Склади нової ери: які логістичні центри будувати у 2025 році?

24.01 13:00 | Економічна правда

Раніше більшість людей користувалися кнопковими телефонами, поки на заміну їм не прийшли сучасні смартфони.
Теж саме сталося й з великими стаціонарним комп’ютерами.
Замість них тепер — ноутбуки, а замість сірих, "радянських" складів – великі логістичні центри з комплексною інфраструктурою.
Як вони виглядають та чим відрізняються розібралися з експертами з Alterra Group. В Україні понад 600 складських комплексів, але більшість з них — спадок радянського союзу, часто занедбаний та з незадовільними умовами.
Їх класифікують, як склади класу С.
У них важко забезпечити належне зберігання товарів, а часто ще й небезпечно, через відсутність хорошої вентиляційної системи та необхідного мікроклімату для зберігання продукції.
Проте, попри всі недоліки, вони продовжують функціонувати — бо дешевші. Також є склади класу А та класу Б.
Вони вже сучасніші та адаптованіші для потреб бізнесу, мають свої унікальні характеристики та більш облаштовані всередині: більша висота стелі, докові ворота, мікроклімат, зручніша локація тощо.
Проте вони залишаються лише складами. Але у 2023 році Alterra Group змінила уявлення про склади, побудувавши логістичний центр нового формату для України — PORT.
Це mixed use hub, де на території поєднується складська, виробнича, торгова та офісна нерухомість, заклад харчування, супермаркет, зона відпочинку з власним озером та ландшафтним дизайном.Логістичні центри нового формату Логістичні центри нового формату не про окремі інноваційні елементи, а про їх поєднання — вони мають концепцію.
На території об"єднують усе необхідне в одному місці: склади, офіси, магазини, соціальні зони та простори для відпочинку.
Така структура зручна та створює точну тяжіння для працівників, партнерів і відвідувачів, роблячи центр елементом інфраструктури регіону. Логістичні центри нового формату будуються відповідно до стандартів ESG: екологічність, соціальна відповідальність та ефективне управління.
Будівництво має бути сталим, із застосуванням екологічно чистих матеріалів та енергоефективних технологій.
Такий підхід оптимізує використання ресурсів та зменшує вплив на навколишнє середовище.PERETYN — логістичний центр нового формату PERETYN — логістичний центр, площею 51 000 м2.
Він будується у селі Малехів біля Галицького перехрестя, на перетині важливих логістичних шляхів: Варшава-Львів-Київ.
Від того й пішла його назва.
На території розташовані складські та торгово-офісні приміщення.
Для комерційної діяльності будують торгові приміщення на 3000 м2.
Площа складів "А" та "B" налічує 27 604 м2, а площа складів "0" – 8 261 м2.
На території буде розташований великий рітейл-парк на 6 457 м2, який стане центром тяжіння для всіх в окрузі. Одна з особливостей проєкту – склад зі стабілізованої сосни.
Тренд на будівництво промислових об’єктів з дерева давно шириться у Скандинавії.
Alterra Group — перші, хто реалізує його в Україні.
З переваг — екологічність і зменшення викидів, що наближає Україну до світових sustainable стандартів. На перший погляд, дерев’яний склад може здатися не практичним, але він не поступається металевому: ні по показниках, ні по міцності.
Термін експлуатації дерев"яних будівель — близько 50 років, що співмірно з металевими каркасами. Говорячи про дерев’яні споруди, одразу виникає питання пожежної безпеки.
Але на відміну від металу, який деформується під час нагрівання, деревина оббирає зовні, а каркас і міцність залишаються.
Тому він навіть безпечніший.
У PERETYN для забезпечення пожежної безпеки використали технологію CLT та додаткові вогнезахисні покриття. На території буде мультитемпературний склад з холодильним устаткуванням на 6 809 м2.
Площі варіюються від 300 до 1200 м2, а температура від -22 до +8 градусів.
Він підходить для зберігання продуктів, які потребують охолодження або глибокої заморозки.
В Україні немає жодного логістичного центру, який поєднує розвинену інфраструктуру та мультитемпературні склади.
"PERETYN – це про сталий ріст, про те, що саме такі логістичні центри працюють, ідея краси в масштабних логістичних центрах працює, ідея інфраструктури працює.
Саме такі центри, доводять, що майбутнє за комплексними рішеннями, які створюють додану вартість для бізнесу.
Логістичний центр нового формату — це не лише про зручність, а про концепцію, де кожен елемент посилює ефективність інших", — каже Роман Саган, CMO Alterra Group.Чому по-іншому вже не можна? Логістичні центри нової ери вирішують не одну проблему.
Вони сприяють оптимізації робочих процесів та впливають на ключові аспекти розвитку компанії: від створення комфортних умов для співробітників до зміцнення відносин із партнерами й підвищення ефективності бізнес-процесів. Люди — головний ресурс будь-якої компанії.
Коли робоче середовище продумане до дрібниць: від зручного офісу до місць для відпочинку біля озера — це підвищує мотивацію та ефективність.
Натомість застарілі склади демотивують працівників. Друге — це партнери.
Справити позитивне враження на партнерів часто відіграє ключову роль в їх рішенні у співпраці.
Коли партнер бачить сучасний логістичний центр із красивою архітектурою, це справляє зовсім інше враження, ніж подорож по розбитих дорогах до застарілого складу.
Крім того, закордонні партнери працюють лише з компаніями, які мають необхідні сертифікації.
А якщо бізнес функціонує у непридатних умовах — отримати необхідні сертифікати неможливо. Третє — зручність.
Сучасні логістичні центри мають все в одному місці: склади, офіси, шоуруми та навіть зони відпочинку.
Такий підхід підвищує ефективність і спрощує управління бізнес-процесами.
Україна має потенціал для розвитку логістичних центрів, і приклади інноваційних проєктів доводять: "по-іншому вже не можна".
Це більше не вибір, а обов’язкова умова для конкурентоспроможності та успіху.
Інвестуючи в сучасні логістичні центри, компанії не просто адаптуються до нових реалій, а стають лідерами у своїй галузі, забезпечують сталий розвиток і відкривають нові можливості для зростання.

