Європа ризикує стати "складальним цехом" для китайських виробників акумуляторів – FT
18.02 15:41 | Економічна правда
Згідно з новим дослідженням, Європа ризикує стати "складальним заводом" для китайських виробників акумуляторів, якщо на континенті не будуть введені в дію правила, які забезпечать передачу технологій і навичок в обмін на державну допомогу.
Про це повідомляє Financial Times.
Група екологічних кампаній Transport & Environment попереджає, що нинішні партнерства між китайськими виробниками акумуляторів і європейськими автомобільними компаніями зосереджені на забезпеченні короткострокових поставок акумуляторів без будь-якої нормативної бази для обміну знаннями.
"Ми можемо витратити ще 10 або 15 років на спроби й невдачі з такими компаніями, як Northvolt, – зазначила Юлія Полісканова, старший директор T&E.
– Або ми можемо скористатися досвідом, який уже існує, і швидше наздогнати Китай, як він сам зробив за останні 20 років".
Попередження з’явилося на тлі перегляду Європою своєї стратегії щодо зменшення залежності від Китаю у сфері зелених технологій.
Однак після нещодавнього краху Northvolt – ключової компанії, на яку покладали надії в розвитку європейських акумуляторів – автовиробники все активніше співпрацюють з КНР.
Наприклад, Stellantis у грудні оголосила про будівництво заводу літієвих батарей в Іспанії спільно з китайською компанією CATL.
Вартість проєкту – 4,1 млрд євро, з яких майже 300 млн євро виділила іспанська влада.
Але угода не передбачає жодних вимог щодо передачі технологій чи навчання європейських фахівців.
Сьогодні понад 90% акумуляторів для електромобілів виробляють компанії з Китаю та Південної Кореї.
Азійські гіганти також контролюють 40% майбутніх європейських "гігафабрик".
Брюссель хоче, щоб китайські компанії передавали європейцям технології в обмін на субсидії, тому переглядає правила співпраці.
Але ці вимоги значно слабші, ніж ті, що діють у Китаї чи США.
Нагадаємо:
Шведська компанія Northvolt, яка мала стати основним у Євросоюзі конкурентом Китаю у виробництві акумуляторів для електромобілів, подала заяву про банкрутство.
Китайська акумуляторна промисловість стикнулась з укрупненням підприємств, що призвело до зменшення інвестицій та виходу з неї менших гравців.