Платникам акцизного податку про деякі особливості виконання податкових обов’язків

06.12.2023 09:49 | Fin.Org.Ua

 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Щодо окремих особливостей реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового
 Верховною Радою України прийнято Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) та від 09 серпня 2023 року № 3303-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо розвитку виробництва виноробної продукції та спрощення господарської діяльності малих виробників виноробної продукції» (далі – Закон № 3303), відповідно до яких для платників акцизного податку, які мають можливість своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, відновлено порядок та терміни щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та відповідальність за їх несвоєчасну реєстрацію / подання, яка передбачена статтями 120 прим.2 та 128 прим.1 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
До платників акцизного податку, які не мають можливості своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, для підтвердження можливості чи неможливості виконання такого обов’язку застосовувати правила, передбачені Порядком підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податкових обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за № 967/38303 (зі змінами) (далі – Порядок № 225). Зокрема, у разі наявності прийнятого контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов’язку, визначеного Порядком № 225, до такого платника податків не застосовуються відповідальність, передбачена Кодексом, або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання/несвоєчасне виконання. Рішення приймається на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов’язків.
З метою приведення Порядку № 225 у відповідність до вищенаведених змін законодавства, Міністерством фінансів України прийнято наказ від 18.09.2023 № 503 «Про внесення змін до розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.10.2023 за № 1732/40788 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.10.2023 № 526, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.10.2023 за № 1772/40828) (далі – наказ № 503) та набрав чинності з 24.11.2023, з дня його офіційного опублікування (Офіційний вісник України, 2023, № 94 (24.11.2023), ст. 5605).
Зазначений наказ вносить зміни до пункту 3 розділу ІІ Порядку № 225, у звязку з чим передбачає надання права подання заяви та отримання платником податків відповідного рішення щодо неможливості виконання податкового обов’язку щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування та надання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, з одночасним внесенням змін до пункту 4 пункту 1 та підпункту 10 пункту 2 розділу ІІ Порядку щодо виключення такої підстави неможливості виконання такого податкового обов’язку як можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі в наслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо.
Пунктом 2 наказу № 503 передбачено для платників акцизного податку, які станом на дату набрання чинності цього наказу не мають можливості виконувати податковий обов’язок щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та подання електронних  документів, що містять дані про фактичні залишки пального та або обігу пального або спирту етилового, застосування правил для підтвердження такої неможливості, передбачених Порядком № 225, з урахуванням змін, внесених цим наказом.
З огляду на зазначене із набранням з 24.11.2023 чинності наказу № 503, платники податків мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії  документів), інформацію про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків відповідно до підстав для встановлення такої неможливості, визначених пунктами 1 та 2 розділу ІІ Порядку 225 з урахуванням змін.
У той же час відповідно до пункту 4 Розділу ІІ Порядку № 225 до цих платників застосовуються такі правила – у разі відсутності у платника податків у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 цього розділу, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов’язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов’язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Отже з метою визначення порядку дій платників податків при подання заяви та документів (копій документів), інформації про відсутність можливості виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсягу обігу пального або спирту етилового, а також порядку дій контролюючих органів при розгляді, з метою дотримання прав платників податків, та прийняття, за наявності законних підстав, органами ДПС відповідних рішень про можливість або відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків Міністерством фінансів України (лист від 19.10.2023                     № 11320-10-62/28510) погоджено позицію ДПС щодо:
- можливості подання платниками податків заяви та документів (копії документів), інформації про відсутність можливості виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обігу пального або спирту етилового – у термін не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503, яким надано можливість подання такої заяви та документів;
- можливості розгляду контролюючим органом відповідної заяви та документів (копії документів), інформації та прийняття рішення у встановлені строки за умови відповідності (наявності) встановлених підстав щодо неможливості виконання платником податків таких податкових обов’язків, з урахуванням змін, внесених наказом № 503;
- не застосування штрафних санкцій до платників податків за порушення термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового – у разі прийняття рішення контролюючим органом рішень про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків, за заявами які подані платниками податків не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503;
- застосування штрафних санкцій до платників податків, у тому числі тих, які не забезпечили виконання вимог пункту 2 розділу І Закону № 3303 щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового протягом 30 календарних днів з дня набрання чинності цього Закону, за порушення термінів виконання таких податкових обов’язків – у разі не подання платником податків заяви та документів не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503, або неприйняття контролюючим органом рішень про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків, за заявами, які подані платниками податків.

Додати коментар

Користувач:
email:





Global economy
Interconnected markets
Boom, or recession?

