Відновлення польотів з України: скільки коштуватиме і чи безпечно

12.11 13:37 | Економічна правда. Колонки

7 листопада на 10-му Київському міжнародному економічному форумі вчергове було підняте питання поновлення польотів з українських аеропортів "Львів" або "Бориспіль" в умовах війни.
Відновлення міжнародного авіасполучення в Україні, яке було надзвичайно важливим для економіки та мобільності громадян до початку російського повномасштабного військового вторгнення, сьогодні постає як складне і водночас стратегічне завдання.

Питання відкриття українського неба знаходиться на перетині фінансових та воєнних викликів, тісно пов"язаних із загрозами безпеці.
Бажання повернути авіасполучення вимагає врахування як ситуації на фронті, так і можливостей захисту повітряного простору, а також залучення значних ресурсів.

Розглянемо цей аспект, зосередившись на воєнних викликах та фінансових питаннях, які формують перспективи майбутніх польотів.
Першим і основним викликом для відновлення польотів з українських аеропортів залишається забезпечення безпеки у небі над Україною, враховуючи постійну загрозу російських ударів ракетами "Кинджал" та балістикою.

Незважаючи на відчутний прогрес у зміцненні протиповітряної оборони, зокрема в центральних і західних областях, ризик обстрілів все ще досить високий.
Військові фахівці зазначають, що системи ППО здатні захищати певні регіони, але повністю гарантувати безпеку комерційних рейсів непросто.
З огляду на військові аспекти, аеропорт "Львів" може стати пріоритетною точкою для відновлення польотів.
Його розташування поблизу польського кордону зменшує час перебування літаків у зоні потенційного ризику.

Таке розташування також дає перевагу у швидкій реакції протиповітряної оборони на можливі загрози.
Водночас, аеропорт "Бориспіль" залишається стратегічно важливим, оскільки забезпечує прямий доступ до столиці, що збільшує необхідність його захисту.
Україна - не Ізраїль.
Чи можливо відкрити українське небо до кінця війни?
У разі відкриття українського неба, координація з військовими структурами стане ключовою для будь-якого сценарію відновлення польотів.
Комерційні рейси повинні бути організовані так, щоб не перешкоджати діям військової авіації та ППО.
Для цього необхідно створити спеціальні "коридори безпеки", які дозволятимуть літакам швидко залишати повітряний простір України.
Проте, постійні намагання російських загарбників атакувати українську інфраструктуру свідчать про ризики цілеспрямованих обстрілів аеропортів.
Відновлення рейсів може зробити ці об"єкти більш вразливими для ударів, тому забезпечення безпеки аеропортів потребуватиме значних зусиль.
Інвестиції у посилення ППО та інші заходи безпеки є не тільки фінансово затратними, а й стратегічно важливими.

Дехто аргументує можливість відкриття українських аеропортів в умовах війни, порівнюючи українську ситуацію з Ізраїлем, де міжнародний аеропорт у Тель-Авіві продовжує функціонувати навіть під час чергових загострень арабо-ізраїльського конфлікту.

Однак, не варто забувати, що Ізраїль впродовж багатьох років вибудовував власну систему ППО/ПРО, яка на сьогодні кількісно і якісно значно краща за українську.
Україні ж, для прикриття від ракетних загроз аеропорту, що потенційно може розпочати свою роботу в умовах воєнного стану, може знадобитися перекидати додаткові засоби протиповітряної оборони, які у нас, на жаль, знаходяться у дефіциті.

Тобто, замість того, щоб забезпечувати безпеку критично важливих інфраструктурних чи військових об"єктів, ППО буде захищати аеропорт.
В такому разі, одним із можливих рішень може стати залучення міжнародної підтримки для отримання додаткових засобів протиповітряної оборони.

Ще одним викликом є вплив воєнного стану на авіаційну інфраструктуру.
Навіть за умов стабільнішої ситуації відкриття аеропортів може залишатися ризикованим, адже будь-яке загострення потребуватиме миттєвої зупинки рейсів.
Це створює загрозу фінансових втрат і нестабільності.
Вартість авіаквитків також значно зросте.
Міжнародні страхові компанії, такі як Marsh McLennan, оцінюють ризики польотів над Україною в умовах війни дуже високо, що в кінцевому рахунку "вдарить" по кишені звичайних пасажирів.

За попередніми прогнозами, витрати на страхування одного рейсу може становити 750 мільйонів доларів.
Внаслідок цього, ціни на квитки можуть значно зрости.
Наприклад, квиток на рейс з Києва до Європи, що до війни коштував 50-100 євро, може зрости до 300-500 євро чи навіть більше.
Отже, можливе відновлення авіасполучення під час війни буде значною мірою залежати від безпекового фактору, політичної волі, координації з військовими та готовності авіакомпаній працювати в умовах підвищеного ризику.

