Особливості проведення камеральної перевірки своєчасної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання

09.09.2024 09:13 | Fin.Org.Ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з абзацами другим – тринадцятим п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) предметом камеральної перевірки також можуть бути:
1) своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків);
2) своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних;
3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах;
4) повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пп. 2, 3 частини першої та п. 10 частини другої ст. 5 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (із змінами);
5) своєчасність подання заяви про взяття на облік фінансових агентів відповідно до вимог ст. 39 прим. 3 ПКУ;
6) своєчасність подання фінансовими агентами звітів про підзвітні рахунки, виправлених звітів про підзвітні рахунки;
7) своєчасність надання фінансовими агентами відповіді на запити (повідомлення) контролюючого органу, що надсилаються у випадках, визначених ст. 39 прим. 3 ПКУ;
8) своєчасність подання повідомлення про структуру власності та кінцевих бенефіціарних власників відповідно до вимог п. 44 прим. 1.2 ст. 44 прим. 1 ПКУ;
9) своєчасність подання особою, яка здійснює управління або адміністрування трасту, повідомлення про укладення договору щодо управління або адміністрування трасту або про припинення такого договору, фінансової звітності, копій первинних документів та іншої інформації щодо трасту на запит контролюючого органу у випадках, передбачених ст. 44 прим. 2 ПКУ;
10) своєчасність надання інформації на запит контролюючого органу відповідно до п. 44 прим. 1.3 ст. 44 прим. 1, підпунктів 6 – 8 п.п. 73.3.1 п. 73.3 ст. 73 ПКУ;
11) своєчасність та повнота сплати узгодженої суми грошового зобов’язання у вигляді авансового внеску з податку на прибуток підприємств, визначеного відповідно до п. 141.13 ст. 141 ПКУ, на підставі даних Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.
Статтею 76 ПКУ визначено порядок проведення камеральної перевірки.
Пунктом 76.1 ст. 76 ПКУ передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ (п. 76.2 ст. 76 ПКУ).
Пунктом 76.3 ст. 76 ПКУ визначено, що камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання, крім камеральної перевірки податкової декларації або уточнюючого розрахунку (у разі подання), у складі яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, строк проведення якої визначений ст. 200 ПКУ.
Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ.
Згідно з абзацами першим – третім п. 102.1 ст. 102 ПКУ контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня – у разі проведення перевірки відповідно до ст.ст. 39 і 39 прим. 2, застосування вимог п. 141.4 ст. 141 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 ПКУ, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації або уточнюючої декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань в межах поданих уточнень, за такою податковою декларацією протягом 1095 днів (2555 дня – у разі проведення перевірки відповідно до ст.ст. 39 і 39 прим. 2, застосування вимог п. 141.4 ст. 141 ПКУ) з дня подання уточнюючого розрахунку (декларації).
У разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов’язаних з декларуванням податкових зобов’язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.
Слід зауважити, що п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених ст. 102 ПКУ.
При цьому дію п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ зупинено на період дії воєнного, надзвичайного стану згідно із Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2120-ІX). Законом № 2120-ІX ст. 102 ПКУ було доповнено п. 102.9.
Так, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану що вводиться в Україні зупиняється перебіг строків, визначених ПКУ, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених ПКУ (п. 102.9 ст. 102 ПКУ у редакції         Закону № 2120-ІX).
Водночас, п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Так, відповідно до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, до 01 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Поряд з цим зазначаємо, що Законом України від 30 червня 2023 року         № 3219-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 01.08.2023, п. 102.9 ст. 102 ПКУ виключено.
Таким чином, камеральна перевірка своєчасної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання проводиться виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах контролюючого органу.
Контролюючий орган має право провести таку камеральну перевірку протягом 1095 календарних днів з дня фактичної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання (з дня вчинення правопорушення) та після закінчення строку давності (1095 днів), який припадав на період дії карантину та/або воєнного стану (до 01.08.2023), враховуючи період зупинення такого строку давності з 18 березня 2020 року до 31 липня 2023 року (включно).
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Politics and trade
Tensions high, markets react
Uncertain futures

