молдовський лей2.2532
Новозеландський долар23.6351
Норвезька крона3.6971
московський рубль0.41046
Сінгапурський долар30.852
Ренд2.2301
Шведська крона3.7626
Швейцарський франк46.0997
Єгипетський фунт0.8377
Фунт стерлінгів51.4193
Долар США42.2734
Білоруський рубль15.3654
Азербайджанський манат24.8638
Румунський лей8.7083
Турецька ліра1.191
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.7316
Болгарський лев22.1489
Євро43.3218
Злотий10.1492
Алжирський динар0.31003
Така0.35025
Вірменський драм0.105985
Домініканське песо0.69023
Іранський ріал0.00007364
Іракський динар0.032084
Сом0.48312
Ліванський фунт0.00047
Лівійський динар8.5497
Малайзійський ринггіт9.3977
Марокканський дирхам4.1564
Пакистанська рупія0.15092
Саудівський ріял11.1903
Донг0.0016491
Бат1.22407
Дирхам ОАЕ11.4425
Туніський динар13.1903
Узбецький сум0.0032529
Новий тайванський долар1.28166
Туркменський новий манат12.0084
Сербський динар0.37323
Сомоні3.8434
Ларі14.9041
Бразильський реал6.8049
Золото112793.04
Срібло1255.35
Платина40231.17
Паладій39953.86

Курси валют, встановлені НБУ на 15.01.2025