З одного боку, це може стати важливим стратегічним крок, який покаже стійкість України та її прагнення до економічного відновлення.
З іншого боку, успіх такого проєкту вимагатиме значної міжнародної підтримки та ефективного управління безпекою і фінансами.

Додати коментар

Користувач:
email:





Money talks, they say
But in the market, it roars
Capital's lion's den.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 13 листопада: відключення світла для бізнесу, академія наук підіграла забудовникам
20:17 - Гранти та конкуренція: Кабмін вирівнюватиме економічні умови для громад
20:12 - Герман Галущенко обговорив з міністеркою Великої Британії Сарою Джонс захист енергооб’єктів і питання ядерної безпеки
20:10 - ОГТСУ докладається до реалізації CEHC – шляху до енергетично чистішої та стійкішої Європи
19:55 - В УЗ розповіли про зруйновані залізничні колії та вокзали через війну
19:18 - Воєнні ризики можна застрахувати на 100 мільйонів
19:15 - Повышенная инфляция в США не помешает ФРС снизить ставку
19:15 - Инфляция в Японии растёт, вредя иене
18:54 - DFC, АON та ARX підписали угоду про перестрахування воєнних ризиків
18:46 - Київська влада об'єднала три мобільні застосунки: Кличко назвав причину
18:41 - Розвиток розподіленої генерації і ВДЕ: зустріч Германа Галущенка і спецпосланниці Нідерландів Еріки Схоутен
18:41 - У 2025 році ресурс місцевих бюджетів зросте на 15% – Мінфін
18:19 - Рекламні кампанії, які працюють: досвід мережі стоматологій
18:11 - В Україні скасували обмеження електроенергії для бізнесу і не прогнозують їх на четвер
17:56 - Тимчасові обмеження потужності для промислових споживачів і бізнесу скасовано
17:54 - Збільшення військового збору до 5% підтримує 64% українців – опитування
17:38 - АРМА продало перші картини Медведчука: за яку віддали найбільше грошей
17:34 - Картки Monobank тепер можна поповнити у відділеннях "Укрпошти"
17:30 - У Варшаві розпочалась Перша інвестиційна конференція ЄС-Україна
17:10 - Сьогодні найкращий час для приходу в Україну іноземних енергокомпаній - Герман Галущенко на Rebuild Ukraine 2024
17:08 - В ООН розповіли про допомогу для більше семи мільйонів українців
17:07 - "Укрзалізниця" змінить маршрут поїзда та додасть нові рейси
16:54 - Ціна біткоїна вперше перетнула межу у 90 тисяч доларів
16:38 - Молоді українці отримали перші 10 грантів на відкриття бізнесу: чим займатимуться
16:37 - Відключення світла не повернулися, це "хайп" і "брехня" – міністр енергетики
16:09 - Для просування українських ІТ-компаній на світові ринки запустили маркетплейс CodeUA
16:00 - Інфляція в США зросла до 2,6% у жовтні
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 14.11.2024
15:29 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
15:25 - Герман Галущенко обговорив з міністеркою клімату та навколишнього середовища Польщі напрямки співпраці для допомоги у проходженні зими


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.9711
Канадський долар29.6215
Юань Женьміньбі5.734
Чеська крона1.7382
Данська крона5.8918
Гонконгівський долар5.3145
Форинт0.107542
Індійська рупія0.48991
Рупія0.0026194
Новий ізраїльський шекель11.058
Єна0.26685
Теньге0.083937
Вона0.029563
Мексиканське песо2.015
Молдовський лей2.3096
Новозеландський долар24.503
Норвезька крона3.7374
московський рубль0.41991
Сінгапурський долар30.9233
Ренд2.2965
Шведська крона3.7934
Швейцарський франк46.8775
Єгипетський фунт0.8383
Фунт стерлінгів52.6895
Долар США41.3413
Білоруський рубль15.0266
Азербайджанський манат24.3227
Румунський лей8.8317
Турецька ліра1.2031
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.4828
Болгарський лев22.473
Євро43.9499
Злотий10.1267
Алжирський динар0.3096
Така0.3435
Вірменський драм0.10634
Домініканське песо0.6871
Іранський ріал0.00009233
Іракський динар0.031465
Сом0.48041
Ліванський фунт0.000461
Лівійський динар8.5517
Малайзійський ринггіт9.4149
Марокканський дирхам4.1919
Пакистанська рупія0.1484
Саудівський ріял10.9752
Донг0.0016306
Бат1.22059
Дирхам ОАЕ11.222
Туніський динар13.3344
Узбецький сум0.0032253
Новий тайванський долар1.2873
Туркменський новий манат11.777
Сербський динар0.38324
Сомоні3.8682
Ларі15.0408
Бразильський реал7.1483
Золото107893.35
Срібло1275.25
Платина39093.99
Паладій39181.63

Курси валют, встановлені НБУ на 14.11.2024