Оновлено Порядок страхування поїздок в автомобільному та електричному транспорті

04.09.2024 17:16 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

У рамках реформи пасажирських перевезень Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури оновило механізм страхування поїздки на автомобільному та міському електричному транспорті.  Так, Наказом Міністерства №671 затверджено оновлений Порядок та умови страхування пасажирських перевезень.
Розповідаємо детальніше, про що йдеться.  Як було раніше? Механізм страхування будувався за принципом того, що перевізник виконував роль посередника між пасажиром та страховою компанією.  Так, пасажир купував квиток на поїздку, який включав оплату страхового полісу, страхуючи сам себе за власний кошт.
Відповідна інформація вказувалась у квитку.  Як стало?  Перевізник страхує свою відповідальність за шкоду, заподіяну пасажиру, багажу та вантажу, укладаючи зі страховою компанією відповідний договір страхування без залучення до цих відносин пасажира.
Таким чином, пасажир не є стороною договору для відшкодування заподіяної шкоди у разі настання страхового випадку.  У разі настання страхового випадку відповідне відшкодування може здійснюватись страховою компанією саме за безпосереднім зверненням пасажира.
Перевізник також має право ініціювати процес відшкодування.  Тобто, якщо раніше сам страхував себе, адже до квитка був включений страховий поліс, то тепер йдеться про страхування відповідальності саме перевізником, який має забезпечити відповідний договір із компанією без потреби залучати у ці відносини пасажира.  Що ще важливого треба знати про оновлений Порядок пасажиру та перевізнику?  Порядок поширюється на страхування відповідальності автомобільного перевізника, крім таксі та перевезення пасажирів легковим транспортом на замовлення, та міського електричного транспорту за шкоду, заподіяну пасажиру та багажу. Для перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення також слід укладати договори страхування.
Ця норма є обов’язковою.
Якщо ж договору страхування немає, то це порушення Закону України “Про автомобільний транспорт” та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії та не регулюється затвердженим Порядком.  Оновлені умови страхування регулюють лише відповідальність за шкоду життю та здоров’ю пасажира, а також шкоду багажу.
Натомість питання шкоди вантажу відповідним Порядком не регулюється.
Для страхування перевезення вантажу також слід укладати відповідні договори, а їхня відсутність – порушення закону та ліцензійних умов.
Однак зміст таких договорів визначається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Важливо, що під час кожного перевезення на борту транспорту у водія має бути страховий поліс або засвідчена перевізником копія договору відповідальності.  Окрім цього, перевізник зобов’язаний інформувати пасажира про реквізити укладеного договору між перевізником та страховою компанією, розмір страхової суми у квитках та у салонах транспортних засобів.  Крім того, Порядок встановлює мінімальну страхову суму, на яку перевізник зобов’язаний застрахувати відповідальність з розрахунку на одного потерпілого.
Вона становить 320 тисяч гривень за шкоду життю та здоров’ю.
Вказана сума розрахована на основі автоцивілки, тож їхнє збільшення буде відбуватися синхронно.
Коли ж розмір страхової суми в автоцивілці перевищить 140 мінімальних заробітних плат, то зростання припиниться.
За бажанням перевізник може страхувати свою відповідальність і на більшу суму.  Натомість мінімальні розміри страхування відповідальності за шкоду, заподіяну багажу, не встановлюються.
Перевізник зможе обирати для себе оптимальний варіант з урахуванням своїх можливостей та конкуренції за пасажира. За шкоду здоров’ю та життю пасажира встановлюються порядок розрахунку розмірів страхових виплат для різних випадків.
Порядок розрахунків виплат за шкоду багажу залишається на розсуд перевізника та страхової компанії.  Яким чином відбувається страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків?  Перше, що важливо знати про страхування водіїв та машиністів від нещасних випадків: воно поширюється на всі підприємства, незалежно від форми власності.
Наприклад, це може бути комунальне підприємство.
Таким чином страхування поширюється на всі підприємства, що мають у штаті водіїв або машиністів автомобільного та міського електричного транспорту. Договір на страхування укладається між підприємством та страховою компанією на користь працівника. Мінімальний розмір страхової суми становить 60 мінімальних заробітних плат станом на початок року укладення договору, наразі це 426 тисяч гривень.
Проте підприємство має право укладати договори і на більші суми. Також встановлено порядок розрахунку страхових виплат залежно від заподіяної шкоди.  Як отримати відшкодування у разі страхового випадку?  Оновлений Порядок також встановлює механізм отримання відшкодування потерпілим пасажиром та застрахованим водієм або машиністом у разі страхового випадку.  Для цього визначено зміст заяви про страхову виплату.
Вона подається безпосередньо людиною, яка має на неї право.
Наприклад, пасажиром, водієм чи машиністом, їхніми спадкоємцями або ж законними представниками.  Заява про виплату подається безпосередньо страховій компанії.
Форма заяви може бути паперовою або ж електронною, залежно від вибору заявника.  Порядком також визначені документи, які варто додати до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною пасажиру.  Так, пасажир може підтвердити своє перебування у транспортному засобі під час перевезення:  квитком, іншим документом, на підставі якого виконувалося перевезення, довідкою, наданою перевізником, будь-якими іншими офіційними документами, які можуть підтверджувати такий факт, наприклад договором для некомерційних перевезень.  Перелік документів, які додаються до заяви про страхову виплату, пов’язану зі шкодою, заподіяною працівнику, визначаються самостійно роботодавцем та страховою компанією у договорі.  Затверджений механізм також не обмежує людину у поданні інших додаткових документів, які підтверджують заподіяння шкоди та її розмір. Водночас страхові компанії зобов’язані надавати консультаційну допомогу заявнику.
Також на вимогу заявника, страхові мають надати інформацію про документи, які мають бути долучені до заяви, їхню форму, спосіб і порядок їхнього отримання. Встановлено і термін розгляду заяви про страхову виплату – до 30 днів.
Спосіб повідомлення про результати розгляду заяви має бути обраний на розсуд заявника.  Передбачено також необхідність повідомити заявника у разі невідповідності заяви чи долучених документів вимогам законодавства.
Відповідне повідомлення має містити інформацію про необхідні зміни та відсутні документи або обґрунтовані причини їхньої невідповідності законодавству, порядок отримання необхідних документів.
Коли ж заявник подасть виправлений пакет документів, його мають розглянути протягом 15 днів.  У випадку, якщо страхова компанія невчасно повідомила заявника про невідповідність документів, то це прирівнюється до виконання всіх вимог заявником.  У разі судового розгляду, терміни розгляду заяви про страхову виплату зупиняються. 