- Fin.Org.UA

Новини

21:10 - Герман Галущенко: за наявності дефіциту в енергосистемі - жоден кіловат не піде на експорт
21:00 - Новини 2 січня: УЗ не отримала відстрочку за боргами, польські фермери анонсували нову акцію протесту
20:35 - Річні продажі електромобілів Tesla впали вперше за більш ніж десятиліття
20:00 - Україна другий рік поспіль збільшує видобуток газу
19:35 - Ціни на житло у Британії зросли майже до рекордного рівня
19:02 - У Миколаєві через уламки БпЛА у Південний Буг витекла рослинна олія – її досі відкачують
18:45 - Китай обмежить постачання товарів оборонним компаніям США
18:06 - Молдова попередила про євро
17:59 - Польські фермери анонсували акцію протесту проти імпорту з України
17:46 - Онлайн-кабінет міжнародних маршрутів став доступний перевізникам
17:13 - Захист зруйнованої Дніпровської ГЕС за 4,4 мільярда довірили маловідомій фірмі
16:50 - Гральний бізнес збільшив сплату податків на 63% за 2024 рік
16:25 - Середня зарплата держслужбовця зросла: хто отримує найбільше
16:11 - У 2024 році уряд залучив від продажу ОВДП на аукціонах майже 640 млрд грн в еквіваленті, а загалом упродовж воєнного стану – майже 1 458 млрд грн в еквіваленті
16:11 - Ukraine’s Government Borrowed Equivalent of almost UAH 640 Billion through Auctions to Sell Domestic Government Debt Securities in 2024, and almost UAH 1,458 Billion since Martial Law Was Imposed
16:00 - Курси валют, встановлені НБУ на 03.01.2025
15:59 - Чи можливо тимчасово припинити підприємницьку діяльність?
15:57 - У 2024 році платники Дніпропетровщини спрямували до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів понад 130,7 млрд гривень
15:56 - Продаж товарів з використанням мережі Інтернет: чи застосовувати РРО та/або ПРРО?
15:54 - Про нові рахунки для зарахування податків, зборів та платежів
15:53 - При поданні представником фізичної особи заяви про проставлення апостиля необхідно додати оригінал довіреності чи її копію?
15:51 - Порядок повернення платежів з бюджету: заява подається у паперовому або в електронному вигляді
15:50 - Зміни в сплаті податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску резидентами Дія Сіті
15:47 - Заява щодо періоду щорічної відпустки/терміну втрати працездатності: подання ФОПами – платниками єдиного податку першої та другої груп
15:46 - Митники отримали нові сканери для перевірок авто
15:45 - За якою ставкою податку на прибуток підприємств оподатковуються дивіденди, виплачені банківською установою у 2024 році?
15:43 - За якими кодами класифікації доходів бюджету сплачується військовий збір?
15:41 - Єдиний внесок: порядок повернення коштів
15:40 - Держгеокадастр забезпечив інтероперабельність Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами з використанням системи «Трембіта»
15:40 - Ведення обліку платежів: удосконалення процесів та сервісів


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.0975
Канадський долар29.1509
Юань Женьміньбі5.7591
Чеська крона1.7227
Данська крона5.8157
Гонконгівський долар5.4058
Форинт0.105062
Індійська рупія0.49021
Рупія0.0025954
Новий ізраїльський шекель11.5165
Єна0.2676
Теньге0.080113
Вона0.028633
Мексиканське песо2.0259
Молдовський лей2.2863
Новозеландський долар23.5752
Норвезька крона3.701
московський рубль0.37546
Сінгапурський долар30.7907
Ренд2.2488
Шведська крона3.7967
Швейцарський франк46.2954
Єгипетський фунт0.8279
Фунт стерлінгів52.2076
Долар США42.0385
Білоруський рубль15.2801
Азербайджанський манат24.7256
Румунський лей8.7208
Турецька ліра1.1903
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.6697
Болгарський лев22.1781
Євро43.3753
Злотий10.1456
Алжирський динар0.31003
Така0.35025
Вірменський драм0.105985
Домініканське песо0.69023
Іранський ріал0.00007364
Іракський динар0.032084
Сом0.48312
Ліванський фунт0.00047
Лівійський динар8.5497
Малайзійський ринггіт9.3977
Марокканський дирхам4.1564
Пакистанська рупія0.15092
Саудівський ріял11.1903
Донг0.0016491
Бат1.22407
Дирхам ОАЕ11.4425
Туніський динар13.1903
Узбецький сум0.0032529
Новий тайванський долар1.28166
Туркменський новий манат12.0084
Сербський динар0.37323
Сомоні3.8434
Ларі14.9041
Бразильський реал6.8049
Золото111145.17
Срібло1236.43
Платина38648.52
Паладій38594.71

Курси валют, встановлені НБУ на 03.01.2025