Платникам акцизного податку про деякі особливості виконання податкових обов’язків

06.12.2023 14:08 | Fin.Org.Ua

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Щодо окремих особливостей реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового.
Верховною Радою України прийнято Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) та від 09 серпня 2023 року № 3303-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо розвитку виробництва виноробної продукції та спрощення господарської діяльності малих виробників виноробної продукції» (далі – Закон № 3303), відповідно до яких для платників акцизного податку, які мають можливість своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, відновлено порядок та терміни щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та відповідальність за їх несвоєчасну реєстрацію / подання, яка передбачена статтями 1202 та 1281 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
До платників акцизного податку, які не мають можливості своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, для підтвердження можливості чи неможливості виконання такого обов’язку застосовувати правила, передбачені Порядком підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податкових обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за № 967/38303 (зі змінами) (далі – Порядок № 225). Зокрема, у разі наявності прийнятого контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов’язку, визначеного Порядком № 225, до такого платника податків не застосовуються відповідальність, передбачена Кодексом, або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання/несвоєчасне виконання. Рішення приймається на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов’язків.
З метою приведення Порядку № 225 у відповідність до вищенаведених змін законодавства, Міністерством фінансів України прийнято наказ від 18.09.2023 № 503 «Про внесення змін до розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.10.2023 за № 1732/40788 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.10.2023 № 526, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.10.2023 за № 1772/40828) (далі – наказ № 503) та набрав чинності з 24.11.2023, з дня його офіційного опублікування (Офіційний вісник України, 2023, № 94 (24.11.2023), ст. 5605).
Зазначений наказ вносить зміни до пункту 3 розділу ІІ Порядку № 225, у звязку з чим передбачає надання права подання заяви та отримання платником податків відповідного рішення щодо неможливості виконання податкового обов’язку щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування та надання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, з одночасним внесенням змін до пункту 4 пункту 1 та підпункту 10 пункту 2 розділу ІІ Порядку щодо виключення такої підстави неможливості виконання такого податкового обов’язку як можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі в наслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо.
Пунктом 2 наказу № 503 передбачено для платників акцизного податку, які станом на дату набрання чинності цього наказу не мають можливості виконувати податковий обов’язок щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та подання електронних  документів, що містять дані про фактичні залишки пального та або обігу пального або спирту етилового, застосування правил для підтвердження такої неможливості, передбачених Порядком № 225, з урахуванням змін, внесених цим наказом.
З огляду на зазначене із набранням з 24.11.2023 чинності наказу № 503, платники податків мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії  документів), інформацію про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків відповідно до підстав для встановлення такої неможливості, визначених пунктами 1 та 2 розділу ІІ Порядку 225 з урахуванням змін.
У той же час відповідно до пункту 4 Розділу ІІ Порядку № 225 до цих платників застосовуються такі правила – у разі відсутності у платника податків у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 цього розділу, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов’язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов’язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Отже з метою визначення порядку дій платників податків при подання заяви та документів (копій документів), інформації про відсутність можливості виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсягу обігу пального або спирту етилового, а також порядку дій контролюючих органів при розгляді, з метою дотримання прав платників податків, та прийняття, за наявності законних підстав, органами ДПС відповідних рішень про можливість або відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків Міністерством фінансів України (лист від 19.10.2023                     № 11320-10-62/28510) погоджено позицію ДПС щодо:
- можливості подання платниками податків заяви та документів (копії документів), інформації про відсутність можливості виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обігу пального або спирту етилового – у термін не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503, яким надано можливість подання такої заяви та документів;
- можливості розгляду контролюючим органом відповідної заяви та документів (копії документів), інформації та прийняття рішення у встановлені строки за умови відповідності (наявності) встановлених підстав щодо неможливості виконання платником податків таких податкових обов’язків, з урахуванням змін, внесених наказом № 503;
- не застосування штрафних санкцій до платників податків за порушення термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового – у разі прийняття рішення контролюючим органом рішень про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків, за заявами які подані платниками податків не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503;
- застосування штрафних санкцій до платників податків, у тому числі тих, які не забезпечили виконання вимог пункту 2 розділу І Закону № 3303 щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового протягом 30 календарних днів з дня набрання чинності цього Закону, за порушення термінів виконання таких податкових обов’язків – у разі не подання платником податків заяви та документів не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503, або неприйняття контролюючим органом рішень про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків, за заявами, які подані платниками податків.
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Fortunes won and lost
Amidst a sea of numbers
Capital market.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 17 жовтня: тіньовий флот московія, потужність українських дронів
20:33 - Ціни на яблука рекордно зросли
20:05 - В застосунку "Резерв+" стався технічний збій
19:41 - Україна вдячна за фахову експертну підтримку МЕА під час підготовки до ОЗП 2024/2025
19:41 - 70 мільйонів доларів США, техніка для розмінування і підтримка інноваційних проєктів — підсумки першого дня UMAC 2024
19:39 - В Україні запускають новий фінансовий інструмент
19:05 - АРМА знайшло управителя нв 400 заарештованих російських вагонів
19:03 - Швейцарія передасть Україні три важкі машини для розмінування
18:54 - Україна збільшила виробництво дронів у 10 разів
18:29 - московія блокує вихід із країни двох останніх великих західних банків – Bloomberg
18:14 - Чому 99% заправних "бочок" працюють нелегально і хто їх "кришує"
18:09 - БЕБ знайшло мережу з продажу підробленої техніки відомого бренду
17:55 - Японська компанія постачатиме Україні дрони для пошуку мін
17:50 - Підтримка експортерів державним Укрексімбанком — невід'ємна частина загальної стратегії економічного виживання країни
17:35 - Бізнес оцінив вплив євроінтеграційного руху
17:28 - Брак працівників на тлі мобілізації став ключовою проблемою для бізнесу – ІЕД
16:57 - Світовий банк зберіг прогноз щодо зростання ВВП України цьогоріч на 3,2%
16:35 - Зеленський підписав закон про рейтингування у фінансовому секторі
16:30 - Ділові очікування підприємств, IІI квартал 2024 року
16:30 - Бізнес очікує на пожвавлення ділової активності за помірного зростання інфляції та обмінного курсу – результати опитування керівників компаній у ІІІ кварталі 2024 року
15:47 - Велика Британія та Швейцарія підтримають проєкт пріоритезації в гуманітарному розмінуванні
15:38 - Поступова заміна банкнот 50 та 200 гривень старого зразка завершить процес осучаснення банкнотно-монетного ряду гривні
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 18.10.2024
14:40 - Вплив штучного інтелекту: чому "Нобеля" з фізики та хімії дали психологам і математикам
14:25 - Україна презентувала у Швейцарії артпроєкт про вплив розмінування на життя українців та глобальну продовольчу безпеку
14:15 - Новий фінансовий інструмент готовий до запуску: Комісія завершила підготовку нормативної бази для аграрних нот в Україні
13:15 - Штучний інтелект для відбудови України
13:00 - Інклюзивність та прозорість: чому Програма USAID АГРО підтримує розвиток факторингу в Україні
12:50 - Енергетики забезпечили своєчасне виконання запланованих заходів з підготовки до опалювального сезону
12:30 - Крипторынок стабилизировался на вершине