Додати коментар

Користувач:
email:





Валютні курси – це
Вершники економіки,
Непередбачувані

- Fin.Org.UA

Новини

16:00 - Курси валют, встановлені НБУ на 16.01.2025
15:34 - Страховик розпочав добровільний вихід з ринку
15:20 - Система себе захистила. Зі скандалу довкола МСЕК прокуратура вийшла без особливих втрат
15:08 - "Енергоатом" замовив терміновий вогнезахист фарбою Pyro-Safe у 4 рази дорожче від цін у Європі
15:04 - Найбільша економіка Європи скоротилась другий рік поспіль
14:55 - Лідер невизнаного Придністров’я каже, що московія подаватиме газ як "гуманітарну допомогу"
14:31 - У Мін'юсті розповіли, коли відновлять роботу усіх реєстрів
14:23 - Тайванська TSMC інвестує рекордні гроші в США та Японію в спробі віддалитись від Китаю
14:16 - “ШІ-всюди”. Від серйозних розробок до технологічних курйозів – головні новинки виставки CES 2025
14:04 - Відеоінтерв’ю Катерини Рожкової про підсумки роботи банківської системи у 2024 році
14:01 - Справу на 157 мільярдів проти голови правління Полтавського ГЗК передали до суду
14:00 - Уверенный XRP поддерживает оптимизм крипты
13:57 - "Нафтогаз" підтвердив атаку московія по газовій інфраструктурі
13:55 - З початку повномасштабної війни Київстар посилив енергетичну стійкість мережі більш ніж утричі
13:40 - Оснащення кордону триває: системи резервного живлення забезпечують безперебійну роботу сканерів для огляду вантажів
13:29 - В Україні у 2024 році відкрилося майже на 120 тисяч більше ФОПів, ніж закрилося
13:19 - Львівщина очолила рейтинг регіонів за кількістю електромобілів: хто в топі
13:00 - У 2025 році починають діяти оновлені підходи до визначення та розкриття інформації про рівень непрацюючих кредитів
12:57 - Через можливу заборону TikTok американці переходять на іншу китайську платформу
12:55 - Шмигаль розповів, куди цілила московія під час ракетної атаки по Україні 15 січня
12:31 - Український стартап LetsData отримав 1,6 мільйона доларів інвестицій
12:13 - Американські імпортери скуповують товари з Китаю через загрозу мит Трампа
12:01 - Комюніке за підсумками дванадцятого засідання Керівного комітету Української платформи донорів. 14.01.2025
11:58 - Допомога з Чехії - прикордонники освоюють нові сучасні зразки зброї та військової техніки
11:56 - Герман Галущенко обговорив з новообраною наглядовою радою «Укренерго» пріоритети на 2025 рік
11:55 - Енергетики скасували графіки відключення світла в Україні
11:45 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
11:43 - Банки за сім місяців розпочали фінансування проєктів з відновлення енергетичної інфраструктури на суму 10,5 млрд грн – результати опитування банків
11:40 - Розміри ставок, встановлені для ФОПів – платників єдиного податку четвертої групи
11:38 - Документ, що підтверджує внесення плати за ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.1922
Канадський долар29.4331
Юань Женьміньбі5.7649
Чеська крона1.7252
Данська крона5.8342
Гонконгівський долар5.428
Форинт0.105985
Індійська рупія0.48935
Рупія0.0025886
Новий ізраїльський шекель11.6567
Єна0.26928
Теньге0.079792
Вона0.028965
Мексиканське песо2.0602
Молдовський лей2.2497
Новозеландський долар23.6816
Норвезька крона3.7183
московський рубль0.41146
Сінгапурський долар30.9006
Ренд2.2394
Шведська крона3.7861
Швейцарський франк46.3442
Єгипетський фунт0.8379
Фунт стерлінгів51.6088
Долар США42.2659
Білоруський рубль15.3627
Азербайджанський манат24.8594
Румунський лей8.7512
Турецька ліра1.1911
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.8394
Болгарський лев22.2569
Євро43.5297
Злотий10.2129
Алжирський динар0.31003
Така0.35025
Вірменський драм0.105985
Домініканське песо0.69023
Іранський ріал0.00007364
Іракський динар0.032084
Сом0.48312
Ліванський фунт0.00047
Лівійський динар8.5497
Малайзійський ринггіт9.3977
Марокканський дирхам4.1564
Пакистанська рупія0.15092
Саудівський ріял11.1903
Донг0.0016491
Бат1.22407
Дирхам ОАЕ11.4425
Туніський динар13.1903
Узбецький сум0.0032529
Новий тайванський долар1.28166
Туркменський новий манат12.0084
Сербський динар0.37323
Сомоні3.8434
Ларі14.9041
Бразильський реал6.8049
Золото113481.83
Срібло1265.28
Платина39758.69
Паладій40481.43

Курси валют, встановлені НБУ на 16.01.2025