Додати коментар

Користувач:
email:





Час довіряти
Тільки собі та досвіду,
А не прогнозам

- Fin.Org.UA

Новини

09:30 - "Вічний двигун" для бізнесу: як нам унікнути аварійних відключень та зростання тарифів
09:00 - Зріс відсоток американців, які не схвалюють економічну політику Трампа
08:00 - Гаряча Арктика: як московія виграє в США перегони за домінування в регіоні
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 14.03.2025
23:00 - Накази Міністерства енергетики України
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 13 березня: новий підхід до економії електроенергії, масштабні звільнення в КМДА
20:16 - УЗ призначила додатковий швидкісний поїзд Львів – Київ
19:28 - Зеленський підписав закон, що дозволяє купити у Болгарії реактори для ХАЕС
19:00 - Быкам рынков США: на старт, внимание…
19:00 - Крипто: просто подскок в даунтренде
18:58 - Забезпечуватиме не лише свої потреби: компанія "Нової пошти" постачатиме електроенергію
18:48 - Україна готова ратифікувати угоду про вільну торгівлю з Туреччиною – Зеленський
18:32 - "Газпром" готує масові звільнення і розпродаж елітної нерухомості
18:30 - Суд виніс вирок у справі незаконного продажу сигарет на Одещині: що це передбачає
18:03 - Україна збільшить експорт агропродукції до Туреччини
17:49 - "На довше, ніж період війни": компанії України та Бельгії планують спільне виробництво зброї
17:30 - Укрексімбанк розширює співпрацю в рамах японсько-української платформи JUPITe
17:24 - Інформація про бюджет за бюджетними програмами з деталізацією за кодами економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету за 2024 рік
17:11 - Участь Міністерства економіки України у засіданні Уряду 11 березня 2025 року
17:09 - Українці рекордно перенесли мобільні номери: від якого оператора переходили найчастіше
17:02 - Участь Міністерства економіки України у засіданні Уряду 7 березня 2025 року
16:59 - АРМА отримало в управління зерновий термінал, пов'язаний з Коломойським і Боголюбовим
16:55 - Участь Міністерства економіки України у засіданні Уряду 4 березня 2025 року
16:49 - Участь Міністерства економіки України у засіданні Уряду 28 лютого 2025 року
16:48 - Центробанк московія хоче заборонити криптовалюту: виняток матимуть багатії
16:43 - Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Міністерства економіки України “Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 лютого 2019 року № 329”
16:41 - Проєкт наказу Міністерства економіки України “Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 лютого 2019 року № 329”
16:40 - Хайп чи реальний інструмент: чому індустріальні парки набирають популярність


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.0582
Канадський долар28.8402
Юань Женьміньбі5.7302
Чеська крона1.7931
Данська крона6.0322
Гонконгівський долар5.3431
Форинт0.112417
Індійська рупія0.47727
Рупія0.0025277
Новий ізраїльський шекель11.3539
Єна0.28026
Теньге0.083316
Вона0.028522
Мексиканське песо2.0608
Молдовський лей2.3281
Новозеландський долар23.6164
Норвезька крона3.8814
московський рубль0.47978
Сінгапурський долар31.0575
Ренд2.254
Шведська крона4.0659
Швейцарський франк46.9869
Єгипетський фунт0.8198
Фунт стерлінгів53.711
Долар США41.527
Білоруський рубль15.0941
Азербайджанський манат24.4233
Румунський лей9.0408
Турецька ліра1.1342
СПЗ (спеціальні права запозичення)55.2417
Болгарський лев23.0092
Євро45.0007
Злотий10.7194
Алжирський динар0.30678
Така0.3396
Вірменський драм0.105329
Домініканське песо0.66703
Іранський ріал0.00007112
Іракський динар0.031627
Сом0.47378
Ліванський фунт0.00042
Лівійський динар8.476
Малайзійський ринггіт9.2849
Марокканський дирхам4.1619
Пакистанська рупія0.1482
Саудівський ріял11.0469
Донг0.0016211
Бат1.21254
Дирхам ОАЕ11.2812
Туніський динар13.0501
Узбецький сум0.0032174
Новий тайванський долар1.25939
Туркменський новий манат11.8375
Сербський динар0.36798
Сомоні3.7938
Ларі14.8366
Бразильський реал7.0922
Золото122216.45
Срібло1373.45
Платина40488.41
Паладій39255.06

Курси валют, встановлені НБУ на 14.03.2025