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар27.6151
Канадський долар29.9326
Юань Женьміньбі5.7902
Чеська крона1.7739
Данська крона6.0043
Гонконгівський долар5.3042
Форинт0.111618
Індійська рупія0.49049
Рупія0.0026591
Новий ізраїльський шекель10.9671
Єна0.27581
Теньге0.084713
Вона0.030094
Мексиканське песо2.0626
Молдовський лей2.3234
Новозеландський долар25.0297
Норвезька крона3.7725
московський рубль0.42467
Сінгапурський долар31.4196
Ренд2.3252
Шведська крона3.9233
Швейцарський франк47.7645
Єгипетський фунт0.8479
Фунт стерлінгів53.6675
Долар США41.2351
Білоруський рубль14.988
Азербайджанський манат24.2517
Румунський лей9.0057
Турецька ліра1.2067
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.9982
Болгарський лев22.9033
Євро44.7937
Злотий10.3848
Алжирський динар0.3121
Така0.3435
Вірменський драм0.106432
Домініканське песо0.68698
Іранський ріал0.00009177
Іракський динар0.031466
Сом0.48953
Ліванський фунт0.000461
Лівійський динар8.7057
Малайзійський ринггіт9.9961
Марокканський дирхам4.2532
Пакистанська рупія0.14836
Саудівський ріял10.9876
Донг0.0016778
Бат1.27814
Дирхам ОАЕ11.2224
Туніський динар13.6305
Узбецький сум0.0032417
Новий тайванський долар1.30179
Туркменський новий манат11.7771
Сербський динар0.39422
Сомоні3.8702
Ларі15.1127
Бразильський реал7.5853
Золото110573.16
Срібло1310.11
Платина41557.15
Паладій42771.93

Курси валют, встановлені НБУ на 18.10.2024