- Fin.Org.UA

Новини

11:24 - Щодо запровадження електронного аудиту («е-аудит»), передбаченого розділом 4.2.2(b) «Удосконалення процесів організації та проведення документальних і фактичних перевірок» Національної стратегії доходів до 2030 року
11:22 - Податковий борг виник у період дії воєнного стану в Україні: щодо підстав для анулювання реєстрації платника єдиного податку першої – третьої груп
11:21 - Платники єдиного податку, які можуть бути платниками ПДВ
11:18 - Плата за ліцензію на право оптової та роздрібної торгівлі пальним, а також на зберігання пального з 01.01.2025: розмір та порядок внесення
11:17 - Закон № 3813: опублікування середніх показників критеріїв
11:14 - Електронний сервіс предзаповнення податкової декларації про майновий стан і доходи для фізичних осіб – платників податків
11:11 - До уваги ФОПів, які призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами!
11:09 - Дніпропетровщина: суб’єктами господарювання станом на 01.01.2025 зареєстровано понад 77,1 тисяч касової техніки
11:06 - Деякі нюанси заповнення Заяви за формою № 20-ОПП, поданої через Електронний кабінет
11:05 - Крипторынок лезет в гору
11:04 - Виплата на користь члена професійної спілки: чи оподатковується ПДФО сума такої виплати?
10:45 - Закон № 3813: опублікування середніх показників критеріїв
10:44 - Плата за ліцензію на право оптової та роздрібної торгівлі пальним, а також на зберігання пального з 01.01.2025: розмір та порядок внесення
10:42 - Платники єдиного податку, які можуть бути платниками ПДВ
10:41 - Податковий борг виник у період дії воєнного стану в Україні: щодо підстав для анулювання реєстрації платника єдиного податку першої – третьої груп
10:40 - Деякі нюанси заповнення Заяви за формою № 20-ОПП, поданої через Електронний кабінет
10:37 - Виплата на користь члена професійної спілки: чи оподатковується ПДФО сума такої виплати?
10:36 - Дніпропетровщина: суб’єктами господарювання станом на 01.01.2025 зареєстровано понад 77,1 тисяч касової техніки
10:35 - До уваги ФОПів, які призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами!
10:35 - До уваги ФОПів, які призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами!
10:34 - Комунікаційна податкова платформа: оподаткування доходів громадян від продажу нерухомого майна
10:32 - Комунікаційна податкова платформа – взаємодія з бізнесом та громадськістю в ефективному форматі
10:32 - Комунікаційна податкова платформа – взаємодія з бізнесом та громадськістю в ефективному форматі
10:30 - Інформаційний лист № 1/2025: Щодо окремих змін до Податкового кодексу України стосовно оподаткування податком на прибуток підприємств, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо
10:07 - Ситуація в енергосистемі на 07 січня: енергетики відновили живлення для 6 тисяч споживачів
09:46 - Нафта дешевшає після тижневого зростання: зникає оптимізм щодо попиту
09:19 - В Україні за рік зріс попит на вживані авто: найпопулярніші моделі 2024
09:00 - ЄБРР підписав угоду про розподіл ризиків з Креді Агріколь Банк на 50 мільйонів євро
08:30 - Соуси, пасти та десерти з волоських горіхів. Як родина переселенців створила бізнес на Львівщині
08:17 - Чотири ключові рішення для бізнесу у 2025 році


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.5286
Канадський долар29.4716
Юань Женьміньбі5.766
Чеська крона1.7454
Данська крона5.8866
Гонконгівський долар5.4289
Форинт0.105935
Індійська рупія0.49165
Рупія0.0026048
Новий ізраїльський шекель11.6031
Єна0.26912
Теньге0.079824
Вона0.02895
Мексиканське песо2.0722
Молдовський лей2.279
Новозеландський долар23.9335
Норвезька крона3.7516
московський рубль0.3907
Сінгапурський долар31.0241
Ренд2.2817
Шведська крона3.8313
Швейцарський франк46.7804
Єгипетський фунт0.8329
Фунт стерлінгів52.8862
Долар США42.1959
Білоруський рубль15.3373
Азербайджанський манат24.8182
Румунський лей8.8272
Турецька ліра1.1945
СПЗ (спеціальні права запозичення)55.0431
Болгарський лев22.4506
Євро43.9091
Злотий10.3211
Алжирський динар0.31003
Така0.35025
Вірменський драм0.105985
Домініканське песо0.69023
Іранський ріал0.00007364
Іракський динар0.032084
Сом0.48312
Ліванський фунт0.00047
Лівійський динар8.5497
Малайзійський ринггіт9.3977
Марокканський дирхам4.1564
Пакистанська рупія0.15092
Саудівський ріял11.1903
Донг0.0016491
Бат1.22407
Дирхам ОАЕ11.4425
Туніський динар13.1903
Узбецький сум0.0032529
Новий тайванський долар1.28166
Туркменський новий манат12.0084
Сербський динар0.37323
Сомоні3.8434
Ларі14.9041
Бразильський реал6.8049
Золото111587.9
Срібло1277.35
Платина39978.93
Паладій39958.25

Курси валют, встановлені НБУ на 07.01.2025